Volvo S60 04 Canbus-problem

Alfiee
3 juli 2016 · 4 Inlägg

Hej, lite svårt att tyda var exakt jag skulle placera denna tråd men kör på detta och hoppas det är okej.

Jag köpte för ett tag sedan ett helhetspaket från BRL för att byta ut ljudsystemet. Allting gick okej, det fungerade och jag var nöjd men en varningstriangel tändes. Jag åkte därefter ner till Volvo och bad dem titta på det. De sa att Canbus-delen som håller reda på airbag, AC-kontroll, Rattkontroll och massa annat som måste anses vara oerhört väsentligt att ha fungerande.
Så då är frågan, kan jag göra något åt detta? För att koppla in min original-stereo gör att mitt slutsteg inte kan användas. All hjälp uppskattas verkligen!

Djo
6 juli 2016 · 10 157 Inlägg

Alfiee skrev:
Hej, lite svårt att tyda var exakt jag skulle placera denna tråd men kör på detta och hoppas det är okej.

Jag köpte för ett tag sedan ett helhetspaket från BRL för att byta ut ljudsystemet. Allting gick okej, det fungerade och jag var nöjd men en varningstriangel tändes. Jag åkte därefter ner till Volvo och bad dem titta på det. De sa att Canbus-delen som håller reda på airbag, AC-kontroll, Rattkontroll och massa annat som måste anses vara oerhört väsentligt att ha fungerande.
Så då är frågan, kan jag göra något åt detta? För att koppla in min original-stereo gör att mitt slutsteg inte kan användas. All hjälp uppskattas verkligen!

Du har säkerligen kopplat ur AC panelen och då kommer airbag lampan lysa tills man släcker den.

Du kan koppla in eftermarknads slutsteg med original stereon det kan du finns lite olika adaptrar om man vill det.

Så är eftermarknads stereon inkopplad med alla kabel adaptrar som behövs så ska inte det ge något problem.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang