Hur vet jag vilket fabrikat styrväxeln har? --> Opel Astra G 2003.

VTEx
18 juli 2016 · 107 Inlägg

Hej.
Som rubriken lyder: hur tar man enklast reda på vilken typ av styrväxel man har på en Opel Astra G -03
Känner att en styrled börjar bli lite glapp, brukar byta både inre och yttre styrled på båda sidor samtidigt när man ändå är igång. Om jag själv aldrig bytt något i framvagnen på bilen så man vet att allt är 100 wink
Men jag har kollat runt lite efter delar, men det finns tydligen 2 olika fabrikat på styrväxlarna?
Står: För styrväxel: DELPHI eller TRW.
Men som sagt, hur tar man enklas reda på vilket fabrikat man har?

Kan ju vara så att jag fattat fel och det funkar med båda alternativen?

Senast redigerat av VTEx (18 juli 2016)

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 juli 2016 · 14 056 Inlägg

VTEx skrev:
Hej.
Som rubriken lyder: hur tar man enklast reda på vilken typ av styrväxel man har på en Opel Astra G -03
Känner att en styrled börjar bli lite glapp, brukar byta både inre och yttre styrled på båda sidor samtidigt när man ändå är igång. Om jag själv aldrig bytt något i framvagnen på bilen så man vet att allt är 100 wink
Men jag har kollat runt lite efter delar, men det finns tydligen 2 olika fabrikat på styrväxlarna?
Står: För styrväxel: DELPHI eller TRW.
Men som sagt, hur tar man enklas reda på vilket fabrikat man har?

Kan ju vara så att jag fattat fel och det funkar med båda alternativen?

Du har inte provat att ta kontakt med en Opelverkstad (Generalagent) eller nån reservdelsbutik som är duktiga på Opeldelar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
VTEx
18 juli 2016 · 107 Inlägg

Satt här hemma nu och kollade på nätet efter delar, så tänkte bara slänga upp en tråd lite snabbt och fråga.
Men tänkte jag skulle kolla upp det på annat håll om ingen har något tips. wink

Varför åka skidor när man kan åka spark?
Va ska man upp i backar för när de finns plan mark?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang