Vilken tum på avgassystem audi A4 b5 1.8ts

friiiisk
17 juni 2016 · 71 Inlägg

Tjoho, har en audi A4 b5 1.8tsq -99 som jag tänkte försöka få liv i, Ja tänkte köra med ett chip från bsr, montera front intercooler, annan bättre Återcirkulerande dump, luftfilter från bsr med avskärmningar samt ett avgassystem.
Nu till min fråga. Vafan ska jag köra med? Vissa säger hela vägen 3" från dp till slutdämpare och vissa 3" från turbo till efter katt sen 2.5" och nån sa 70mm hela vägen annars vet inte avgaserna vart de ska ta vägen.
Jag skulle kunna köpa dedär med 70mm då dp adaptern är 70.5mm men vet ej vad man ska ha.. Har ev planer på  TT turbo o grenrör o nå spridare framöver om jag känner att det behövs:rolleyes:
Men somsagt vad för avgassystem skulle ni rekommendera? Kommer inte att köpa ett komplett utan kommer att köpa rördelar som en kille ska bocka åt mig så de blir samma passform som orginal i infästningar osv smile

Volvo 940 turbo "volvon" (1993)
Mackan134
17 juni 2016 · 36 Inlägg

Hej, ett 2,5" system med 3" downpipe + racekat räcker bra upp till 400hk eller lite mera. Med ett 3" helsystem låter det oftast lite mera och det är ju roligt wink Så var lugn wink

Med vänlig hälsning/ Mackan

Saab 9-3 SC Biopower "Mackanized 16T" (2008)
friiiisk
19 juni 2016 · 71 Inlägg

Tack så mycket! big_smile

Volvo 940 turbo "volvon" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang