Hur Synka ljud med flera bilar?

Tazk3n
28 augusti 2016 · 68 Inlägg

Jag och några till skulle vilja synka våra bilar så de spelar samma låt samtidigt. 

provat med AUX splitter men då försvagas signalen så värst satt det inte hörs någonting nästan.
provade sedan med en app som heter AMP ME men den laggade jättemycket och var allmänt dåligt. (inte spotify heller)

Vi provade trycka samtidigt och få 3 mobiler att spela samma låt samtidigt men det tog väldigt lång tid att få de synkade.

Nu undrar jag om det finns något annat sätt att synka?  från 2 till 5 bilar samtidigt utan att förlora på ljudnivån/Ljudkvalitén

Volvo V70n T5 "Barents Pearl T5" (2005)
Fjong
28 augusti 2016 · 1 494 Inlägg

Bästa sättet är väl via en DSP. Men osäker på exakt hur man går tillväga för bästa resultat, ta signal från DSPn och koppla in via aux i andra bilar är ett alternativ.

it_mutt Avstängd
28 augusti 2016 · 10 388 Inlägg

Lite beroende på vilket märke man kör på sin mobil finns det ju div. lösningar från de olika tillverkarna för "gruppspelande". Samsung kallar den funktionen just för "Group Play" ex.vis.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
rcy
29 augusti 2016 · 1 705 Inlägg

Använd en fm-sändare, det används ofta på bilträffar häromkring när flera ljudbilar vill spela samma låt samtidigt.

Tazk3n
29 augusti 2016 · 68 Inlägg

rcy skrev:
Använd en fm-sändare, det används ofta på bilträffar häromkring när flera ljudbilar vill spela samma låt samtidigt.

Blir inte ljudet väldigt dåligt av det?  Radio kvalité typ?

Volvo V70n T5 "Barents Pearl T5" (2005)
rcy
30 augusti 2016 · 1 705 Inlägg

Tazk3n skrev:

rcy skrev:
Använd en fm-sändare, det används ofta på bilträffar häromkring när flera ljudbilar vill spela samma låt samtidigt.

Blir inte ljudet väldigt dåligt av det?  Radio kvalité typ?

Inget jag noterat iaf. Är väl ingen extrem audiophil men jag brukar ha ganska bra gehör för vad som låter bra och inte och jag har aldrig reagerat på något dåligt ljud. Vet inte exakt vilken typ av fm-sändare dom använder sig av men är antagligen inga skitgrejer.

Men i ärlighetens namn brukar jag inte heller lyssna så noga, dom flesta brukar bara vänta på att det ska vara över så det går att prata igen. Det är i stort sett bara dom som äger bilarna som tycker det är kul att spela på träffarna, majoriteten av alla andra skulle nog helst slippa det helt. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang