Går inte o öppna bagageluckan

felosargsyan777
25 juli 2016 · 125 Inlägg

Tja.

BMW E60 2007

Helt plötsligt började bagageluckan att inte öppnas med nyckelknappen, bagageluckas handtaget och knappen som finns brevid förardörren. Det enda sättet att öppna bagaluckan är genom den metala nyckeln.

Vad kan problemet vara?

Tyfors Svetsare
25 juli 2016 · 1 150 Inlägg

En fjäder i lås kistan har gått av. ?

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
felosargsyan777
25 juli 2016 · 125 Inlägg

Det kan vara så, kan kontrollera. Grejen är att när jag tycker på knappen på nyckeln eller handtaget för att öppna den, så låter det konstigt från låset, plus att belysningen på registreringsnummer typ tänds om.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 juli 2016 · 17 478 Inlägg

felosargsyan777 skrev:
Det kan vara så, kan kontrollera. Grejen är att när jag tycker på knappen på nyckeln eller handtaget för att öppna den, så låter det konstigt från låset, plus att belysningen på registreringsnummer typ tänds om.

Jordfel i öppningsolenoiden kanske? Plocka ner och mät.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
felosargsyan777
26 juli 2016 · 125 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

felosargsyan777 skrev:
Det kan vara så, kan kontrollera. Grejen är att när jag tycker på knappen på nyckeln eller handtaget för att öppna den, så låter det konstigt från låset, plus att belysningen på registreringsnummer typ tänds om.

Jordfel i öppningsolenoiden kanske? Plocka ner och mät.

Och vart ligger den i bagageluckan?

Tyfors Svetsare
26 juli 2016 · 1 150 Inlägg

Under plasten/mattan i bakkant av skuffen

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
felosargsyan777
26 juli 2016 · 125 Inlägg

Jag fixade!

Kollade en video på youtube, där killen hade samma fel med sin bmw. Det är fabriksfel. Kabeln ligger i kopplingen med bagaluckan och karoset. Varje gång man öppnar bagageluckan, så böjs kabeln. Efter att den böjs hela tiden, så blir det sämre kontakt eftersom kabeln blir sliten och sånt.

Tack för hjälpen grabbar !

Tyfors Svetsare
27 juli 2016 · 1 150 Inlägg

Lätt fel ändå då. Bra de löste sig iaf. smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang