Bmw 330 dövrar inne i kupen efter ljuddämparbyte.

b5quattro
14 juni 2016 · 65 Inlägg

Tänkte få fram lite av ljuden på 3liters sexan i min bmw 330. Eftersom slutdämparn rostat sönder så kapade jag bort den å ersatte den med 2st 2.5tums rör. Upphängningen gjorde jag om så rören hängde i en gummiupphängning som va fäst med en bult i ett befintligt hål i ramen. Fick fram mer ljud som ja ville men det blev alldelens för högt. Så då inhandlade jag 2st ljuddämpare. https://shop.klracing.se/sv/artiklar/ro … 3-boj.html
Sversade ihop nå böjar så att ljuddämparna gick dit å ljudet utanför bilen blev som jag ville efter att jag fick dit dom. Problemet är att bilen låter som ett flygplan invändigt de lever om nå jävulskt.

Så ja blev less å slet bort dämparna i sinne. Sen när ja ska hemfrån verkstan så är bilen mycket tystare i kupen utan slutdämparen?? Så kag börjar tro att man kanske måste hänga avgassystemet i de 2 orginalgummina som dämparen innan satt i? Eller beror de på att det blir spänn mellan de 2 st rören som kommer från motorn å går ini dämparna? Passaformen var ju inte 100% fick bryta en heldel för att få den på plats. Kan det hjälpa med flexskarvar mellan systemet och slutdämparn för att få bort dövret inne i kupen? Tacksam för tips på va he beror på!

mogren150
14 juni 2016 · 129 Inlägg

Japs dämpare gör ljudet mera dovt dock tongue dämpar knappt något alls smile

BMW E30 325 "Turbo" (1989)
b5quattro
14 juni 2016 · 65 Inlägg

Jaha trodde dom skulle dämpa!, verkar va svårt att få i en slutdämpare som passar som inte kostar 6-7tusen.. Har du nå tips om vars man kan köpa lösa slutdämpare så man kan bygga en egen? smile

Janneutanb
14 juni 2016 · 7 267 Inlägg

Var slutade utblåset? Sticker det inte ut tillräckligt kan man få mycket resonans i kupén.
Annars har jag hört gått om Apple ljuddämpare

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2016 · 3 730 Inlägg

Brains skrev:
Var slutade utblåset? Sticker det inte ut tillräckligt kan man få mycket resonans i kupén.
Annars har jag hört gått om Apple ljuddämpare

Helt riktigt. Slutröret måste sluta utanför kofångaren annars blir det respnans utan dess like

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
b5quattro
15 juni 2016 · 65 Inlägg

Slutrören är vinklade på dämparna så ja lät dom sluta under bilen! Där har vi nog problemet ska ta å göra om så att slutrören hamnar utanför

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang