Yokohama däck med plast?

Auto-man
20 juli 2016 · 551 Inlägg

tkd_rille skrev:

Auto-man skrev:

tkd_rille skrev:
Däcket är ju helt okej.    Nästa gång du ska fixa däck så får du nog ge skriftliga instruktioner till den som kör in till verkstaden nästa gång så de vet vad du vill ha på en bil du inte äger smile Så löser sig kommunikationen säkert bättre.

Och nej, bilen blir inte mindre värd. För bilen är väl en äldre modell jag ej missminner mig?
Har fått bilar sålda utan större bekymmer för rätt summa med 4 olika däck på.

Bättre att jag åker själv som jag sagt till om då dessa åtgärder kommer som en överraskning var gång och inte brukar bli billigt. Avboka bes. sa jag också senast men hon åkte ändå och det med sprack.

Jag har sålt många och en del kunder ser att det är knas med däcken, 4 lika är bäst. Bilen kanske är värd runt 50 lakan men skrotbilar kan man sälja med vad som helst som har bra repor.

Nåja.  Jag har haft ett par bilar värda runt 50-60 och ingen har klagat på däckmärken.   

Du får åka in varje gång med bilen i efterhand då.

Kanske är annat nu men man var noga med bra däck då polisen var mer alert på vägarna. Vanligen tar man in med 4 lika och jag köper billigare för alla fel jag kan hitta. Vi köpte en för 11 senast och fick 9 bra däck till som är lika.

Fåtalet var väl inte så noga med märke, bara samma och bra mönster när de flesta ville ha Michelin X. Handlare brukade köpa beg. däck, ofta utan att fråga vad de kom ifrån så man kunde få 4 för 100:- st. med montering på gatan!

Vi betalade nog 4000 senast.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
20 juli 2016 ·
Auto-man
20 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

viccoA skrev:
Det är ok med besiktningen men byt till två likadana däck på samma axel. Ingen höjdare med ett nytt däck på ena axeln och ett som rullat runt jorden på den andra.

Andra däcket är inte så slitet men bör man ha 84 och 88 i bak?

Nej det ska du inte åka med, inte hustrun heller.

Lika belastningsindex och hastighetsindex ska det vara på alla fyra däck, inget annat.

Du ska aldrig någonsin ha lägre av något medans högre fungerar utmärkt.

Köp två nya däck av märket Michelin och låt en riktig däckverkstad göra jobbet.
Glöm inte att det nya paret skall monteras bak.

Ska påpeka det för verkstan innan.
Den här är gjord för tyngre lass och är lite stötig, annars ska det vara 14, vi vill ha mjukare. Kör man med samma storlek verkar det ok.
http://www.dackguiden.com/dackmarkning/

Den är besad med H ibak och T i fram.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Auto-man
20 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:
Förslagsvis dessa:

http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … pbig_smile-119656

Tror vi köpte där senast men jag har sett billigare nu för exakt samma däck, blir väl runt en tusing med byte.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
20 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Andra däcket är inte så slitet men bör man ha 84 och 88 i bak?

Nej det ska du inte åka med, inte hustrun heller.

Lika belastningsindex och hastighetsindex ska det vara på alla fyra däck, inget annat.

Du ska aldrig någonsin ha lägre av något medans högre fungerar utmärkt.

Köp två nya däck av märket Michelin och låt en riktig däckverkstad göra jobbet.
Glöm inte att det nya paret skall monteras bak.

Ska påpeka det för verkstan innan.
Den här är gjord för tyngre lass och är lite stötig, annars ska det vara 14, vi vill ha mjukare. Kör man med samma storlek verkar det ok.
http://www.dackguiden.com/dackmarkning/

Den är besad med H ibak och T i fram.

Det är Corsa Combon 2008 1.3d det gäller antar jag?
Den typen av fordon skall definitivt ha rätt däck.
14" eller 15" spelar inte någon roll så länge storleken och övriga däcksdata är korrekta, då kan ni med gott samvete rulla på 15" då det dessutom finns som en alternativ dimension.
Ett däck med för lågt belastningsindex blir direkt farligt att åka på när bilen är lastad tungt, stommen på däcket klarar inte den påfrestningen och bilen börjar gå som en orm på vägen när stommen viker sig.
Köp däck med rätt belastningsindex!
De jag länkade var ett förslag då samtliga data är rätt för er bil.
Hittar du som billigare någon annanstans så köp dom självklart där. Men beakta däcksdatan.

Auto-man
20 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Nej det ska du inte åka med, inte hustrun heller.

Lika belastningsindex och hastighetsindex ska det vara på alla fyra däck, inget annat.

Du ska aldrig någonsin ha lägre av något medans högre fungerar utmärkt.

Köp två nya däck av märket Michelin och låt en riktig däckverkstad göra jobbet.
Glöm inte att det nya paret skall monteras bak.

Ska påpeka det för verkstan innan.
Den här är gjord för tyngre lass och är lite stötig, annars ska det vara 14, vi vill ha mjukare. Kör man med samma storlek verkar det ok.
http://www.dackguiden.com/dackmarkning/

Den är besad med H ibak och T i fram.

Det är Corsa Combon 2008 1.3d det gäller antar jag?
Den typen av fordon skall definitivt ha rätt däck.
14" eller 15" spelar inte någon roll så länge storleken och övriga däcksdata är korrekta, då kan ni med gott samvete rulla på 15" då det dessutom finns som en alternativ dimension.
Ett däck med för lågt belastningsindex blir direkt farligt att åka på när bilen är lastad tungt, stommen på däcket klarar inte den påfrestningen och bilen börjar gå som en orm på vägen när stommen viker sig.
Köp däck med rätt belastningsindex!
De jag länkade var ett förslag då samtliga data är rätt för er bil.
Hittar du som billigare någon annanstans så köp dom självklart där. Men beakta däcksdatan.

Bilen är specialbeställd av ett tryckeri innan som lastade in med gaffeltruck, så tungt kommer vi nog aldrig att lasta. Vi flyttade 50 kubik var det visst med min gamla kombi hit själva, däcken höll men en stötdämpare läckte efter. Vill hellre åka mjukt än att ha en lastbil. Och vi slänger inte 2 friska H-däck men blandningen har jag frågat verkstan om nu då det blir 3 olika, vad de anser som ska byta.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
20 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Ska påpeka det för verkstan innan.
Den här är gjord för tyngre lass och är lite stötig, annars ska det vara 14, vi vill ha mjukare. Kör man med samma storlek verkar det ok.
http://www.dackguiden.com/dackmarkning/

Den är besad med H ibak och T i fram.

Det är Corsa Combon 2008 1.3d det gäller antar jag?
Den typen av fordon skall definitivt ha rätt däck.
14" eller 15" spelar inte någon roll så länge storleken och övriga däcksdata är korrekta, då kan ni med gott samvete rulla på 15" då det dessutom finns som en alternativ dimension.
Ett däck med för lågt belastningsindex blir direkt farligt att åka på när bilen är lastad tungt, stommen på däcket klarar inte den påfrestningen och bilen börjar gå som en orm på vägen när stommen viker sig.
Köp däck med rätt belastningsindex!
De jag länkade var ett förslag då samtliga data är rätt för er bil.
Hittar du som billigare någon annanstans så köp dom självklart där. Men beakta däcksdatan.

Bilen är specialbeställd av ett tryckeri innan som lastade in med gaffeltruck, så tungt kommer vi nog aldrig att lasta. Vi flyttade 50 kubik var det visst med min gamla kombi hit själva, däcken höll men en stötdämpare läckte efter. Vill hellre åka mjukt än att ha en lastbil. Och vi slänger inte 2 friska H-däck men blandningen har jag frågat verkstan om nu då det blir 3 olika, vad de anser som ska byta.

Enligt lag ska du ha korrekt belastningsindex på dina däck. Finns inga undantag oavsett om du kör tungt eller inte i den.
Att bilfan rullat igenom bes med felaktig däcksutrustning gör ingen som helst skillnad.
Så är det och det är oomkullrunkeligt. Skaffa rätt däck nu så hustrun slipper få böter.

Auto-man
20 juli 2016 · 551 Inlägg

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Det är Corsa Combon 2008 1.3d det gäller antar jag?
Den typen av fordon skall definitivt ha rätt däck.
14" eller 15" spelar inte någon roll så länge storleken och övriga däcksdata är korrekta, då kan ni med gott samvete rulla på 15" då det dessutom finns som en alternativ dimension.
Ett däck med för lågt belastningsindex blir direkt farligt att åka på när bilen är lastad tungt, stommen på däcket klarar inte den påfrestningen och bilen börjar gå som en orm på vägen när stommen viker sig.
Köp däck med rätt belastningsindex!
De jag länkade var ett förslag då samtliga data är rätt för er bil.
Hittar du som billigare någon annanstans så köp dom självklart där. Men beakta däcksdatan.

Bilen är specialbeställd av ett tryckeri innan som lastade in med gaffeltruck, så tungt kommer vi nog aldrig att lasta. Vi flyttade 50 kubik var det visst med min gamla kombi hit själva, däcken höll men en stötdämpare läckte efter. Vill hellre åka mjukt än att ha en lastbil. Och vi slänger inte 2 friska H-däck men blandningen har jag frågat verkstan om nu då det blir 3 olika, vad de anser som ska byta.

Enligt lag ska du ha korrekt belastningsindex på dina däck. Finns inga undantag oavsett om du kör tungt eller inte i den.
Att bilfan rullat igenom bes med felaktig däcksutrustning gör ingen som helst skillnad.
Så är det och det är oomkullrunkeligt. Skaffa rätt däck nu så hustrun slipper få böter.

Tack det tycker jag med men vi köper nog inte 2 nya som är godkända, de satt på när bilen köptes och vi köpte 2 nya T, för jag har också för mig att man ska ha enligt bilens papper. Där brukar jag kolla när jag köper. Märklig verkstad som satt på 84H, dubbelfel. Skulle jag snåla skulle jag köpa ett beg. däck istället som är lika men kan vara svårt att hitta.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)
Evildan
21 juli 2016 ·

Auto-man skrev:

Evildan skrev:

Auto-man skrev:

Bilen är specialbeställd av ett tryckeri innan som lastade in med gaffeltruck, så tungt kommer vi nog aldrig att lasta. Vi flyttade 50 kubik var det visst med min gamla kombi hit själva, däcken höll men en stötdämpare läckte efter. Vill hellre åka mjukt än att ha en lastbil. Och vi slänger inte 2 friska H-däck men blandningen har jag frågat verkstan om nu då det blir 3 olika, vad de anser som ska byta.

Enligt lag ska du ha korrekt belastningsindex på dina däck. Finns inga undantag oavsett om du kör tungt eller inte i den.
Att bilfan rullat igenom bes med felaktig däcksutrustning gör ingen som helst skillnad.
Så är det och det är oomkullrunkeligt. Skaffa rätt däck nu så hustrun slipper få böter.

Tack det tycker jag med men vi köper nog inte 2 nya som är godkända, de satt på när bilen köptes och vi köpte 2 nya T, för jag har också för mig att man ska ha enligt bilens papper. Där brukar jag kolla när jag köper. Märklig verkstad som satt på 84H, dubbelfel. Skulle jag snåla skulle jag köpa ett beg. däck istället som är lika men kan vara svårt att hitta.

Märkligt av dig då du i tråd efter tråd raljerar över saker och ting ska göras på rätt vis och dessutom när det gäller minsta lilla ting som du anser en firma gjort fel, men när det kommer till dig själv då struntar Du helt sonika i lag och rätt och dessutom planerar att fortsätta framföra ert fordon i ett olagligt skick.
Du min bästa herre är alltså en tvättäkta hycklare per dess korrekta defination.
Gör på rätt vis nu då du ständigt kräver detta av andra!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 juli 2016 · 17 477 Inlägg

Ytterligare en Auto-man diskussion. Sluta röka svamp. Nu låser vi.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang