Mitshubitshi Colt CZT 06 - Kamrem eller kamkedja?

Soejdis
16 juli 2016 · 1 Inlägg

Jag köpta for et år sen en Mitsubitshi colt CZT 1,5 turbo från 2006 från en förhandlar som jag nu försöker sälja igen. bilsäljaren sa att bilen hade kamkedja och På varudeklarationen från honom säger den också det. Fler har tagit kontakt till mig och sagt att den inte har kamkedja men kamrem. I instruktionsboken står det inget om verken kamkedja eller kamrem, det står inget om att kamrem har blivit bytt i serviceboken heller. En som ville köpa bilen hade ringt Mitsubitshi och dom hade sagt att bilen hade kamrem.

Jag har inte mycket förstand på biler - men någon som vet om denna bilen blev fött med kedja eller rem? Hur ser jag det lättast själ?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juli 2016 · 14 042 Inlägg

Soejdis skrev:
Jag köpta for et år sen en Mitsubitshi colt CZT 1,5 turbo från 2006 från en förhandlar som jag nu försöker sälja igen. bilsäljaren sa att bilen hade kamkedja och På varudeklarationen från honom säger den också det. Fler har tagit kontakt till mig och sagt att den inte har kamkedja men kamrem. I instruktionsboken står det inget om verken kamkedja eller kamrem, det står inget om att kamrem har blivit bytt i serviceboken heller. En som ville köpa bilen hade ringt Mitsubitshi och dom hade sagt att bilen hade kamrem.

Jag har inte mycket förstand på biler - men någon som vet om denna bilen blev fött med kedja eller rem? Hur ser jag det lättast själ?

En kamrem brukar man se, den sitter utanför motorn och driver kamaxeln som sitter i toppen medan en kamkedja sitter i motorn då den är oljesmörjad.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Rille0
16 juli 2016 · 2 021 Inlägg

Rem

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang