Saab 9-3 SC clean! :)

Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så ska vi se vad 2017 har att erbjuda! :)
  • 101 Följare
  • 167 377 Visningar
  • Projektet avslutat 29 november 2020
primeramannen
16 maj 2016 · 907 Inlägg

Jag hade bytt topplagringarna när du ändå river så slipper du tänka på dom igen

Dodge Dart "Darten" (1965)
PhilipHofling
16 maj 2016 · 387 Inlägg

_fille_ skrev:
Vad har du för markfrigång fram med TX läppen monterad

Oj, har inte ens tänkt tanken på att ta måttet, så vet inte! Är originalfjädrar på fortfarande!

PhilipHofling
16 maj 2016 · 387 Inlägg

primeramannen skrev:
Jag hade bytt topplagringarna när du ändå river så slipper du tänka på dom igen

Blir nog så! Kostar inte nämnvärt och slippa tänka på de!

PhilipHofling
22 maj 2016 · 387 Inlägg

Tjenare! Mycket jobb nu, lite tid med bilen..

Jag drog av en bult till vingen, tänkte att jag epoxylimmar fast en ny, gick inte, hur ska jag gå tillväga? smile glasfiber?

Iamjonas
22 maj 2016 · 226 Inlägg

Limma vingen?

PhilipHofling
22 maj 2016 · 387 Inlägg

Iamjonas skrev:
Limma vingen?

Njae, vill kunna ta av den om jag ska sälja bilen! smile grejen är att det sitter ändå men känns som jag borde få dit den!

PhilipHofling
25 maj 2016 · 387 Inlägg

Glömde uppdatera igår då de kom lite annat ivägen!

Men rullar till Uddevalla efter jobbet idag, blir att köpa Stemecks coilovers med nya topplagringar och allt sådant! smile

Hoppas jag hinner bara, slutar 15:30 de stänger 17 samt 1h 20min till dem! Hahah tur man har etanol i tanken! ;D

Iamjonas
25 maj 2016 · 226 Inlägg

Låter tight, aldrig hört talas om stemecks, hur är dessa i kvalitet?

PhilipHofling
25 maj 2016 · 387 Inlägg

Iamjonas skrev:
Låter tight, aldrig hört talas om stemecks, hur är dessa i kvalitet?

Vad jag har fattat det som är de nästintill samma som maptun/speedparts men inte kompletta utan man får köpa till eller ta sina befintliga!

De ska vara helt okej! Bättre än TA men klart de är sämre än D2 eller Yellowspeed!

MrPettson
25 maj 2016 · 5 Inlägg

Stemecks Coiloverkit är steget under Maptuns som Stefan själv sa smile

PhilipHofling
25 maj 2016 · 387 Inlägg

MrPettson skrev:
Stemecks Coiloverkit är steget under Maptuns som Stefan själv sa smile

Snyggt sådan information gillar vi! smile jag tycker efter fått klämma och känna lite att det kommer bli klockrent! Samt att Stemeck har ett grymt bemötande! smile

MrPettson
26 maj 2016 · 5 Inlägg

PhilipHofling skrev:

MrPettson skrev:
Stemecks Coiloverkit är steget under Maptuns som Stefan själv sa smile

Snyggt sådan information gillar vi! smile jag tycker efter fått klämma och känna lite att det kommer bli klockrent! Samt att Stemeck har ett grymt bemötande! smile

Ja, känner en som har det på sin bil och han är nöjd. Alltid kul att dela med sig utav de man vet. Ja Stemeck är riktigt bra och kan rekommenderas till alla som har Saab. Stefan är riktigt kunnig och hjälpsam med allt. Haft min bil där för service och andra tillfällen smile

PhilipHofling
26 maj 2016 · 387 Inlägg

MrPettson skrev:

PhilipHofling skrev:

MrPettson skrev:
Stemecks Coiloverkit är steget under Maptuns som Stefan själv sa smile

Snyggt sådan information gillar vi! smile jag tycker efter fått klämma och känna lite att det kommer bli klockrent! Samt att Stemeck har ett grymt bemötande! smile

Ja, känner en som har det på sin bil och han är nöjd. Alltid kul att dela med sig utav de man vet. Ja Stemeck är riktigt bra och kan rekommenderas till alla som har Saab. Stefan är riktigt kunnig och hjälpsam med allt. Haft min bil där för service och andra tillfällen smile

Jag har pratat med både Marcus Lekberg och Oskar Molin som bägge har dem, så har forskat lite! smile

Jaa, kom in 16:45, de stänger 17 precis lika trevlig och hjälpsam ändå! smile

PhilipHofling
26 maj 2016 · 387 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-541c8607235492b634fa2bda38b39d18_large.jpg

Så ser coilsen ut! smile funderar på att plocka hjälpfjädern direkt men får se hur bra det blir med den på! smile

Dawidd
26 maj 2016 · 192 Inlägg

Plocka hjälpfjädern direkt så slipper du det sen smile
Du kan ju fortfarande ha den hög fall hjälpfjädern inte är där, jag hade plockat mina också fall jag inte hade bessat med coilsen på, men dom satt på vid bes så valde att ha kvar för säkertheten!

PhilipHofling
26 maj 2016 · 387 Inlägg

Dawidd skrev:
Plocka hjälpfjädern direkt så slipper du det sen smile
Du kan ju fortfarande ha den hög fall hjälpfjädern inte är där, jag hade plockat mina också fall jag inte hade bessat med coilsen på, men dom satt på vid bes så valde att ha kvar för säkertheten!

Tanken är ju att de ska sitta där sen, och då blir det automatiskt att jag bessar med dem! smile men får se! smile kan skicka bil i messenger om du är sugen på att se hur låg den blir med hjälpfjädern! smile

Dawidd
26 maj 2016 · 192 Inlägg

PhilipHofling skrev:

Dawidd skrev:
Plocka hjälpfjädern direkt så slipper du det sen smile
Du kan ju fortfarande ha den hög fall hjälpfjädern inte är där, jag hade plockat mina också fall jag inte hade bessat med coilsen på, men dom satt på vid bes så valde att ha kvar för säkertheten!

Tanken är ju att de ska sitta där sen, och då blir det automatiskt att jag bessar med dem! smile men får se! smile kan skicka bil i messenger om du är sugen på att se hur låg den blir med hjälpfjädern! smile

Ja gör så! smile Min 9-5a va ju böttad fram med hjälpfjädern kvar men det var dock TA, bak var det mycket kvar o sänka fastän hjälpfjädern satt kvar.

PhilipHofling
28 maj 2016 · 387 Inlägg

Vart tyvärr bakslag igår kväll när jag plockat bort mitt nuvarande fjäderben! Höjdjusteringen på ett ben i fram är gängpaj.. Pratat med Simon Molin på Stemeck och de har beställt nya så kommer byta de sen!

Men det positiva är att i hjulhusen ser de bra ut! smile

Samt att man har bra kompisar som har 45mm sänkning liggandes som jag kan montera sålänge! smile

PhilipHofling
30 maj 2016 · 387 Inlägg

Fick inte tagit någon bra bild knappt när jag bytte! Ville inte ta i telefonen när man är sketen! (Våga vägra handskar)

Men blev några och blev definitiv taget efter! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-4f7a06e837af7b7edd4627d842b788eb_large.jpg

Originalhöjd!
https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-6ff59d64ac931e6704eeb1749a6e693c_large.jpg

Sänkt 45mm H&R fjädrar från speedparts.

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-5d5c3040c9532b542c17dc87e86c7eae_large.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216907/216907-5ebc2507244109b58d48b40921ac77b4_large.jpg


Det blev riktigt bra i mina ögon, men ska nog ned lite mer och så får jag spacera lite bredare om de går sen! smile

PhilipHofling
30 maj 2016 · 387 Inlägg

Lämnade in bilen idag också!

De trodde onsdag eftermiddag eller torsdag! Så jävla gött, då blir de en sväng till Svenskbilsträffen tillsammans med min faster och hennes man med sin 262C Bertone och mormors Pv544 som gått i familjen sedan ny! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang