Köpråd - Någorlunda fet bil för 50 000 - 100 000 kr

caromania Forummoderator
1 juli 2016 · 9 296 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Måste jag han kepsen käckt på sned nu? 275or bak och 245or fram på 300c. På SRT-8 fälgar som är nybakade med lite strecth  på... såg 275orna. Fett. Bilen kommer på måndag.

Keps på där. Jänkare. Keps på. smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Mack Forum- och sitemoderator
2 juli 2016 · 26 111 Inlägg

Och så återgår vi till ämnet tack.
Finns PM-funktion..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
HeroiX
2 juli 2016 · 310 Inlägg

Förvisso inte -00 och uppåt men helt klart fet
https://www.blocket.se/vasternorrland/B … =2&w=3

BMW 523ia (1998)
Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

HeroiX skrev:
Förvisso inte -00 och uppåt men helt klart fet
https://www.blocket.se/vasternorrland/B … =2&w=3

Synd att den är borta, hann inte se den.

Ni har länkat så gubbiga bilar. Det blir ingen Lexus. De är inte feta. Har kommit på lite nya krav, jag vill ha turbo och den ska låta så mycket som möjligt. Är det storleken på turbon eller laddtrycket som gör att den låter mycket? Antagligen en kombination av båda men vilket väger tyngst när det kommer till ljudnivån?

Jag vill ha fälgar med bred kant (detta kan jag självklart alltid köpa efterråt): http://static.flickr.com/41/110752386_377b1cd8f9.jpg

Det behöver inte finnas många "ekrar" på fälgarna, går även bra med några få tjockare ekrar bara fälgkanten är bred.

Kanske en E30 M50B25 med turbo vore något för mig, men de är ju i bästa fall från -90 vilket känns lite gammalt och de brukar väl inte ha servo heller... Finns det ens sådana bilar som är i bra skick? Eller är det bara bönder som slänger i dessa maskiner i sina ruttna sönderrostade E30's?

Senast redigerat av Diskolaro (18 juli 2016)

zzr94092
18 juli 2016 · 4 378 Inlägg

Vad har du mot bönder? tror du att mjölken tillverkas av ICA?

Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

zzr94092 skrev:
Vad har du mot bönder? tror du att mjölken tillverkas av ICA?

Jag tycker om bönder. Menar bara att de oftast är lite snåla (vilket de är tvungna att vara eftersom vi konsumenter är så snåla att vi vägrar betala mer för mjölken) och därav uttrycket bondfix. Vill inte ha en bil som är bondeskruvad.

zzr94092
18 juli 2016 · 4 378 Inlägg

Tycker att du ska tänka dig för innan du skriver som du gör..

Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

zzr94092 skrev:
Tycker att du ska tänka dig för innan du skriver som du gör..

Jag vill ha en snygg pålitlig bil med turbo, eller twin turbo kanske, antar att turbona låter ännu mer då. Det finns inga sådana bilar från fabrik så i så fall jag måste köpa en begagnad ombyggd bil. Jag vet att många ungdomar slänger i M50B25 i sina E30's.

Dessa byggen är oftast inte så seriösa och bilarna kommer med massa småfel vilket jag vill undvika. Så istället för att skriva ut allt detta så skrev jag bara att jag inte ville ha en bil som varit bondmeckad. Alla vet nog vad jag menar med bondmeck.

Om du tar illa upp av det så kanske du borde bli läkare istället om du nu tar så illa upp när du blir kallad bonde, bonde.

Senast redigerat av Diskolaro (18 juli 2016)

Muttley
18 juli 2016 ·

Diskolaro skrev:

HeroiX skrev:
Förvisso inte -00 och uppåt men helt klart fet
https://www.blocket.se/vasternorrland/B … =2&w=3

Synd att den är borta, hann inte se den.

Ni har länkat så gubbiga bilar. Det blir ingen Lexus. De är inte feta. Har kommit på lite nya krav, jag vill ha turbo och den ska låta så mycket som möjligt. Är det storleken på turbon eller laddtrycket som gör att den låter mycket? Antagligen en kombination av båda men vilket väger tyngst när det kommer till ljudnivån?

Jag vill ha fälgar med bred kant (detta kan jag självklart alltid köpa efterråt): http://static.flickr.com/41/110752386_377b1cd8f9.jpg

Det behöver inte finnas många "ekrar" på fälgarna, går även bra med några få tjockare ekrar bara fälgkanten är bred.

Kanske en E30 M50B25 med turbo vore något för mig, men de är ju i bästa fall från -90 vilket känns lite gammalt och de brukar väl inte ha servo heller... Finns det ens sådana bilar som är i bra skick? Eller är det bara bönder som slänger i dessa maskiner i sina ruttna sönderrostade E30's?

Gammal, låter högt som fan "fet"      Tror de var beskrivning av bonne.



Du har 2 maffiga amerikaner länkade.  Vill du ha överladdning så finns även cadillacen med  kompressor original.  Ungefär de flesta Bmw blir avhängda där smile

Du måste på riktigt beskriva din "fethet"   Gamla bmw i mina ögon är skräp,  medans nya moderna bmw är "fet" för mig.   Samtidigt inget större fel på lexus då de håller bättre kvalitet.

Men din beskrivning låter lite som ungdomsbilar likt skyline eller varför inte supra.  Onödigt högljutt och du får synas.

Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

tkd_rille skrev:

Diskolaro skrev:

HeroiX skrev:
Förvisso inte -00 och uppåt men helt klart fet
https://www.blocket.se/vasternorrland/B … =2&w=3

Synd att den är borta, hann inte se den.

Ni har länkat så gubbiga bilar. Det blir ingen Lexus. De är inte feta. Har kommit på lite nya krav, jag vill ha turbo och den ska låta så mycket som möjligt. Är det storleken på turbon eller laddtrycket som gör att den låter mycket? Antagligen en kombination av båda men vilket väger tyngst när det kommer till ljudnivån?

Jag vill ha fälgar med bred kant (detta kan jag självklart alltid köpa efterråt): http://static.flickr.com/41/110752386_377b1cd8f9.jpg

Det behöver inte finnas många "ekrar" på fälgarna, går även bra med några få tjockare ekrar bara fälgkanten är bred.

Kanske en E30 M50B25 med turbo vore något för mig, men de är ju i bästa fall från -90 vilket känns lite gammalt och de brukar väl inte ha servo heller... Finns det ens sådana bilar som är i bra skick? Eller är det bara bönder som slänger i dessa maskiner i sina ruttna sönderrostade E30's?

Gammal, låter högt som fan "fet"      Tror de var beskrivning av bonne.



Du har 2 maffiga amerikaner länkade.  Vill du ha överladdning så finns även cadillacen med  kompressor original.  Ungefär de flesta Bmw blir avhängda där smile

Du måste på riktigt beskriva din "fethet"   Gamla bmw i mina ögon är skräp,  medans nya moderna bmw är "fet" för mig.   Samtidigt inget större fel på lexus då de håller bättre kvalitet.

Men din beskrivning låter lite som ungdomsbilar likt skyline eller varför inte supra.  Onödigt högljutt och du får synas.

Vill ha en bil i klass som supra och skyline. Alltså den formen av sporthet är vad jag söker. Ogillar båda bilarna dock, speciellt supra tycker jag är asfula.

Muttley
18 juli 2016 ·

Diskolaro skrev:

tkd_rille skrev:

Diskolaro skrev:

Synd att den är borta, hann inte se den.

Ni har länkat så gubbiga bilar. Det blir ingen Lexus. De är inte feta. Har kommit på lite nya krav, jag vill ha turbo och den ska låta så mycket som möjligt. Är det storleken på turbon eller laddtrycket som gör att den låter mycket? Antagligen en kombination av båda men vilket väger tyngst när det kommer till ljudnivån?

Jag vill ha fälgar med bred kant (detta kan jag självklart alltid köpa efterråt): http://static.flickr.com/41/110752386_377b1cd8f9.jpg

Det behöver inte finnas många "ekrar" på fälgarna, går även bra med några få tjockare ekrar bara fälgkanten är bred.

Kanske en E30 M50B25 med turbo vore något för mig, men de är ju i bästa fall från -90 vilket känns lite gammalt och de brukar väl inte ha servo heller... Finns det ens sådana bilar som är i bra skick? Eller är det bara bönder som slänger i dessa maskiner i sina ruttna sönderrostade E30's?

Gammal, låter högt som fan "fet"      Tror de var beskrivning av bonne.



Du har 2 maffiga amerikaner länkade.  Vill du ha överladdning så finns även cadillacen med  kompressor original.  Ungefär de flesta Bmw blir avhängda där smile

Du måste på riktigt beskriva din "fethet"   Gamla bmw i mina ögon är skräp,  medans nya moderna bmw är "fet" för mig.   Samtidigt inget större fel på lexus då de håller bättre kvalitet.

Men din beskrivning låter lite som ungdomsbilar likt skyline eller varför inte supra.  Onödigt högljutt och du får synas.

Vill ha en bil i klass som supra och skyline. Alltså den formen av sporthet är vad jag söker. Ogillar båda bilarna dock, speciellt supra tycker jag är asfula.

Köp skyline då, du kan aldrig bli garanterad att någon sån bil är i bra skick. Den kan rasa precis när som helst.  Men du vill ju ha ett ungdomsåk.

Evildan
18 juli 2016 ·

Snubben behöver en Civic EMA!

Molna
18 juli 2016 · 87 Inlägg

Denna är riktigt fet
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 21&w=3

för 50-100k får du väll

*S14a
*Civic type r finns både äldre och nyare version för 50-100k
*Integra type r
*E36 m3

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 juli 2016 · 17 376 Inlägg

Fett dumpljud men ej bonde. Kul...

Hade en pega 505 turbo som dumpade så det hördes i 2 kommuner. Men valfri bil med lite uppskruvad ladda bör väl gå? Öppen dump på en bil idag fungerar dock sådär.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

Molna skrev:
Denna är riktigt fet
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 21&w=3

för 50-100k får du väll

*S14a
*Civic type r finns både äldre och nyare version för 50-100k
*Integra type r
*E36 m3

Stuket på Nissan du länkade börjar luta mot det jag är ute efter, dock är det helt fel bil. Den faller mig absolut inte i smaken. Börjar bli ganska övertygad om att det måste vara BMW. Möjligtvis att V70 skulle gå bra men de är ju bara fram- eller fyrhjulsdrivna. Vill ha bakhjulsdrift. Så antar att det inte blir någon V70.

Hybridsmurfen skrev:
Fett dumpljud men ej bonde. Kul...

Hade en pega 505 turbo som dumpade så det hördes i 2 kommuner. Men valfri bil med lite uppskruvad ladda bör väl gå? Öppen dump på en bil idag fungerar dock sådär.

Jag har inte pratat om högt dumpljud, det bryr jag mig inte så mycket om. Det är mer ljudet när turbon börjar ladda som jag älskar, när den viner och man hör hur den pressar in luft.

Senast redigerat av Diskolaro (18 juli 2016)

Evildan
18 juli 2016 ·

Molna skrev:
Denna är riktigt fet
https://www.blocket.se/stockholm/Nissan … 21&w=3

för 50-100k får du väll

*S14a
*Civic type r finns både äldre och nyare version för 50-100k
*Integra type r
*E36 m3

Gammal upphottad Datsun, saaatan vad bonnit!

Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

Den här bilen är ganska snygg. Jag gillar fet text på bilar, vet dock inte vad man skulle skriva på sin privata bil, det kanske är lite för mycket med text på en sådan bil men jag tycker i alla fall det är snyggt.

https://scontent.cdninstagram.com/t51.2 … Mw%3D%3D.2

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 juli 2016 · 14 007 Inlägg

Diskolaro skrev:

zzr94092 skrev:
Tycker att du ska tänka dig för innan du skriver som du gör..

Jag vill ha en snygg pålitlig bil med turbo, eller twin turbo kanske, antar att turbona låter ännu mer då. Det finns inga sådana bilar från fabrik så i så fall jag måste köpa en begagnad ombyggd bil. Jag vet att många ungdomar slänger i M50B25 i sina E30's.

Dessa byggen är oftast inte så seriösa och bilarna kommer med massa småfel vilket jag vill undvika. Så istället för att skriva ut allt detta så skrev jag bara att jag inte ville ha en bil som varit bondmeckad. Alla vet nog vad jag menar med bondmeck.

Om du tar illa upp av det så kanske du borde bli läkare istället om du nu tar så illa upp när du blir kallad bonde, bonde.

Du har Maserati Biturbo. Rätt så fräna tycker jag och de har dubbelturbo från fabrik.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Diskolaro
18 juli 2016 · 245 Inlägg

Vettemannen skrev:

Diskolaro skrev:

zzr94092 skrev:
Tycker att du ska tänka dig för innan du skriver som du gör..

Jag vill ha en snygg pålitlig bil med turbo, eller twin turbo kanske, antar att turbona låter ännu mer då. Det finns inga sådana bilar från fabrik så i så fall jag måste köpa en begagnad ombyggd bil. Jag vet att många ungdomar slänger i M50B25 i sina E30's.

Dessa byggen är oftast inte så seriösa och bilarna kommer med massa småfel vilket jag vill undvika. Så istället för att skriva ut allt detta så skrev jag bara att jag inte ville ha en bil som varit bondmeckad. Alla vet nog vad jag menar med bondmeck.

Om du tar illa upp av det så kanske du borde bli läkare istället om du nu tar så illa upp när du blir kallad bonde, bonde.

Du har Maserati Biturbo. Rätt så fräna tycker jag och de har dubbelturbo från fabrik.

/Benny

Turbon i dessa bilar är små som lillfingernaglar och näst intill ljudlösa. NEJ.

Molna
18 juli 2016 · 87 Inlägg

Eftersom du har stora problem att välja bil och din smak verkar helt usel förutom att du tycker om e30 vilket är bra. Mitt tips är köp  volvo v70 turbo med fyrhjulsdrift. sedan tar du åker till biltema köper en såndär vinkelslip och kapar av drivaxlarna fram eftersom du tycker skruva är jobbigt och wooopps så har du bakhjulsdrift och kan sladda med din textstylade v70 turbo. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang