Konvertera dimljus till Xenon

FilipS
9 juni 2016 · 104 Inlägg

Hej,

Är sugen på att konvertera mina dimljus till xenon för att matcha ljuset från mina xenon halvljus och LED positionsljus på min S4.

Någon som har erfarenhet av detta? Vart man kan få tag på grejer(helst Sverige eller trovärdig hemsida)?
Ser gärna att man kan behålla originalkablaget och inte behöver kapa och skarva i det.

Tack på förhand, all information tas gärna emot

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
Evildan
9 juni 2016 ·

Det finns en sökfunktion du kan använda då detta har avhandlats legio.

FilipS
9 juni 2016 · 104 Inlägg

Evildan skrev:
Det finns en sökfunktion du kan använda då detta har avhandlats legio.

Hm, jag tyckte jag försökte söka upp detta men hittade ingenting.
Du får jättegärna länka den tråden smile

Audi S4 - Murdered Out
Följ gärna projektet:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=311700
BMW 320D E91 "Airlift Performance 3P" (2008)
Stortag
20 juli 2016 · 298 Inlägg

Rekomenderas inte att sätta xenono i dimmljusen, hade 35w xenon på min förra v70. Problemet är att dimljusen inte har avskärmning således ingen ljusbild (kan visserligen finnas modeller som har men tror det inte är så vanligt). Tittar du med ett höjdjusteringsverktyg så ser du bara en stor boll, detta betyder att alla du möter kommer blinka med helljusen åt dig och svära som fan.
Jag skulle istället remomendera led lampor av svagare variant som inte bländar och enligt min åsikt passar bra med xenon halvljus.

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
torsen
23 juli 2016 · 7 202 Inlägg

Men det kan väl inte vara något problem eftersom det dels är otillåtet att ändra på en typgodkänd bil, dels inte är tillåtet att använda dimljusen som färdbelysning.
Och skulle någon vara så dum att han använder dessa otillåtet ombyggda dimljus vid dimma eller snöyra så släcker han dem nog rätt så snabbt.

Fjortis vid korvmojenproblem.lollollol

MammDiin
27 juli 2016 · 2 016 Inlägg

Beror till stor del på dimljusen hur ljusbilden blir, och hur mycket de bländar.

Förut körde jag med billiga projektorer med xenon, men nackdelen var att de knappt syntes för mötande dagtid för de var avskärmade likt projektor halvljus.

Nu kör jag med Hella Micro DE med xenon i och de lyser riktigt bra. Nackdelen är att de bländar lite mera än halvljusen, men det är även en fördel för brukar använda dem dagtid istället för halvljusen.

Köper du led så kommer du bli besviken om du vill ha någon nytta av dem. Men led på någon watt kan funka bra som DRL om man tar bort avskärmningen, men det beror på hur de är avskärmade.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang