Råd vid köp av dyrare bil.

jockev8
25 juli 2016 · 127 Inlägg

tjena gubbar och flickor. är så nu att man gått och blivit sugen på en nyare Dodge så tänkte om här finns någon med erfarenhet och råd hur ni gick till väga för att köpa en dyrare bil. den bil jag är intresserad av är den nyare Dodge Challenger och hittat en del vettiga runt 300 000. frågan är då, är värt och ta ett lån för detta eller tjänar man mer på att gå via bilfirmans finansiering. och om det skulle vilja sig på det viset, kan de vara värt och köpa från en privatare när de gäller dom pengarna eller säkrast via firma?

Med vänlig hälsning

Muttley
25 juli 2016 ·

De är ju upp till dig.  Bankerna erbjuder oftast högre ränta än vad bilfirmor kan ge dig.   Du får garanti om du köper på firma.
Allt över 4% är ett rån av dig kan jag ju säga smile

Du har väl 20% redan sparat ?

jockev8
25 juli 2016 · 127 Inlägg

lutar ju åt firma, dock har man ju hittat ett praktexemplar som säljs av en privatsäljare men man kanske ska låta förnuftet styra där smile jodå dom 20% är sparade plus lite till

Muttley
25 juli 2016 ·

jockev8 skrev:
lutar ju åt firma, dock har man ju hittat ett praktexemplar som säljs av en privatsäljare men man kanske ska låta förnuftet styra där smile jodå dom 20% är sparade plus lite till

Då är det bara att besöka banken och se vad de kan erbjuda dig. Och kolla upp bilen noggrant.   Sen handlar de lite om banken vill ta bilen som säkerhet så du kan få ner räntan mer.   Men tänk på att de ligger till din fördel gällande lån och ränta smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juli 2016 · 17 470 Inlägg

Bilfirman lockar med "superlåg ränta" men i det finstilta står det oftast att den gäller i 3-6 månader. Sen är det 5.95% igen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Muttley
25 juli 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
Bilfirman lockar med "superlåg ränta" men i det finstilta står det oftast att den gäller i 3-6 månader. Sen är det 5.95% igen...

Hände inte mig wink   Gäller att bara läsa om det.
Sist tog jag förvisso lån på banken då ingen kunde slå det.  Alla kreditbolag som ringt och försökt sälja in sig trodde bara jag ljög för dem. Till och med min nya bank undra om de verkligen var rätt.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juli 2016 · 17 470 Inlägg

tkd_rille skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Bilfirman lockar med "superlåg ränta" men i det finstilta står det oftast att den gäller i 3-6 månader. Sen är det 5.95% igen...

Hände inte mig wink   Gäller att bara läsa om det.
Sist tog jag förvisso lån på banken då ingen kunde slå det.  Alla kreditbolag som ringt och försökt sälja in sig trodde bara jag ljög för dem. Till och med min nya bank undra om de verkligen var rätt.

Samma här, tog på bank. Bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang