Ny bil - mindre kombi

RoobsteR R som i Robban....
2 juli 2016 · 122 Inlägg

Hej hallå alla!

Pga tillskott i familjen så kommer min sambo att få ta över min V70 och således så ska jag hitta något nyare att åka i. Jag är ganska kräsen och har väldigt mycket förutfattade meningar och fördomer mot vissa bilmärken! tongue

Jag har aldrig varit förtjust i sedaner och småbilar, tycker det är skönt med kombi så man bara kan hiva in skiten när det behövs smile

Dock känner jag väl att en till V70 kanske är lite onödigt så har börjar kollat på något mindre, typ Volvo v60 eller Audi A4. Tänkte höra om någon har några åsikter, för- och nackdeler angående dessa modeller. Automatlåda och diesel är ett krav.

Hörde något om Audis automat att man skulle hålla sig borta från vissa årsmodeller men inte vilka?

Prisklassen ligger runt 250k.

Tack på förhand och visat intresse! smile

Volvo V70 2.4D "Mette" (2008)
sniegel
25 juli 2016 · 17 Inlägg

Har inte jättemkt att säga till om man själv kör jag en Volvo V60 2012 D5 AWD AUT och är supernöjd. Riktigt bra drag i den samt väldigt bekväm att åka långa sträckor i, snittar på 071l/mil blandad körning och då är det ändå 215hk i den. Bästa bilen jag haft, åk o provkör vettja smile

Evildan
25 juli 2016 ·

Åk billigare än en diesel med en spritt ny Auris Sports Tourer HSD (Hybrid)?
Rymligare än både XC60 och A4 i både bagageutrymme och baksätet.
Kör du som ett arsel vill den ha 0.5l/mil kör du med huvudet under 0.4.
Provkör innan du ratar den är mitt råd.

SportPilot Ubåtsingenjör
25 juli 2016 · 7 228 Inlägg

en aning mindre bil, men jag var och provkörde en mazda cx-3 och det var en rätt trevlig liten bil ! Helt klart en körglad rackare, man få en helt ny för 249 000 med 4wd och 150hk, helt full utrustad och 10 års garanti !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
25 juli 2016 ·

CHEEVA skrev:
en aning mindre bil, men jag var och provkörde en mazda cx-3 och det var en rätt trevlig liten bil ! Helt klart en körglad rackare, man få en helt ny för 249 000 med 4wd och 150hk, helt full utrustad och 10 års garanti !

Dom är inte tokiga alls. Bra uppslag!

SportPilot Ubåtsingenjör
25 juli 2016 · 7 228 Inlägg

Evildan skrev:

CHEEVA skrev:
en aning mindre bil, men jag var och provkörde en mazda cx-3 och det var en rätt trevlig liten bil ! Helt klart en körglad rackare, man få en helt ny för 249 000 med 4wd och 150hk, helt full utrustad och 10 års garanti !

Dom är inte tokiga alls. Bra uppslag!

måste köpa bil då min bmw inte vill längre wink men vet inte vad man ska köpa ännu ... 249 är billigt, men jäkligt mycket pengar !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang