Handbroms-Vajer

Adami
12 juni 2016 · 26 Inlägg

• Bilmodell
BMW E36 318is
M42
• Årsmodell
1993
• Miltal
32xxx

Hej!
Jag har fått problem med handbroms-vajern. Den har gått av vänster bak. Men bara i slutet. Därav så har delen som vajern sitter i också tagit rejält med stryk och jag tror inte den längre är användbar.

Jag skulle vilja veta om jag bör byta vajer på både vänster och höger sida vid byte?

Sen vill jag också ta reda på vart man kan hitta delen som vajern går in i? Vet knappt vad den heter, den sitter innanför backarna.

Tacksam för svar! smile

BMW 318 Is (1993)
MaxxeT
12 juni 2016 · 243 Inlägg

Har vajer liggande, fick med min bmw osäker om den passar din dock? men kan ju mäta o kolla smile

Adami
12 juni 2016 · 26 Inlägg

MaxxeT skrev:
Har vajer liggande, fick med min bmw osäker om den passar din dock? men kan ju mäta o kolla smile

Vad jag fattat så passar olika längder, men känns som att de borde vara samma längd på båda sidor.. du har bara en liggandes isåfall? smile

BMW 318 Is (1993)
MaxxeT
12 juni 2016 · 243 Inlägg

Adami skrev:

MaxxeT skrev:
Har vajer liggande, fick med min bmw osäker om den passar din dock? men kan ju mäta o kolla smile

Vad jag fattat så passar olika längder, men känns som att de borde vara samma längd på båda sidor.. du har bara en liggandes isåfall? smile

Tyvärr har jag bara en liggande har jag för mig, men du kan få den om du vill ha den smile

Adami
12 juni 2016 · 26 Inlägg

MaxxeT skrev:

Adami skrev:

MaxxeT skrev:
Har vajer liggande, fick med min bmw osäker om den passar din dock? men kan ju mäta o kolla smile

Vad jag fattat så passar olika längder, men känns som att de borde vara samma längd på båda sidor.. du har bara en liggandes isåfall? smile

Tyvärr har jag bara en liggande har jag för mig, men du kan få den om du vill ha den smile

Schysst! Hör av mig isåfall, kikar runt lite o försöker lösa hela problemet! Den där "slutdelen" som jag knappt har koll på måste jag lista ut med.. hmm

BMW 318 Is (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang