Några tips på prisvärt trim till bmw e46 320 150hk?

AntonGunnarsson
17 augusti 2016 · 54 Inlägg

Ska bygga folkracebil, vill inte lägga sjukt mycket pengar, men tipsa om allt!

LocKtar Herr
17 augusti 2016 · 1 722 Inlägg

Lätta den på allt onödigt, det är det bästa tipset jag kan ge dej.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
AntonGunnarsson
18 augusti 2016 · 54 Inlägg

LocKtar skrev:
Lätta den på allt onödigt, det är det bästa tipset jag kan ge dej.

Ska ju bygga folkracebil så det blir att slänga ut allt, alla rutor utom framrutan ska bytas mot plast.

MrSir
18 augusti 2016 · 369 Inlägg

är ju en bmw så kommer ju bli dyrt vad du än gör. typ bygga eget avgas om du ska hålla de billigt. drar ju iväg fort redan efter bur/stol

Pray For Japan
Toyota Chaser JZX90 "streetdancer" (1995)
Lexus GS300 (2000)
AntonGunnarsson
20 augusti 2016 · 54 Inlägg

Tune skrev:
är ju en bmw så kommer ju bli dyrt vad du än gör. typ bygga eget avgas om du ska hålla de billigt. drar ju iväg fort redan efter bur/stol

Bur och 2,5" avgassystem har jag redan räknat med, stol och bälte har jag sen förut wink har en egen lite budget för trim, men jag vet ju vad ett extraktorgrenrör kostar :S inte som till en saab 99 för 500kr liksom

SportPilot Ubåtsingenjör
20 augusti 2016 · 7 217 Inlägg

Hade inte trimmat den något alls .. det kostar mer än vad det ger

håll dig till att lätta bilen, men försök behålla balansen i den så kan det bli en riktig vinnar bil
som du tyvärr antagligen inte kommer få behålla allt för länge

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
CC72
20 augusti 2016 · 1 661 Inlägg

Du kan ju bli av med den efter första tävlingen så kanske inte lönt att lägga för mycket pengar på den.

SportPilot Ubåtsingenjör
20 augusti 2016 · 7 217 Inlägg

CC72 skrev:
Du kan ju bli av med den efter första tävlingen så kanske inte lönt att lägga för mycket pengar på den.

precis min tanke ... jävla sport det där

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
steifan DR!FTT3KN!K3R
20 augusti 2016 · 10 427 Inlägg

Kan ju försöka hitta insug från någon motor med lite mer "poffa", typ M54B25 (325i E46) eller M54B30 (330i E46 m.fl.). Dock lär man ha förmodligen ha en adapter till spjällhus och säkert en del annat bös. Borde säkert gå att få någon vinning på det om man nu hittar ett insug billigt (gratis) och sen tillverkar adapter själv. Surfa in på E46Fanatics forum, finns mycket diskussioner om sugistrim där smile Verkar som att det finns lie att hämta med insugsbyte på tex M52TUB25 (323) och M52TUB28 (328), borde väl förmodligen gälla M52TUB20 också.

Kanske går att laborera med original avgasgrenrör också, borde säkert finnas nåt "bättre" från någon annan modell som man kan utnyttja men inget som jag känner till.

MrSir
20 augusti 2016 · 369 Inlägg

tycker de känns som onödiga pengar att lägga ner på nått du säkert inte kmr ha kvar länge. lättning räcker nog gott som trim tror jag. kanske öppet filter men de e ju inte mkt till trim

Pray For Japan
Toyota Chaser JZX90 "streetdancer" (1995)
Lexus GS300 (2000)
SportPilot Ubåtsingenjör
21 augusti 2016 · 7 217 Inlägg

Tune skrev:
tycker de känns som onödiga pengar att lägga ner på nått du säkert inte kmr ha kvar länge. lättning räcker nog gott som trim tror jag. kanske öppet filter men de e ju inte mkt till trim

de flesta folkrejsarna kör utan filter ... de monterar ett nät i bästa fall

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
AntonGunnarsson
21 augusti 2016 · 54 Inlägg

CC72 skrev:
Du kan ju bli av med den efter första tävlingen så kanske inte lönt att lägga för mycket pengar på den.

Har inte tävlat på länge så kommer ha den som lekbil på banan till att börja med smile så jag kommer att ha kvar den ett tag iaf, annars hade jag nog inte funderat på trim.

Evildan
21 augusti 2016 ·

Ett M-märke!

Det här funkat runt korvkiosker över hela landet i två decennier.

Eller lätta, hålborra överallt under hatthylla, inuti dörrar osv är det mest effektiva.

AntonGunnarsson
21 augusti 2016 · 54 Inlägg

Evildan skrev:
Ett M-märke!

Det här funkat runt korvkiosker över hela landet i två decennier.

Eller lätta, hålborra överallt under hatthylla, inuti dörrar osv är det mest effektiva.

Hålborra... smile får testa det wink jag kapar ur allt utom det som håller ihop bilen, bakdörrarna lär bara vara ytterplåten kvar som jag svetsar i chassit, bak blir det ingen vägg till bagageutrymmet utan jag har 10 liters tank i en Rostfri låda.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang