caromania
Forummoderator
20 juli 2016
· 9 296 Inlägg
Vettemannen skrev:
caromania skrev:
Vettemannen skrev:
Men TS pratade ju även om Steg 2 och Steg 3. Han ville ju ha nåt enklare än att byta till Steg 2 eller Steg 3. Jo, jag vet att Steg 1 är redan taget.
/Benny
Ja, men innan vi vet vad just den försäljarens argument för vad "steg 2" är så kan vi inte råda. Förmodligen så innefattar det byte av ovan nämnda komponenter. Det är nog svårt att hitta en annan genväg, såvida man inte följer Torpis steg 1, promenader och LCHF.
Med det sagt så kör jag själv med Gizzmos digitala boost controller. Kanske kan man installera nåt sånt och höja laddet ytterligare med någon tiondel. Det borde ge några hästar.
Jag kan inte läsa nånstans om att en försäljare givit nåt råd utan jag uppfattade det som att TS hade egna förslag.
/Benny
Nej du missuppfattar mig. Det finns inget som heter steg 1, 2, 3 etc. Det är bara påhittade paket som folk kastar sig med. Steg 1 "brukar" vara chip, sedan kan det variera som tusan. Jag kan tycka att det första man gör är en ordentlig service, steg 1 för mig är ny olja, filter, stift, tändkablar. Kalle Kalsong som trimmar DKW i Huddinge kanske tycker att det första man ska göra är "att chippa skiten ur bilen, det ska ju ge 265hk på hjulen", att sedan den gått 21000mil på samma tändkablar var inget som dök upp i felkoderna...
Steg 2 vet vi alltså inte vad det innebär enligt firman (BSR) som TS använt sig av. Men en begåvad gissning är byte av "hårdvara" som avgassystem, IC etc.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.