Lysande blinkers i backspegeln

abb3ftw
12 augusti 2016 · 27 Inlägg

Tja! tänkte fråga här om någon av alla medlemmar har kopplat lysande blinkers i backspegeln på en Mercedes w211 -03
Jag vet hur man kopplar lysande skärmblinkers, hur kablarna ska kopplas osv. men tänkte fråga om någon har gjort det på sin merca eller liknande bil och kan förklara och ge tips på hur man fixar det på lättaste sätt!
Tacksam för svar! smile

Mercedes E 220 CDI "OTA" (2012)
Mack Forum- och sitemoderator
12 augusti 2016 · 26 149 Inlägg

Är det ens lagligt att ha det så?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
it_mutt Avstängd
12 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Mack skrev:
Är det ens lagligt att ha det så?

Egentligen inte. Av en enkel anledning; E-märkningen.

Körriktningsvisare har en E-märkning, sidomarkeringslykta en annan och tillhör därför olika lyktkategorier.

Men, då de har (eller ska ha) samma färg (orangegul, röd är godkänd för sidomarkeringslykta bak under vissa förutsättningar), så brukar besiktning och ordningsmakt inte bry sig så länge det blinkar som det ska också.

Personligen anser jag väl att lysande "sidoblinkers" (eller för den del lysande körriktningsvisare framåt a.k.a. usablinkers) hör hemma på jänkebilar på sin höjd. Men, det är ju en smaksak.

Senast redigerat av it_mutt (12 augusti 2016)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
granadadr
14 augusti 2016 · 7 289 Inlägg

jag tycker faktiskt det är snyggt med lysande blinkers ala usa,, men är ej lagligt,, vet många som åkt dit på det smile

Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 augusti 2016 · 14 056 Inlägg

granadadr skrev:
jag tycker faktiskt det är snyggt med lysande blinkers ala usa,, men är ej lagligt,, vet många som åkt dit på det smile

Hur menar ni med "lysande blinkers"? Har för mig att blinkers blinkar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
14 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag tycker faktiskt det är snyggt med lysande blinkers ala usa,, men är ej lagligt,, vet många som åkt dit på det smile

Hur menar ni med "lysande blinkers"? Har för mig att blinkers blinkar.

/Benny

Den lyser "konstant" när den inte blinkar, för då ...ehm... blinkar den wink

Det måste du väl ha sett på en drös jänkare, Benny!?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 augusti 2016 · 14 056 Inlägg

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

granadadr skrev:
jag tycker faktiskt det är snyggt med lysande blinkers ala usa,, men är ej lagligt,, vet många som åkt dit på det smile

Hur menar ni med "lysande blinkers"? Har för mig att blinkers blinkar.

/Benny

Den lyser "konstant" när den inte blinkar, för då ...ehm... blinkar den wink

Det måste du väl ha sett på en drös jänkare, Benny!?

Jaja, du menar typ ett baklyse som lyser men blinkar när man sätter på blinkersen? Är det så du menar så har jag det på Vetten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
14 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

Hur menar ni med "lysande blinkers"? Har för mig att blinkers blinkar.

/Benny

Den lyser "konstant" när den inte blinkar, för då ...ehm... blinkar den wink

Det måste du väl ha sett på en drös jänkare, Benny!?

Jaja, du menar typ ett baklyse som lyser men blinkar när man sätter på blinkersen? Är det så du menar så har jag det på Vetten.

/Benny

Ja typ så ja. Blinkersen lyser hela tiden tillsammans med parkeringsljuset (inte med samma styrka som när man blinkar givetvis), och när du blinkar så blinkar det "som det ska".

Blinkersen i kofångaren på min caprice (vill du kolla så är det lika på den jag sålt som ligger uppe bland mina gamla bilar) lyser när jag slår på parkeringsljuset. Men ja, blinkar då givetvis när den ska.

Samma sak med den gula "där uppe på kanten", det är ju då egentligen en sidomarkeringslykta, men den blinkar då också.


Det får de som sagt då inte göra egentligen, om de inte är E-märkta som just "både och".

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 augusti 2016 · 14 056 Inlägg

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:

Den lyser "konstant" när den inte blinkar, för då ...ehm... blinkar den wink

Det måste du väl ha sett på en drös jänkare, Benny!?

Jaja, du menar typ ett baklyse som lyser men blinkar när man sätter på blinkersen? Är det så du menar så har jag det på Vetten.

/Benny

Ja typ så ja. Blinkersen lyser hela tiden tillsammans med parkeringsljuset (inte med samma styrka som när man blinkar givetvis), och när du blinkar så blinkar det "som det ska".

Blinkersen i kofångaren på min caprice (vill du kolla så är det lika på den jag sålt som ligger uppe bland mina gamla bilar) lyser när jag slår på parkeringsljuset. Men ja, blinkar då givetvis när den ska.

Samma sak med den gula "där uppe på kanten", det är ju då egentligen en sidomarkeringslykta, men den blinkar då också.


Det får de som sagt då inte göra egentligen, om de inte är E-märkta som just "både och".

Jag har ju rött bakåt. Bakljusen lyser som vanligt tills jag bromsar då blir alla fyra starkare. Sedan när jag blinkar höger så är det bara blinkers som gäller på höger medans det lyser bromsljus på vänster.

2015 kollade besiktningskvinnan i en massa böcker men det är godkänt likväl som vita framblinkers. Sedan så blinkar det fram/bak - skärm - fram/bak - skärm o.s.v om du förstår. Inte samtidigt alltså.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
it_mutt Avstängd
14 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:

Jaja, du menar typ ett baklyse som lyser men blinkar när man sätter på blinkersen? Är det så du menar så har jag det på Vetten.

/Benny

Ja typ så ja. Blinkersen lyser hela tiden tillsammans med parkeringsljuset (inte med samma styrka som när man blinkar givetvis), och när du blinkar så blinkar det "som det ska".

Blinkersen i kofångaren på min caprice (vill du kolla så är det lika på den jag sålt som ligger uppe bland mina gamla bilar) lyser när jag slår på parkeringsljuset. Men ja, blinkar då givetvis när den ska.

Samma sak med den gula "där uppe på kanten", det är ju då egentligen en sidomarkeringslykta, men den blinkar då också.


Det får de som sagt då inte göra egentligen, om de inte är E-märkta som just "både och".

Jag har ju rött bakåt. Bakljusen lyser som vanligt tills jag bromsar då blir alla fyra starkare. Sedan när jag blinkar höger så är det bara blinkers som gäller på höger medans det lyser bromsljus på vänster.

2015 kollade besiktningskvinnan i en massa böcker men det är godkänt likväl som vita framblinkers. Sedan så blinkar det fram/bak - skärm - fram/bak - skärm o.s.v om du förstår. Inte samtidigt alltså.

/Benny

Jo, jag förstår, "fram/bak-skräm-fram/bak" är så det blinkar med de "gula uppe på hörnorna" också. Så där blinkar den som din skärmblinkers. Fast, den lyser ju då annars också, men ja, den blinkar när de andra slocknar, och slocknar när de andra tänds

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Christian S
14 augusti 2016 · 4 816 Inlägg

Vettemannen skrev:

it_mutt skrev:

Vettemannen skrev:
Hur menar ni med "lysande blinkers"? Har för mig att blinkers blinkar.

/Benny

Den lyser "konstant" när den inte blinkar, för då ...ehm... blinkar den wink

Det måste du väl ha sett på en drös jänkare, Benny!?

Jaja, du menar typ ett baklyse som lyser men blinkar när man sätter på blinkersen? Är det så du menar så har jag det på Vetten.

/Benny

ja fast oftast är det ju fram då usa specade bilar har orange p-ljus/positionsljus framåt vilket man inte får ha i sverige, oftast sitter det en 2 polig lampa som lyser med 5w som p-ljus/positionsljus och sen när man blinkar så är det 21w.
ex på volvo x70 med usa blinkers
https://i.ytimg.com/vi/DpOSv8qWkBQ/hqdefault.jpg

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Adelgg1
1 februari · 1 Inlägg

Snälla snälla! hur kan jag stänga av det att Den lyser "konstant" när den inte blinkar, tack
Jag har en audi A6 C7 4G 2013

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang