Någon som har haft kontakt med Myranes Racing den senaste månaden?

Nickeboii
30 maj 2016 · 762 Inlägg

Tjenare,

Det är så att jag beställde ett par coilovers till min 240 för över ett halvår sedan och jag försöker att få kontakt med företaget, men det är helt omöjligt. Jag har ringt dom flera gånger per dag den senaste månaden men kommer direkt till telefonsvararen utan att det går några signaler. Samt att jag har mailat och sms:at vid ett flertal tillfällen.


Så därför undrar jag om det är någon som har haft kontakt Myranes det senaste? För det verkar helt hopplöst att få tag på någon där. mad mad

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
zleepy Trucker
30 maj 2016 · 1 391 Inlägg

googlar man på Myranes Racing så får man upp typ denna tråden... finns fler som beklagar sig på långa leveranstider/svårt och få tag på osv...

Myranes Bil & Olja är en enskild firma så han kanske driver det vid sidan av och inte orkar jobba på så snabbt?


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=89108

"Han med firman borde ju kunnat upplysa om att tillverkaren tillverkar dessa på beställning , dvs 8veckors leveranstid OM det inte är högsäsong.
Och sedan skall de skickas till Myranes och vidare till köparen"

låter ju ja, vad ska man säga, handla nånannanstans eller var redo på lång levtid...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Nickeboii
30 maj 2016 · 762 Inlägg

zleepy skrev:
googlar man på Myranes Racing så får man upp typ denna tråden... finns fler som beklagar sig på långa leveranstider/svårt och få tag på osv...

Myranes Bil & Olja är en enskild firma så han kanske driver det vid sidan av och inte orkar jobba på så snabbt?


http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … mp;t=89108

"Han med firman borde ju kunnat upplysa om att tillverkaren tillverkar dessa på beställning , dvs 8veckors leveranstid OM det inte är högsäsong.
Och sedan skall de skickas till Myranes och vidare till köparen"

låter ju ja, vad ska man säga, handla nånannanstans eller var redo på lång levtid...

Jo jag vet att det generellt sett är väldigt långa leveranstider, men det är ju helt omöjligt att få tag på någon i företaget, har nog försökt att kontakta dom ett hundratal gånger under våren och en enda gång har de svarat.


Så skälet till varför jag frågade är för att varje gång jag ringer så kommer jag direkt till telefonsvaren, och det har jag gjort varje gång jag ringt den senaste 1,5 månaden. Därför undrar jag om det är någon som har haft kontakt med dom överhuvudtaget?

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
M123
31 maj 2016 · 962 Inlägg

CC72 skrev:
http://www.hitta.se/stefan+olsson/gustavsfors/person/ii0hMlP5-X?vad=0705407711+Stefan+Olsson

http://www.hitta.se/adress%3Avammervike … personer/2

Testa ringa sambon och hemnumret.

Vad är det där för jävla sätt att lägga information om personens nära, är illa nog att lägga ut om den det rör? Gränslöst, dessutom vet du ju inte om personen är sjuk eller har gått bort.

Fan finns det ingen ryggrad i folk längre där man vet gränser vad man bör göra och inte?

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
CC72
31 maj 2016 · 1 661 Inlägg

Varför skulle det vara fel? Dom kanske arbetar tillsammans i företaget?

Varför skulle det vara "illa" att lägga ut ett telefonnummer till den personen eller företaget det rör?
Vanliga kontaktuppgifter har alla seriösa företag så ser faktiskt inga konstigheter. Han har även hem/företagsnumret på sin hemsida så det är inga nyheter jag kommer med.

Ja, han kanske är sjuk eller långtidsbortrest men då kanske frågeställaren också får reda på orsak om han får tag i någon i samma hushåll och frågar snällt.

Nickeboii
31 maj 2016 · 762 Inlägg

CC72 skrev:
Varför skulle det vara fel? Dom kanske arbetar tillsammans i företaget?

Varför skulle det vara "illa" att lägga ut ett telefonnummer till den personen eller företaget det rör?
Vanliga kontaktuppgifter har alla seriösa företag så ser faktiskt inga konstigheter. Han har även hem/företagsnumret på sin hemsida så det är inga nyheter jag kommer med.

Ja, han kanske är sjuk eller långtidsbortrest men då kanske frågeställaren också får reda på orsak om han får tag i någon i samma hushåll och frågar snällt.

Jag tackar så mycket för hjälpen! Men jag vet inte, det känns sådär att behöva kontakta hans anhöriga för att få reda på något. Jag ger det ett tag till innan jag gör något mer.

Hans mobilnummer är tydligen det samma som står på hemsidan.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
CC72
31 maj 2016 · 1 661 Inlägg

Jo jag förstår det men som jag skrev tidigare så kan det ju vara så att dom arbetar båda två i företaget.
Sen spelar det såklart stor roll om man redan betalat något eller inte.

Har du inte betalat så finns det väl säkerligen fler leverantörer som kan fixa fram coilovers till din bilmodell.

Nickeboii
31 maj 2016 · 762 Inlägg

CC72 skrev:
Jo jag förstår det men som jag skrev tidigare så kan det ju vara så att dom arbetar båda två i företaget.
Sen spelar det såklart stor roll om man redan betalat något eller inte.

Har du inte betalat så finns det väl säkerligen fler leverantörer som kan fixa fram coilovers till din bilmodell.

Jag har betalat och det är därför jag vill ha tag i dom. Annars hade jag gett upp för längesen.

Det finns väldigt få leverantörer som gör coilovers till just 240, och det är därför jag har valt att beställa från Myranes. De andra alternativen som jag har hittat är antingen alldeles för dyra, billig Kina-skit eller byggsatser och då jag saknar svets så är inte det ett alternativ. Då finns det i princip bara detta alternativet kvar tyvärr.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
CC72
31 maj 2016 · 1 661 Inlägg

Ja då hade jag inte ens funderat på att försöka få tag på ägaren på andra håll än just hans telefonnummer.
Att skicka ett brev med hot om polisanmälan brukar också fungera bra. Alla kollar väl postlådan lite då och då.

Nickeboii
1 juni 2016 · 762 Inlägg

CC72 skrev:
Ja då hade jag inte ens funderat på att försöka få tag på ägaren på andra håll än just hans telefonnummer.
Att skicka ett brev med hot om polisanmälan brukar också fungera bra. Alla kollar väl postlådan lite då och då.

Det var så jag tänkte också. Det känns inte rätt att kontakta någon utanför företaget.

Men jag får väl skicka ett brev snart. Det känns som om det är sista utvägen. hmm

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Viggevagge
1 juni 2016 · 5 Inlägg

Väntar också på coils till min 240 beställde i Januari han svarade mycket precis innan jag skulle beställa dom sen när jag beställt dom så svarar han aldrig...

Soulman
1 juni 2016 · 1 271 Inlägg

Sluta vara så jävla korrekt Svennig. Ring alla nummer du kommer över. Jag har både åkt hem till ägare till företag och ringt upp föräldrar, syskon och fan vet allt för att få tillbaka mina pengar när företaget slutat svara. Det har funkat varje gång.

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
J0akim
9 juli 2016 · 27 Inlägg

Jag beställde också grejer från Stefan på Myranes Racing. Jag fick mina coilovers bak ganska omgående. Innan affären inleddes med honom så var han väldigt lätt kontaktbar, men när pengarna gått igenom och allting var löst finansiellt så blev det bara svårare och svårare att få tag i honom. Coiloversen bak var inte ens kompletta för montering och jag väntade fortfarande på fjäderbenen till min 240. Jag fick tag i nummer till hans anhöriga och ringde hem till kvinnan i huset och förklarade situationen, att jag inte fick tag i Stefan och att jag nu tänkte göra en polisanmälan. 3 dagar senare var mina betalade grejer hemma hos mig. Allt är jättesnyggt, funkar skitbra att köra med, men jag fick nog vänta från december 2014 till April 2015 ungefär innan jag ens fick grejerna. Jag smsade då honom och tackade för att grejerna kom och gav honom konstruktiv kritik att han kanske borde vara mer öppen med sånt som gäller leveranser, fick ett svar att han var "sjuk" och att det då var svårt att få rätt rullians, och att han nu anställt en kille på deltid för att lära upp honom. Dessvärre så lät det mer som om det var psykisk sjukdom... ungefär som karln har gått in i väggen.

Han strulade nämligen med olika Kollinummer till mig osv, kollinummer som han öppnade men aldrig lämnade in saker på osv, så håll ögonen öppna för sånt.

Det är skittrist att man inte kan handla av honom för han verkar väldigt trevlig, han säljer jätteballa grejer och jag är nu sugen på en rörbärarmssats till min 240, och han har ett bra sortiment på dessa, men jag kommer absolut inte köpa av honom igen. Det ända sättet jag skulle köpa av honom är ifall man skulle åka ner till honom, får delarna i handen och betala på plats, men till och med det känns fel.

Senast redigerat av J0akim (9 juli 2016)

Cortina1
9 juli 2016 · 1 026 Inlägg

Tyvärr samma erfarenhet av det företaget. Total katastrof.
Jag fick mina efter 10 månader. Krävdes hot om polisanmälan

Nickeboii
11 juli 2016 · 762 Inlägg

J0akim skrev:
Jag beställde också grejer från Stefan på Myranes Racing. Jag fick mina coilovers bak ganska omgående. Innan affären inleddes med honom så var han väldigt lätt kontaktbar, men när pengarna gått igenom och allting var löst finansiellt så blev det bara svårare och svårare att få tag i honom. Coiloversen bak var inte ens kompletta för montering och jag väntade fortfarande på fjäderbenen till min 240. Jag fick tag i nummer till hans anhöriga och ringde hem till kvinnan i huset och förklarade situationen, att jag inte fick tag i Stefan och att jag nu tänkte göra en polisanmälan. 3 dagar senare var mina betalade grejer hemma hos mig. Allt är jättesnyggt, funkar skitbra att köra med, men jag fick nog vänta från december 2014 till April 2015 ungefär innan jag ens fick grejerna. Jag smsade då honom och tackade för att grejerna kom och gav honom konstruktiv kritik att han kanske borde vara mer öppen med sånt som gäller leveranser, fick ett svar att han var "sjuk" och att det då var svårt att få rätt rullians, och att han nu anställt en kille på deltid för att lära upp honom. Dessvärre så lät det mer som om det var psykisk sjukdom... ungefär som karln har gått in i väggen.

Han strulade nämligen med olika Kollinummer till mig osv, kollinummer som han öppnade men aldrig lämnade in saker på osv, så håll ögonen öppna för sånt.

Det är skittrist att man inte kan handla av honom för han verkar väldigt trevlig, han säljer jätteballa grejer och jag är nu sugen på en rörbärarmssats till min 240, och han har ett bra sortiment på dessa, men jag kommer absolut inte köpa av honom igen. Det ända sättet jag skulle köpa av honom är ifall man skulle åka ner till honom, får delarna i handen och betala på plats, men till och med det känns fel.

Jag har fortfarande inte fått mina delar, trots att jag har hotat med polisanmälan flertalet gånget. Han har haft tre månader på sig att svara så nu tappade jag tålamodet och skickade in en polisanmälan. Jag håller med dig om att det är jätteballa saker, men kan man inte leverera sakerna så får det ju sina konsekvenser och man tappar många kunder.

Cortina1 skrev:
Tyvärr samma erfarenhet av det företaget. Total katastrof.
Jag fick mina efter 10 månader. Krävdes hot om polisanmälan

Inte ens med hot om polisanmälan fick jag mina saker, så jag ställde ett ultimatum som han inte uppfyllde, en generöst sådant ska jag tillägga dessutom.




Jag vet inte hur mycket jag får skriva angående ärendet, så jag kommer inte att ge ut några detaljer. Men jag återkommer när det är färdigt och säger hur det gick.

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
J0akim
11 juli 2016 · 27 Inlägg

Väldigt olustigt beträffande polisanmälan.. Jag kan inte annat än att lida för dig, eftersom jag vet hur det var. Jag hoppas på det bästa för dig.

Vad som är skönt nu för oss 240 åkare är att allt fler börjar tillverka fjäderben fram, till rimliga summor så marknaden har förändrats en hel del sen jag beställde mina grejer i December 2014.

Cortina1
12 juli 2016 · 1 026 Inlägg

Tråkigt att behöva gå den vägen.
Men som konsument är man ofta godtrogen och väntar tålmodigt på sina grejer

Visst kan man bli sjuk och få problem att leverera men då får man informera om detta
Kanske ta in någon tillfälligt som får det att rulla på,

Eller, informera kunder att så här är läget just nu, beställer du nu får du det om ca 1 år

Nickeboii
12 juli 2016 · 762 Inlägg

J0akim skrev:
Väldigt olustigt beträffande polisanmälan.. Jag kan inte annat än att lida för dig, eftersom jag vet hur det var. Jag hoppas på det bästa för dig.

Vad som är skönt nu för oss 240 åkare är att allt fler börjar tillverka fjäderben fram, till rimliga summor så marknaden har förändrats en hel del sen jag beställde mina grejer i December 2014.

Ja, det är mycket tråkigt. Men det är så det får bli. Jag har försökt att nå honom i över tre månader, jag har ringt hundratals samtal och skickat ett dussin mail men det är aldrig någon som svarar. Så han har fått sin chans.

Vad finns det för några nya på marknaden? Jag har sett att J-spec har börjat med coils till 240 men jag har hört lite blandade åsikter om dessa.

Sen funderar jag även på att beställa en byggsats och lämna iväg dom för svetsning då jag inte har möjlighet att svetsa själv.

Cortina1 skrev:
Tråkigt att behöva gå den vägen.
Men som konsument är man ofta godtrogen och väntar tålmodigt på sina grejer

Visst kan man bli sjuk och få problem att leverera men då får man informera om detta
Kanske ta in någon tillfälligt som får det att rulla på,

Eller, informera kunder att så här är läget just nu, beställer du nu får du det om ca 1 år

Ja, det är väldigt tråkigt att detta krävdes. Men då jag har betalat för något jag inte har fått så vill jag gärna ha lite pengar tillbaka.

Han skyller på sjukdom ja, då tycker jag att man ska skriva det så att kunderna vet vad som händer. Eller att man stänger av internetbutiken så att man bara kan handla över disk eller liknande, så att man inte betalar för något man inte får. hmm

Volvo 242 L "16 Ventiler" (1976)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 juli 2016 · 14 007 Inlägg

En enkel fråga: Varför betalar ni i förskott till nån ni inte vet vem det är? Jag skulle föredra postförskott så att man betalar när det kommer.....om det kommer. Kommer det inte, betalar man inte.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang