Importera en GAZ 31105 Volga från Ryssland?

V_Rudakovski
24 maj 2016 · 1 Inlägg

Hej!

Som titeln säger har jag funderat mycket på att importera en 31105:a från Ryssland. ÄR själv inte speciellt erfaren av att importera bilar så jag undrar hur svårt projekt det skulle vara?

Om man nu skulle lyckas importera den till Sverige hur stor är sannolikheten att bilen följer EU's regler och att den går att registrera som Svensk bil utan krångligheter?

Tänkte importera den från St.Petersburg eftersom det ser ut att vara det bästa valet, vad jag vet så finns det inga till salu i något EU land.

peter_1976 JDM
24 maj 2016 · 2 201 Inlägg

Hur ryssland är med avgasregler vet jag inte, men ärligt tror jag inte att dom är så stränga. Så risken finns att den inte går igenom pga det. Men det kan man ju alltid bygga om. Sen är det ju mycket annat oxå.
Hur dom är med säkerhet osv vet jag inte heller.
Jag vet ingen som importerar därifrån tyvärr

Tomten Tomten
25 maj 2016 · 1 065 Inlägg

Efter som motor tydligen kommer från Chrysler så borde den ju hålla rätt normala utsläpp annars borde man väll kunna fixa.

Kontakta bilprovningen (eller vart man nu vänder sig) o fråga om råd.


från wikip:

GAZ-31105

Efter misslyckandet med 3111 valde man att istället fortsätta vidareutveckla de befintliga modellerna. 3110 vidareutvecklades till 31105 som introducerades 2004. Utseendedetaljer, såsom tillrundade framlyktor, hämtades från 3111 och den nya modellen fick också uppgraderingar vad gäller kraftöverföring, fjädring och interiör. Från 2006 var standardmotorn en 2,3-liters rak fyra från Chrysler. 2007 fick modellen ett ansiktslyft och nya motoralternativ. 31105 fanns endast som sedan; kombimodellen GAZ-310221 byggde på gamla 3110.

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang