SAAB 9-3 -03 utan ljud i dörrarna

Mattiiiz
9 juni 2013 · 7 Inlägg

Hoppar in i tråden jag med!

(Saab 9-3 -01)

Köpte mig en ny stereo för ett tag sen och efter nån dag upptäckte jag att högtalarna i framdörrarna inte fungerar.. testa att koppla in originalstereon men dom spelar inte då heller.. ( Dom spelade före jag bytte stereo).

vet inte vad som är felet..

mvh

bengi
10 juni 2013 · 404 Inlägg

Lyssna på ChriZtoffer. Bygga ljud i 9-3ss/sc är inte att leka med!

Min förstärkare var helt rostig när jag tog ut den första gången! Kommer in mycket fukt där under!

Det går att bygga om och loopa fiberkabeln som ChriZtoffer säger. Jag har så i min 9-3ss 2005.
Men jag har en eftermarknadsstereo i min bil. Det är ett jävla mek att bygga om ljudet i våra bilar!


http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3&p=18

Senast redigerat av bengi (10 juni 2013)

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
bengi
10 juni 2013 · 404 Inlägg

Mattiiiz skrev:
Hoppar in i tråden jag med!

(Saab 9-3 -01)

Köpte mig en ny stereo för ett tag sen och efter nån dag upptäckte jag att högtalarna i framdörrarna inte fungerar.. testa att koppla in originalstereon men dom spelar inte då heller.. ( Dom spelade före jag bytte stereo).

vet inte vad som är felet..

mvh

Nu har ju du inte samma bil eller samma fel, i och med att du har den gamla 93 och inte nya 9-3.
I din bil är det nog kablar till högtalarna som är problemet.

Senast redigerat av bengi (10 juni 2013)

/ Bengan
Volvo V60 D4 AWD Polestar "Razer Tank" (2014)
Mattiiiz
10 juni 2013 · 7 Inlägg

okej

xom
29 september 2013 · 9 Inlägg

Måste man ta bort förarstolen för att byta AMP1 eller kommer man åt tillräckligt ändå?

Lasse

J-Svedberg
29 september 2013 · 69 Inlägg

xom skrev:
Måste man ta bort förarstolen för att byta AMP1 eller kommer man åt tillräckligt ändå?

Lasse

Man kan få ut det utan att ta av stolen, bara skjut fram och höj stolen så mycket det går. Sitter bara med en torksskruv.
Gjorde det precis själv med en elstol som inte fungerar och är längst bak+längst ner. Tog mig nästan 2 timmar att bara få av skruven haha! lol

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
xom
29 september 2013 · 9 Inlägg

Ok, tack! Min stol fungerar som tur är. Ska ta bort steget och kika på det. Måste det tillbaka när man kör bilen eller kan det ligga på mekbordet ett tag?

/Lasse

J-Svedberg
29 september 2013 · 69 Inlägg

xom skrev:
Ok, tack! Min stol fungerar som tur är. Ska ta bort steget och kika på det. Måste det tillbaka när man kör bilen eller kan det ligga på mekbordet ett tag?

/Lasse

Tror det går att köra utan, inte helt säker. Vet iallafall att blinkersljudet och stereon inte funkar utan steget.
Riktigt dum placering av ett slutsteg..

Senast redigerat av J-Svedberg (29 september 2013)

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
xom
30 september 2013 · 9 Inlägg

Kan jag köpa vilken AMP1 som helst oberoende artikelnummer?
Tänkte mest på om det kan skilja de olika AMP1 emellan om de även varit ihopkopplade med en AMP2?
Pga frekvenser.

/Lasse

xom
2 oktober 2013 · 9 Inlägg

Förstår inte hur jag ska komma åt att byta ut AMP1, köpt en ny på skroten nu. Jag lyckas skruva av den men sen kommer jag inte åt kontakten/kontakterna till AMP1 då de sitter långt in under skenan till förarstolen. Sladdarna verkar inte vara långa heller som går in i AMP1, vågar inte dra för hårt.
Hur har ni andra gjort för att lyckas byta AMP1? Eller nå kablarna/kontakten?
Om jag tar bort stolen, skall man ta bort batteriets minuspol då? Det sitter väl en airbag i stolen (9-3 2005)?

Mvh Lasse

J-Svedberg
2 oktober 2013 · 69 Inlägg

Jag tog en platt mejsel och tryckte till på låsningen på kontakten, samtidigt som jag drog lite lätt i slutsteget.

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
xom
2 oktober 2013 · 9 Inlägg

Å hur lyckades du passa ihop det sen igen då?? Det är väl det svåra? Antar att det är lösa kablar som hänger ut med en kontakt på sig som ska in i steget. Och kan man inte hålla kablarna samtidigt som man trycker på med AMP1 måste det ju bli svårt att montera fast steget igen?

Väldigt tacksam för era svar!!
/Lasse

J-Svedberg
2 oktober 2013 · 69 Inlägg

Alla kablarna sitter fast i kontakten. Är bara att klicka av och på kontakten.
Jag hade en glipa på max 2 cm o gav mig fan på att få in handen för att knäppa fast kontakten, efter 15 min satt den smile

Jeremy Clarkson - "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Motorer utan turbo suuuger!
13jorn
6 augusti 2014 · 1 Inlägg

http://i60.tinypic.com/fmpdu8.jpg

Sådär ser det ut i min AMP1... kan förstärkaren räddas?

zinep
17 mars 2015 · 5 Inlägg

Fick du ordning på det ? min såg lika dan ut plus att vissa komponenter på undersidan var trasig. Tror att du skulle kunna byta ut den där komponenten. Jag hade tur o hitta en Saab 2006 med samma förstärkare.
Nu funkar mitt ljud igen :-D efter 1.5år .-D

peterwalle
14 oktober 2015 · 29 Inlägg

ChriZtoffer

Kika gärna på min tråd om att "inte" bygga ut stereon.
Har ljud i mitt högt + dom 2 bak i ett 150 system
Skumt ...

Lifan23
27 augusti 2016 · 14 Inlägg

Tja Grabbar ser att ni har koll på detta. Har åkt på samma problem! Men skillnaden är att det uppstod när jag bytte stereo,
Då det är två isto kontakter i den och saab orginal är tre stycken.
Men jag uteslöt att den 3dje var till ratt styrningen, Men i samma stund slutade båda dörrhögtalarna spela ?

kan ni förklara det elelr hur man ska koppla.

Bassiehof
27 augusti 2016 · 1 777 Inlägg

En 03:a är inte samma modell som din 99:a.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang