Megasquirt Audi 5 Cyl. Hur får jag ström till boxen?

KaffeFantasten
23 juli 2016 · 24 Inlägg

Håller på att koppla in ett megasquirt i kärran för att bli kvitt Ke-jet. Dock så har jag fastnat totalt i sista steget när det kommer till att dra styrström via tändningslåset till ett relä för ms-boxen.

Har härjat med multimetern över all sladdar och reläsocklar jag bara kan hitta, men ingen som ger mig 12volt med nyckeln i utan att dessa klipper strömen vid startförsök (läge 3 på nyckeln).
Blir lite jobbigt att starta bilen då.   

Finns 1 sladd i tändningslåset vad jag kan se, som håller 12volt vid läge 2 och läge 3. "kanon!" tänkte jag. Bara det att med nyckeln avstängd så klipper den inte strömmen helt. Finns fortfarande 1 ynka volt kvar i den ledningen. Tydligen tillräckligt för att fortfarande dra reläet som jag vill styra.

Vill helst inte ha en knapp för styrboxen, dels så kommer besiktningen gnälla på om pumpen fortsätter gå vi avstängning, samt så kommer spridarna spruta på bra med soppa från och med att jag stänger av motorn med nycklen, tills att den slutat snurra.


En annan grej jag inte heller begirper mig på, är att med nycklen i tändningsläge(2), så har jag "kortslutning" mellan + och -kablarna vid batteriet.  Får ut några ohm melan polerna när jag mäter. ingenting med nyckeln avstängt.
Har inte mixtrat med några kablar i bilen, och bilen gick innan jag började med konverteringen.




Jag blir inte klok! Hur löser man detta? Och ska det vara "kortis" melan polerna med nycklen i?

Mycket tacksam för svar och ideeér.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang