Köpråd: Bubbla eller mini

Knallhatt
20 augusti 2016 · 8 Inlägg

Behöver lite tips och råd, har lite ångest över vad jag ska hitta på. Vill skaffa mig ett projekt till mitt garage och velar fram och tillbaka mellan en mini och en bubbla. Tanken är att oavsett vilken av dom jag väljer att införskaffa så ska jag byta ut motorn till något starkare och fixa så att den reggas med den. Bubblan vore ju trevlig eftersom att den är bakhjulsdriven, minin är ju trevlig för att den är liten smile Har haft drömmar på att konvertera en mini till bakhjulsdrift med en hondamotor eller så i bagaget men tror att det är att sikta för högt, nederlaget skulle nog bli hård. Det är avancerat nog att byta motor ändå.

Så vad tror/tycker ni skulle ge mest glädje? smile

Evildan
20 augusti 2016 ·

Fiat 126 är liten och bakhjulsdriven samt billigare i inköp.
Är inte detta ett alternativ hade jag som har ägt i runda slängar ett tjog gamla portabla gaskammare lagt energin på en sådan då dom faktiskt är ganska hyfsade att åka i och jag kommer inte överens med körställningen i kojjan.

caromania Forummoderator
20 augusti 2016 · 9 296 Inlägg

Båda bilarna är ju lämpliga eftersom det finns en uppsjö av delar och motorer, men jag skulle definitivt välja en Mini (äkta Mini) eftersom den är engelsk och mer lättarbetad och för att slutprodukten säkerligen skulle gå mycket bättre på vägen. Sedan skulle jag inte byta till något annat än en rejäl uppgradering inom samma motorfamilj. 1275cc är väl de större på, och 90 hästar är nog rimligt med rätt godis.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
20 augusti 2016 ·

caromania skrev:
Båda bilarna är ju lämpliga eftersom det finns en uppsjö av delar och motorer, men jag skulle definitivt välja en Mini (äkta Mini) eftersom den är engelsk och mer lättarbetad och för att slutprodukten säkerligen skulle gå mycket bättre på vägen. Sedan skulle jag inte byta till något annat än en rejäl uppgradering inom samma motorfamilj. 1275cc är väl de större på, och 90 hästar är nog rimligt med rätt godis.

Nej du har fel!
Minin är inte bra.

caromania Forummoderator
20 augusti 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:
Båda bilarna är ju lämpliga eftersom det finns en uppsjö av delar och motorer, men jag skulle definitivt välja en Mini (äkta Mini) eftersom den är engelsk och mer lättarbetad och för att slutprodukten säkerligen skulle gå mycket bättre på vägen. Sedan skulle jag inte byta till något annat än en rejäl uppgradering inom samma motorfamilj. 1275cc är väl de större på, och 90 hästar är nog rimligt med rätt godis.

Nej du har fel!
Minin är inte bra.

Jag har aldrig fel. Det är alltid klokt att köpa engelska småbilar.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
20 augusti 2016 ·

caromania skrev:

Evildan skrev:

caromania skrev:
Båda bilarna är ju lämpliga eftersom det finns en uppsjö av delar och motorer, men jag skulle definitivt välja en Mini (äkta Mini) eftersom den är engelsk och mer lättarbetad och för att slutprodukten säkerligen skulle gå mycket bättre på vägen. Sedan skulle jag inte byta till något annat än en rejäl uppgradering inom samma motorfamilj. 1275cc är väl de större på, och 90 hästar är nog rimligt med rätt godis.

Nej du har fel!
Minin är inte bra.

Jag har aldrig fel. Det är aldrig klokt att köpa engelska småbilar.

Nu min bästa herre har jag korrat där ditt autokorrekt korrade dig.

caromania Forummoderator
20 augusti 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

Evildan skrev:

Nej du har fel!
Minin är inte bra.

Jag har aldrig fel. Det är aldrig klokt att köpa engelska småbilar.

Nu min bästa herre har jag korrat där ditt autokorrekt korrade dig.

Haha smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Knallhatt
20 augusti 2016 · 8 Inlägg

Tror att jag ska ta och leta efter en Fiat 126. Kul med en liten bakhjulsdriven sak, kan nog bli riktigt skoj med en annan motor i. Men hittar jag inte en sån så får min ångest återvända till bubbla vs. mini smile

Evildan
20 augusti 2016 ·

Eller en Smart for two? Endast 2500mm lång, mindre bil är svårt att få tag på om du inte köper en Peel P50 wink

Knugcab
20 augusti 2016 · 5 111 Inlägg

Fiat 126 med en rapp hojmotor, klart! wink

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang