Fälgar till 240!?

AmandaEvelina
5 juli 2016 · 9 Inlägg

Funderar på att lägga Saab på hyllan och skaffa en 240. Gillar alltid att få upp en bild på hur bilen ska se ut när jag är klar med den osv, hoppas jag inte är den enda haha tongue
Men det enda jag inte riktigt kan få till är vilka fälgar som är riktigt snygga på en 240, vill helst ha Ocean Storm men känns lite uttjatat med dom fälgarna nu då jag vill ha dom till alla bilar.
Har ni några snygga fälgar på era 240s eller vet något bra förslag?
Skicka bild å namn på fälgarna här under big_smile

Skitiga händer och rena bilar är det som ger!
KolGruvan
5 juli 2016 · 1 450 Inlägg

Kolla min gamla 240 på min sida, där har ja en bild när ja har ocean mk18 och Volvos thor fälgar och även titan r fälgar och ett par andra 18 tummare som ja inte kommer ihåg namnet på . Alla tycker ja ser bra ut tycker jag

Senast redigerat av KolGruvan (5 juli 2016)

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Dr_struts
5 juli 2016 · 1 861 Inlägg

Inte för att vara sån men snacka nedbyte :'D

Men BBS RS är ju _vackert_

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
AmandaEvelina
6 juli 2016 · 9 Inlägg

Hahah ja det är ju ett jävla nedbyte egentligen men har inte råd med drömsaaben och går ju fortfarande i skola så har inte direkt pengar att spara ihop till en saab just nu! Men har alltid tyckt att 240 har sin charm och är lite charmigare än saab!

Har funderat på BBS RS också smile

Skitiga händer och rena bilar är det som ger!
Dr_struts
6 juli 2016 · 1 861 Inlägg

AmandaDagger skrev:
Hahah ja det är ju ett jävla nedbyte egentligen men har inte råd med drömsaaben och går ju fortfarande i skola så har inte direkt pengar att spara ihop till en saab just nu! Men har alltid tyckt att 240 har sin charm och är lite charmigare än saab!

Har funderat på BBS RS också smile

Dyr försäkring och dyr driftkostnad och 0 komfort typ :'D

Men ja RS eller som han ovan sa MIM Juventus med breda kanten! Dom är snygga ^^

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Mack Forum- och sitemoderator
6 juli 2016 · 26 149 Inlägg

Dr_struts skrev:

AmandaDagger skrev:
Hahah ja det är ju ett jävla nedbyte egentligen men har inte råd med drömsaaben och går ju fortfarande i skola så har inte direkt pengar att spara ihop till en saab just nu! Men har alltid tyckt att 240 har sin charm och är lite charmigare än saab!

Har funderat på BBS RS också smile

Dyr försäkring och dyr driftkostnad och 0 komfort typ :'D

Men ja RS eller som han ovan sa MIM Juventus med breda kanten! Dom är snygga ^^

Dyr försäkring?
Eh nej. Beror helt på hur gammal man är, hur man bor med mera. PLUS vilket bolag man väljer.
Inte är det så fasligt dyr driftkostnad heller, om man slår ut det över ett helt spektrum.
Komforten..ja den är bara charmig, om man sätter den sidan till.

Till topic. Jag hade JP MK18 på en gammal 240 tidigare. Tyckte det satt som ett smäck.

https://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg

Större fälgar än 17'-18' ser i mitt tycke alldeles för konstigt ut på 240. Miss-skapt på något sätt.
Samma gäller sänkning..för mycket och det ser bara tattaraktigt ut..men alla är vi förstås olika i tycke.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Evildan
6 juli 2016 ·

Vilken årsmodell av 200 har du tänkt dig?
En ljusgrön/himmelsblå originalbil från 1975 eller någon sänkt silverfärgad från 1989?
Bilens stil i övrigt ger i mina ögon helt olika "behov" av hjul.

Virgo är i min mening mkt snygga fälgar.

Gubbjävel som jag är ska jag sälja dom 17" hankook ventus försedda OZ Racing som sitter på min V70N och istället åka på original Musca 15" . wink

Senast redigerat av Evildan (6 juli 2016)

AmandaEvelina
6 juli 2016 · 9 Inlägg

Evildan skrev:
Vilken årsmodell av 200 har du tänkt dig?
En ljusgrön/himmelsblå originalbil från 1975 eller någon sänkt silverfärgad från 1989?
Bilens stil i övrigt ger i mina ögon helt olika "behov" av hjul.

Virgo är i min mening mkt snygga fälgar.

Gubbjävel som jag är ska jag sälja dom 17" hankook ventus försedda OZ Racing som sitter på min V70N och istället åka på original Musca 15" . wink

Hade tänkt mig en sänkt grå ganska clean typ, inte nå pilsner härk som tyvärr nästan alla i min ålder har.

Är inte så förtjust i Virgo men det är ju smaksak såklart smile

Åhååå, ja ventus fälgarna är riktigt fräna. Men man måste ju växa upp någon gång ellerhur? wink

Skitiga händer och rena bilar är det som ger!
AmandaEvelina
6 juli 2016 · 9 Inlägg

Mack skrev:

Dr_struts skrev:

AmandaDagger skrev:
Hahah ja det är ju ett jävla nedbyte egentligen men har inte råd med drömsaaben och går ju fortfarande i skola så har inte direkt pengar att spara ihop till en saab just nu! Men har alltid tyckt att 240 har sin charm och är lite charmigare än saab!

Har funderat på BBS RS också smile

Dyr försäkring och dyr driftkostnad och 0 komfort typ :'D

Men ja RS eller som han ovan sa MIM Juventus med breda kanten! Dom är snygga ^^

Dyr försäkring?
Eh nej. Beror helt på hur gammal man är, hur man bor med mera. PLUS vilket bolag man väljer.
Inte är det så fasligt dyr driftkostnad heller, om man slår ut det över ett helt spektrum.
Komforten..ja den är bara charmig, om man sätter den sidan till.

Till topic. Jag hade JP MK18 på en gammal 240 tidigare. Tyckte det satt som ett smäck.

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg

Större fälgar än 17'-18' ser i mitt tycke alldeles för konstigt ut på 240. Miss-skapt på något sätt.
Samma gäller sänkning..för mycket och det ser bara tattaraktigt ut..men alla är vi förstås olika i tycke.

Mk18 är nog något jag aldrig kommer att införskaffa mig. Gillar att stå ut i mängden och känns som att alla har mk18. Men som sagt allt är smaksak å det är tur alla inte har samma smile

Skitiga händer och rena bilar är det som ger!
Mack Forum- och sitemoderator
6 juli 2016 · 26 149 Inlägg

AmandaDagger skrev:

Mack skrev:

Dr_struts skrev:

Dyr försäkring och dyr driftkostnad och 0 komfort typ :'D

Men ja RS eller som han ovan sa MIM Juventus med breda kanten! Dom är snygga ^^

Dyr försäkring?
Eh nej. Beror helt på hur gammal man är, hur man bor med mera. PLUS vilket bolag man väljer.
Inte är det så fasligt dyr driftkostnad heller, om man slår ut det över ett helt spektrum.
Komforten..ja den är bara charmig, om man sätter den sidan till.

Till topic. Jag hade JP MK18 på en gammal 240 tidigare. Tyckte det satt som ett smäck.

http://www1.garaget.org/archive/20/19631/39600/39600-1453875.jpg

Större fälgar än 17'-18' ser i mitt tycke alldeles för konstigt ut på 240. Miss-skapt på något sätt.
Samma gäller sänkning..för mycket och det ser bara tattaraktigt ut..men alla är vi förstås olika i tycke.

Mk18 är nog något jag aldrig kommer att införskaffa mig. Gillar att stå ut i mängden och känns som att alla har mk18. Men som sagt allt är smaksak å det är tur alla inte har samma smile

"Alla" hade inte det när jag hade det. Men sen kom alla kopior och ja..nu är dom ganska uttjatade tyvärr.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang