Köpa ny list pga vattenläckage in i cupén, HJÄLP

Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

De sitter en list längst ner mot rutan på min Audi A6 Avant -99, som jag misstänker är problemet med mitt vattenläckage på passagerarsidan. Men jag hittar verkligen inte en ny sådan list någonstans, vad heter den och vart hittar jag den???? Slänger upp bilder strax

Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

http://i65.tinypic.com/1g0jea.png

it_mutt Avstängd
22 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Inte så att du har "standardproblemet" att avrinningarna där är fulla med skit?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

it_mutt skrev:
Inte så att du har "standardproblemet" att avrinningarna där är fulla med skit?

Vars kollar jag det?? Ska ta å avlägsna batteriet och kika där, men vad är de för mer ställe??

it_mutt Avstängd
22 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Det varierar något, men under batteriet och sen har jag för mig att A6:an även har längst ut mot skärmarna

- - Edit - -

Ja jag utgår givetvis från att du har batterikåpan som ska sitta instucken i den listen, annars är ju inte problemet så svårt att förstå wink

Senast redigerat av it_mutt (22 maj 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

Okej, får kika. Men om det inte löser problemet, vet du vars man kan få tag i en såndär list??

it_mutt Avstängd
22 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Isacmohlin skrev:
Okej, får kika. Men om det inte löser problemet, vet du vars man kan få tag i en såndär list??

Säker på att den felar? Den är ju bara "tryckt" fast i ett spår i rutan. Tror aldrig jag varit med om att den varit sönder just i den delen. Inte ovanligt att man får knacka i den med hjälp av gummiklubba om man haft just den delen borta (inte den framförvarande då som täcker batteri och så vidare). Och då är det bara att se till att vara försiktig.

Men annars finns det på skroten, eller på VAG om man vill ha en ny.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
22 maj 2016 · 13 674 Inlägg

listen kan inte vara ditt problem. så länge den är på plats det är som it_mutt skriver
den ligger i mot förvisso kan säkert vatten dra igenom där men det ser ju verkligen ut som diket är fullt av vatten.

töm dräneringarna på båda sidorna skölj med vattenslang tills du verkligen fått bort allt..  ta även ner innerskärmarna mot dörren och gör rent.. standard fel på dessa Vag bilar byggda av dumma tyskar.. 
samma fel funnits så många år och det blir aldrig ordning på det.  fel som andra bilar aldrig haft men dom alltid har.
fyller upp hela framskärmarna med bös tills det når utsläppet från dikena och sen blir det fullt med vatten som rinner in via fläkten och dränker ecu m.m   spränger dörrkanter när det blir stående fukt i hjulhusen osv smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

Kollar bakom handskfacket och har hittat vart vattnet rinner in, men vad de är vet jag inte?? Bifogar bilder

http://i67.tinypic.com/2z70sya.jpg
http://i65.tinypic.com/15pmyy9.jpg

Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

Kan tillägga att det verkar ske när acn är igång

it_mutt Avstängd
22 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Ja men det är för att vatten tar sig in via kupefiltret (som du inte har något på bilden) sen hamnar det i fläktpaketet och läcker ut. Alternativt letar sig emellan rinner längst utsidan av fläktpaketet och droppar ner.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Isacmohlin
22 maj 2016 · 38 Inlägg

När jag tar bort kupéfiltret i motorutrymmet så slutar det att rinna vatten, så antar att de är igensatt??

fish Allfixare
22 maj 2016 · 1 475 Inlägg

Ta ur batteriet och ryck bort dom där äckliga gummitrattarna som sitter under. Då kan vattnet rinna ur och inte fylla hela utrymmet vid batteriet, coupéfilter osv.

Isacmohlin
24 maj 2016 · 38 Inlägg

it_mutt skrev:
Ja men det är för att vatten tar sig in via kupefiltret (som du inte har något på bilden) sen hamnar det i fläktpaketet och läcker ut. Alternativt letar sig emellan rinner längst utsidan av fläktpaketet och droppar ner.

Bilderna jag lade upp är lånade, jag har filter och det rinner ej in där. Provade somsagt att byta filter men det kommer fortfarande in vatten, tvättade nyss av bilen och det kommer in vatten igen..

fish Allfixare
24 maj 2016 · 1 475 Inlägg

Gör som jag sa. Exakt lika va det på en A4 som jag hade. Tvättade bilen, sen när jag åkte iväg vart det niagarafall bakom handskfacket och ber på golvet.

it_mutt Avstängd
24 maj 2016 · 10 388 Inlägg

Isacmohlin skrev:

it_mutt skrev:
Ja men det är för att vatten tar sig in via kupefiltret (som du inte har något på bilden) sen hamnar det i fläktpaketet och läcker ut. Alternativt letar sig emellan rinner längst utsidan av fläktpaketet och droppar ner.

Bilderna jag lade upp är lånade, jag har filter och det rinner ej in där. Provade somsagt att byta filter men det kommer fortfarande in vatten, tvättade nyss av bilen och det kommer in vatten igen..

Jag tror, som har redan sagt, att det är just det det gör.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Isacmohlin
25 maj 2016 · 38 Inlägg

fish skrev:
Gör som jag sa. Exakt lika va det på en A4 som jag hade. Tvättade bilen, sen när jag åkte iväg vart det niagarafall bakom handskfacket och ber på golvet.

Sitter trattarna under batteriplattan alltså?

fish Allfixare
25 maj 2016 · 1 475 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang