Konstigt ljud från bromsarna fram

EmilEriksson
3 juli 2016 · 52 Inlägg

Tjena Garaget smile

Har stött på ett litet problem. Bytte belägg fram på bilen nyligen, har en Mercedes C klass 2012.

När jag bromsar och närmar mig nästan stillastående så uppkommer ett "skorrande" ljud. Svårt att beskriva ljud men det knarrar nästan, som blöt metall mot blöt metall. Hoppas ni förstår.

Jag rengjorde allt och la smörj på glidpinnarna så jag förstår inte vad det kan vara... hoppas nån kan hjälpa mig annars får jag lämna in den.

Tack på förhand smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 juli 2016 · 14 007 Inlägg

EmilEriksson skrev:
Tjena Garaget smile

Har stött på ett litet problem. Bytte belägg fram på bilen nyligen, har en Mercedes C klass 2012.

När jag bromsar och närmar mig nästan stillastående så uppkommer ett "skorrande" ljud. Svårt att beskriva ljud men det knarrar nästan, som blöt metall mot blöt metall. Hoppas ni förstår.

Jag rengjorde allt och la smörj på glidpinnarna så jag förstår inte vad det kan vara... hoppas nån kan hjälpa mig annars får jag lämna in den.

Tack på förhand smile

Har du kollat skivorna så att dom inte har en massa spår och rostkanter som kan göra att detta ljud uppkommer?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
kgk
3 juli 2016 · 132 Inlägg

Jag har samma sak på en gammal E39, det knarrar i
bromsarna precis innan stillastående när automaten
skjuter på. Petar jag i N hörs ingenting. Skivor och
belägg är helt släta.
Det hinner knarra några gånger när man trixar sig ur
en parkeringsficka men jag ser det inte som ett problem
som måste åtgärdas till skillnad mot skrikande bromsar
i fart.

EmilEriksson
3 juli 2016 · 52 Inlägg

Vettemannen skrev:

EmilEriksson skrev:
Tjena Garaget smile

Har stött på ett litet problem. Bytte belägg fram på bilen nyligen, har en Mercedes C klass 2012.

När jag bromsar och närmar mig nästan stillastående så uppkommer ett "skorrande" ljud. Svårt att beskriva ljud men det knarrar nästan, som blöt metall mot blöt metall. Hoppas ni förstår.

Jag rengjorde allt och la smörj på glidpinnarna så jag förstår inte vad det kan vara... hoppas nån kan hjälpa mig annars får jag lämna in den.

Tack på förhand smile

Har du kollat skivorna så att dom inte har en massa spår och rostkanter som kan göra att detta ljud uppkommer?

/Benny

Nja, jag kollade skivorna när jag bytte belägg och jag tyckte dom såg bra ut men jag kanske ska titta igen. Brukar det uppstå sånt ljud om det är en rostkant?

EmilEriksson
3 juli 2016 · 52 Inlägg

kgk skrev:
Jag har samma sak på en gammal E39, det knarrar i
bromsarna precis innan stillastående när automaten
skjuter på. Petar jag i N hörs ingenting. Skivor och
belägg är helt släta.
Det hinner knarra några gånger när man trixar sig ur
en parkeringsficka men jag ser det inte som ett problem
som måste åtgärdas till skillnad mot skrikande bromsar
i fart.

Nej det är sant, men det är irriterande att lyssna på. Iaf för mig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang