Köpråd dubbel-din stereo, Budget 4000 kr.

Leif123
5 maj 2016 · 105 Inlägg

Hejhej! Jag går i tankar att köpa en ny stereo och eftersom jag har en gammal dubbeldin så tänkte jag köpa en ny då jag har ram och allting redan. Min budget ligger någonstans mellan 3-4000kr. Några plus är bluetooth, aux , touchscreen m.m.

Jag har kollat på denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-x2800bt.html
Men hittar nästan inga recensioner någonstans! Någon som vet om den är bra?

Köpråd sökes

Mvh

DJchaoz
5 maj 2016 · 181 Inlägg

Hej.

Jag har en sån. Har inte haft tid att "leka" så mycket med den än, då jag precis är klar med sommarbilen den sitter i.
Men den är trevlig, bra ljud. Har inga problem med att koppla upp telefon. Nu har jag Android och tydligen mer finesser för dom som gillar äpplegrejor.

Så jag avråder inte iaf.. Om det finns bättre för priset vet jag inte, men jag har nästan alltid gillat Pioneers saker.

Med vänlig hälsning Kent

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Leif123
5 maj 2016 · 105 Inlägg

DJchaoz skrev:
Hej.

Jag har en sån. Har inte haft tid att "leka" så mycket med den än, då jag precis är klar med sommarbilen den sitter i.
Men den är trevlig, bra ljud. Har inga problem med att koppla upp telefon. Nu har jag Android och tydligen mer finesser för dom som gillar äpplegrejor.

Så jag avråder inte iaf.. Om det finns bättre för priset vet jag inte, men jag har nästan alltid gillat Pioneers saker.

Med vänlig hälsning Kent

Tack för svar!

Det låter intressant. Jag har också en android och man ska kunna koppla in den med en usb kabel och via någon app styra spotify, listor m.m. via stereon. Vet inte riktigt hur men det låter bra. Det lutar helt klart åt en sådan just nu, väntar väl till söndag innan jag beställer smile

Mvh

DJchaoz
5 maj 2016 · 181 Inlägg

Appen behövs inte för spotify iaf.

Det har sina saker, men inte mycket. tex GPS kartor..
Usb är ju bra, för då laddar man telefonen, men behövs som sagt inte för spotifyn och så, bara Bluetooth.

Med vänlig hälsning Kent

Nissan 200sx S14A "Reaper" (1998)
Leif123
5 maj 2016 · 105 Inlägg

DJchaoz skrev:
Appen behövs inte för spotify iaf.

Det har sina saker, men inte mycket. tex GPS kartor..
Usb är ju bra, för då laddar man telefonen, men behövs som sagt inte för spotifyn och så, bara Bluetooth.

Med vänlig hälsning Kent

Jaha okej! Jag ska nog köpa kablage till rattknapparna också smile

Mvh

celebrim
1 augusti 2016 · 3 Inlägg

Leif123 skrev:
Hejhej! Jag går i tankar att köpa en ny stereo och eftersom jag har en gammal dubbeldin så tänkte jag köpa en ny då jag har ram och allting redan. Min budget ligger någonstans mellan 3-4000kr. Några plus är bluetooth, aux , touchscreen m.m.

Jag har kollat på denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-x2800bt.html
Men hittar nästan inga recensioner någonstans! Någon som vet om den är bra?

Köpråd sökes

Mvh

Hur har det gått vad blev det för stereo? Jag behöver också köpråd av en bilstereo med Android och som även kan ha eget SIM-kort.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 augusti 2016 · 14 056 Inlägg

celebrim skrev:

Leif123 skrev:
Hejhej! Jag går i tankar att köpa en ny stereo och eftersom jag har en gammal dubbeldin så tänkte jag köpa en ny då jag har ram och allting redan. Min budget ligger någonstans mellan 3-4000kr. Några plus är bluetooth, aux , touchscreen m.m.

Jag har kollat på denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-x2800bt.html
Men hittar nästan inga recensioner någonstans! Någon som vet om den är bra?

Köpråd sökes

Mvh

Hur har det gått vad blev det för stereo? Jag behöver också köpråd av en bilstereo med Android och som även kan ha eget SIM-kort.

För mig låter det som framtiden med SIM-kort i bilstereon. Varför ska man ha SIM-kort i en bilstereo??

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
1 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

celebrim skrev:

Leif123 skrev:
Hejhej! Jag går i tankar att köpa en ny stereo och eftersom jag har en gammal dubbeldin så tänkte jag köpa en ny då jag har ram och allting redan. Min budget ligger någonstans mellan 3-4000kr. Några plus är bluetooth, aux , touchscreen m.m.

Jag har kollat på denna http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-x2800bt.html
Men hittar nästan inga recensioner någonstans! Någon som vet om den är bra?

Köpråd sökes

Mvh

Hur har det gått vad blev det för stereo? Jag behöver också köpråd av en bilstereo med Android och som även kan ha eget SIM-kort.

För mig låter det som framtiden med SIM-kort i bilstereon. Varför ska man ha SIM-kort i en bilstereo??

/Benny

Det blir väl smidigare än med ett "löst" 3/4G-modem.

Varför man då vill komma åt nätet med stereon kan ju vara så enkelt som att kunna köra Spotify ex.vis

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 augusti 2016 · 14 056 Inlägg

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

celebrim skrev:

Hur har det gått vad blev det för stereo? Jag behöver också köpråd av en bilstereo med Android och som även kan ha eget SIM-kort.

För mig låter det som framtiden med SIM-kort i bilstereon. Varför ska man ha SIM-kort i en bilstereo??

/Benny

Det blir väl smidigare än med ett "löst" 3/4G-modem.

Varför man då vill komma åt nätet med stereon kan ju vara så enkelt som att kunna köra Spotify ex.vis

Så Spotifyappen i telefon är förlegat alltså?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
1 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

För mig låter det som framtiden med SIM-kort i bilstereon. Varför ska man ha SIM-kort i en bilstereo??

/Benny

Det blir väl smidigare än med ett "löst" 3/4G-modem.

Varför man då vill komma åt nätet med stereon kan ju vara så enkelt som att kunna köra Spotify ex.vis

Så Spotifyappen i telefon är förlegat alltså?

/Benny

Mnjaäe, det tycker jag inte, men kan man köra det direkt i bilens stereosystem, utan att behöva göra några sammankopplingar och bara genom att trycka på spotifyikonen, kan det ju ses som smidigare

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
spillolja
1 augusti 2016 · 4 025 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang