Köpråd: Rolig/udda bil max 120 000 :-

Adder Adder
17 juni 2016 · 972 Inlägg

De jag menar å säger är ju att en 996 som gått ca 15k för 200k kr eller en som gått 19 för 120k kan ju lika gärna rasa efter 1 mil eller 2000 mil.

Helst med bytt IMS lager.

Kommer ju alltid finns motornördar som jag som vill ha en 911 för små pengar. När man kollar på billiga 911or försvinner dem relativt fort.

Oavsett vilken bil man köper finns ju risk för haveri. Blir ju ett avvägande risk mot belöning. Finns ju inte många sportbilar med en ett nypris i miljonklassen som man kan köpa för en tiondel av nypriset.

\\ <°)))))>< ><((°> //
// ‹«‹ • Adder • ›»› \\
\\Projekttråd Nissan 200SX //
// <°))>< ><(((((°> \\
Nissan 200SX - S14 "200an" (1995)
Evildan
17 juni 2016 ·

Köp en 996 med 24000mil på mätaren och en del "småfix" om det är vad du vill ha.
Det är till syvende och sist ditt beslut och förmodade problem.
Lycka till och återkom gärna i forumet sedan när du behöver hjälp med Porschen.

ekelund88
22 juni 2016 · 2 656 Inlägg

Adder skrev:
De jag menar å säger är ju att en 996 som gått ca 15k för 200k kr eller en som gått 19 för 120k kan ju lika gärna rasa efter 1 mil eller 2000 mil.

Helst med bytt IMS lager.

Kommer ju alltid finns motornördar som jag som vill ha en 911 för små pengar. När man kollar på billiga 911or försvinner dem relativt fort.

Oavsett vilken bil man köper finns ju risk för haveri. Blir ju ett avvägande risk mot belöning. Finns ju inte många sportbilar med en ett nypris i miljonklassen som man kan köpa för en tiondel av nypriset.

i min mening handlar det ju inte om att rasa bilen , vilken tyskbil som helst utom vw/audi håller säkert 30k mil+ utan en suck

men du skrev i ditt första inlägg att du ville ha en bil där värdeminskning är ett minne blått , då är nog inte en 911 med 24k mil på mätaren rätt väg att gå (tror jag)

köp vilken bil du vill smile det är du som ska köra och äga den

SportPilot Ubåtsingenjör
22 juni 2016 · 7 231 Inlägg

tipset om en 944 turbo är riktigt bra ! de ökar endast i värde, är super trevliga att köra, det är en porsche

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
22 juni 2016 ·

CHEEVA skrev:
tipset om en 944 turbo är riktigt bra ! de ökar endast i värde, är super trevliga att köra, det är en porsche

TS tycker 944 saknar effekt. Jag som gav tipset initialt gillar dom skarpt även fast det är VAG. (Innan ngn Viktor Petter är nödgad att nämna det.)

Senast redigerat av Evildan (22 juni 2016)

Knugcab
22 juni 2016 · 5 111 Inlägg

944 är väl ändå inte VAG? Porsche ingick inte i VAG på den tiden, och det mesta av 924ans Audi-gener är ju borta i och med Porschemotorn.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
SportPilot Ubåtsingenjör
22 juni 2016 · 7 231 Inlägg

en 944 turbo är ju nästan lika effekt stark som en 996 carrera smile

men visst 996an är charmig den också

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
22 juni 2016 ·

Volvo544special65 skrev:
944 är väl ändå inte VAG? Porsche ingick inte i VAG på den tiden, och det mesta av 924ans Audi-gener är ju borta i och med Porschemotorn.

Näe men det är ju en förfinad 924 och det är ju en folkvagnsprodukt, men en mycket trevlig sådan. Har haft en -85 targa och det var en sportbil och inte en upphottad familjebil som exempelvis M3 är. Ja jag vet att en M3 är snabbare men då är även en V70 t5 och det är ingalunda en sportbil.

dasboot
22 juni 2016 · 441 Inlägg

Bmw e90 320si? Ligger väldigt lågt i pris och är mycket Väghållning för pengarna

Dr_struts
22 juni 2016 · 1 861 Inlägg

996 Carrera är ju kända för att vara ostabila i motor när man börjar svänga och gasa, oljan åker ut till sidorna och veven dör om jag inte minns fel!

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang