6x9or till slutsteg

Samuel3
17 juli 2016 · 360 Inlägg

Hej jag har ett steg på max 200w, två kanaler och stabilt ner till 2ohm. Tänker om det går att koppla in två 6x9or på steget. Dom är på 4ohm styck med enkel talspole. Jag får inget ljud i dom ännu och vi har testat att koppla på olika sätt. Steget används just nu till en bas.

Samuel3
17 juli 2016 · 360 Inlägg

Ingen som vet?

Fjong
18 juli 2016 · 1 494 Inlägg

Skriv vad det är för slutsteg med, märke och modell. Har du kört bas på det innan antar jag att du har ett LPF filter aktiverat alternativt att det är nån inställning i stereon.

Bassiehof
18 juli 2016 · 1 777 Inlägg

Kollat så steget inte är bryggkopplat?

Samuel3
18 juli 2016 · 360 Inlägg

Fjong skrev:
Skriv vad det är för slutsteg med, märke och modell. Har du kört bas på det innan antar jag att du har ett LPF filter aktiverat alternativt att det är nån inställning i stereon.

Har ett filter på steget som jag väljer mellan bas eller högre frekvenser.

Bassiehof skrev:
Kollat så steget inte är bryggkopplat?

Jag vet inte riktigt vad du menar med det. hmm

Zilverzurfarn
19 juli 2016 · 25 Inlägg

Oftast finns det en omkopplare bak på steget där du kan välja antingen "bridged" eller "2ch" eller alternativt kan det bara stå "stereo".Kolla så det är på stereo.Kolla även LP(lågpass)-HP(highpass) om det finns.

Har man inte råd med V8 får man ta till det näst råaste:V6.
Bassiehof
19 juli 2016 · 1 777 Inlägg

Zilverzurfarn skrev:
Oftast finns det en omkopplare bak på steget där du kan välja antingen "bridged" eller "2ch" eller alternativt kan det bara stå "stereo".Kolla så det är på stereo.Kolla även LP(lågpass)-HP(highpass) om det finns.

What he said. Det är lätt att missa det och eftersom det ska kopplas på ett visst sätt när man bryggar steget så kan det bli så att du inte får fram nåt ljud när du kopplar en på varje kanal. Det står i instruktionsboken hur man kopplar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang