Hjälp med växellåda. en awd låda som ska tåla endast att köras rwd

Crxkoffe
27 juni 2016 · 847 Inlägg

Tja! Som rubriken lyder så behöver min bil en ny låda då den gamla rasade. Lådan jag hade var en awd låda som klarade 90hk. (Men jag körde den rwd) O jag har 200whp. Men en kompis har kört samma låda på runt 450hk (motor hästar) Och den har klarat sej Men! Då körde han awd. Frågan är då tar lådan mer stryk om man kör en awd låda som rwd? Det skulle jag vilja ha ett bra svar på. Samt att jag skulle även vilja ha lite hjälp med rekomendationer på bra växellådor som klaras köra rwd men som är awd. Och tål mycket. Tanken är ju att köra bilen på runt 3-400whp. / Kristoffer

Ps. Om jag lagt tråden fel säg gärna till vart jag ska lägga den då jag tyckte det verkade bäst att lägga den här!

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Evildan
27 juni 2016 ·

Kan det vara så enkelt att din låda var i ett mindre bra skick än hans?
Hur löser du varvtalsskillnaden emellan främre utgående och bakre?

Jo jag tycker tråden ligger fel för det här handlar väl om en växellåda och det behandlas i chassi bromsar och transmission.

Jag har inte några uppslag lådmässigt, du kör tvärställt vill jag minnas så jag tidigare kikat på ditt fräna bygge. En rakställd motor skulle ge ett betydligt större urval gällande lådor.

Crxkoffe
27 juni 2016 · 847 Inlägg

Evildan skrev:
Kan det vara så enkelt att din låda var i ett mindre bra skick än hans?
Hur löser du varvtalsskillnaden emellan främre utgående och bakre?

Jo jag tycker tråden ligger fel för det här handlar väl om en växellåda och det behandlas i chassi bromsar och transmission.

Jag har inte några uppslag lådmässigt, du kör tvärställt vill jag minnas så jag tidigare kikat på ditt fräna bygge. En rakställd motor skulle ge ett betydligt större urval gällande lådor.

Är kompisens låda jag köpt. Kanske var dålig redan när jag köpte den. Jag lägger den i det andra forumet istället. Tack kul att du tycker det är fränt! smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang