Trafikpolisen har upphört

Hilmer
23 juli 2016 · 1 779 Inlägg

Vettemannen skrev:

Hilmer skrev:
Det har ju hänt en del sedan jag tog körkortet i alla fall, då -91 så körde man förvisso mer och vid helt andra tider än numera, men hade man inte blivit stoppad/invinkad 6-7gånger på en helg så undrade man ju vad som hade hänt eftersom man inte såg till dom...

Och ja, det var ren rutin att bli stoppas så ofta, visa körkort, blåsa och flygande besiktningar, dom var helt galna!
Idag kan det gå månader emellan man ens ser en polisbil på vägarna...

På 70-talet när jag tog körkort tyckte man att det kryllade av "Harry Haffa". Man kunde bli stoppad 2 gånger på väg hem från jobbet. Men man hade ju sämre bilar då. Gamla PV:n och Amazoner. Nationaldagsveckan var det bara 4 arbetsdagar och jag fick blåsa 4 ggr. 1 gång per dag. Så finns det lagens väktare nu oxå!!!

/Benny

Jo visst finns dom, men det är ju mer sällan idag än när körkortet var färskt!
Numera är det kanske ett par gånger om året som man blir invinkad för att visa körkort och blåsa, och där emellan ser man dom knappt på vägarna.

sleepyoh
23 juli 2016 · 1 319 Inlägg

Jag är inte kriminell, är aldrig dömd för något brott, jag har fått en böter i hela mitt liv och det var när jag körde genom en gata där endast bussar får köra, godkände boten på plats och betalade så fort som var möjligt.

Men, år 2010-2012 dom första åren jag hade lapp blev jag Ofta stopad 1-2+gånger/dag Varje Vecka minst. Om det inte var vanlig blåskontroll så var det stopp med blåljus, oftast med blåljus. Körde alltid lagliga besiktade biilar, alltid nykter, så vad fan dom ville vet jag inte. Oftast trevliga konstaplar, ibland unga idioter som tyckte att min Skoda Pickup var en lastbil som fick rätta sig när dom gått tillbaka till sin överordnade, annars inga problem förutom nästan dagligt trakasseri.

Nu är det två skillnader:

nr.1 Jag fick firmabil, sen dess har jag ALDRIG blivit stoppad med blåljus, så här godkänns sämre bil = stoppad jämnt och ständigt teorin för mig.

nr.2 Förut såg jag poliser jämnt, varenda gång jag var ute och åkte så såg jag poliser, nu ser jag dom typ.. nästan aldrig? Bara när det har hänt något, känns som att polsen mer och mer har börjat försvinna. I och för sig så bor jag i ett 'No go Zone' område så polisen har väl svårt att hålla en närvaro här då dom jämnt och ständigt blir attackerade av mönster medborgare....

Min slutsats är att: Det är jävligt skönt att polisen är upptagna med annat än att stoppa oss vaniga medborgare, det känns som ett slöseri att konstant stoppa folk och ha kontroller, vafan låt folk sköta sitt, och om det är några PROBLEM ja då kan vi ringa konstaplar. Positivt

Det negativa är att polisen aldrig syns här längre på vägarna, jag tycker en större närvaro i allmänt vore bra men tycker därtill att det är en fördel att polisen fokuserar mindre på att stoppa laglyida medborgare för bullshit/ingenting alls.

Delad.

_----------'
Muttley
23 juli 2016 ·

sleepyoh skrev:
Min slutsats är att: Det är jävligt skönt att polisen är upptagna med annat än att stoppa oss vaniga medborgare, det känns som ett slöseri att konstant stoppa folk och ha kontroller, vafan låt folk sköta sitt, och om det är några PROBLEM ja då kan vi ringa konstaplar. Positivt

Det negativa är att polisen aldrig syns här längre på vägarna, jag tycker en större närvaro i allmänt vore bra men tycker därtill att det är en fördel att polisen fokuserar mindre på att stoppa laglyida medborgare för bullshit/ingenting alls.

Delad.

Ang kontroller och att de stoppar folk.
Sen de blev lite mindre kontroller så tycker jag mig se att de faktiskt blir fler och fler trafikolyckor.  Även om vanliga medborgare är "laglydiga" i trafiken så betyder de inte att de kör bättre.

Har nog aldrig sett så mycket skadat mitträcke som jag gör idag. Och så mycket usla förare de kommit till dessutom på vägarna utan räcken, ja för den delen med räcken med.

Så jag saknar faktiskt fartkontroller och slumpmässig kontroll.   

Tror att polisens närvaro med fartkontroller får trafiken att lugna ner sig avsevärt för den är alldeles för aggressiv idag.

Evildan
23 juli 2016 ·

Sluta mata trollet kamrater!
Ignorera och det kryper in under sin bro eller Golfcab igen.

Topic: Jag ser både ordningspolisen och trafikpoliser samt trafikgruppen ofta, det gäller bara att vara uppmärksam och inte tänka på plastdäck eller däckpluggning.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juli 2016 · 17 468 Inlägg

Då slutar vi mata TROLLEN! Låst

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang