Nya Garaget kommer snart! (nytt försök!)

chrizz Administratör
29 augusti 2016 · 11 780 Inlägg

Som ni säkert vet var planen att uppdatera sajten den 7:e september, men jag fick snabbt prioritera om pga tillökning i familjen. På morgonen den 7 september fick jag och min sambo vårt första barn, en frisk liten pojke som bestämde sig för att det var dags att komma ut några veckor tidigare än planerat :)

I vilket fall, som ni säkert förstår så vände det upp och ned lite på planeringen, men nu är det snart dags att göra ett nytt försök. Kristoffer (Neuro) har jobbat vidare på lite nya saker under tiden jag varit ledig, och nu håller vi på och avslutar det han fixat så vi kan uppdatera och få med även det på än gång (Google och Facebook-inloggning blir bonusen. Det innebär att man kan logga in snabbt med en enda knapptryckning ifall man använder samma e-postadress på Garaget som på Facebook eller Google).

Jag har ingen exakt tidpunkt för när vi uppgraderar, men det blir inom kort. Om ett par dagar högst.

Med vänlig hälsning,
Christian


Nyheter i stora drag
* Mobil- och tabletanpassning (oh yes, äntligen!).

* En helt ny fräsch design, inkl omarbetad design av forumet. Jag vet att forum brukar vara känsligt, men vi var tvungna att göra något med klenoden, och vi hoppas att ni kommer uppskatta det nya!

* En helt ny evenemangssektion som samlar information, forumtrådar och fotoalbum för gamla och kommande evenemang.

* Alla funktioner och sektioner har omarbetats eller skrivits om för att fungera bra oavsett vilken typ av enhet man surfar på.

http://www.garaget.org/temp/gorg11-prev.jpg

Senast redigerat av chrizz (26 september 2016)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
CarpeDiem German Engineering
29 augusti 2016 · 9 081 Inlägg

Spännande smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
LinnSundstrom
29 augusti 2016 · 1 Inlägg

ändrade chatt förhållanden med? smile

spännande med något nytt!

Ford Focus ST3 "D24" (2016)
Bierstube
29 augusti 2016 · 616 Inlägg

Är skeptisk. Använder endast datorn och har uppskattat enkelheten, lättbegripligheten, översikten och tror att det faktum att inga djupare it-kunskaper krävts för att kunna navigera på sidan gjort att användarantalet är högt. Hoppas funktionalitet kommer gå före utseende även i framtiden. En snabb och användarvänlig sida hoppas jag det ska fortsätta vara. Och varför ändra på ett vinnande koncept? Själv tycker jag sidan är optimal, som den är idag. Att den kan ses som "förlegad" jämfört med flashiga sidor är bara något positivt för garaget.org, för flashiga sidor tåler jag inte. De går tvärbort.

chrizz Administratör
29 augusti 2016 · 11 780 Inlägg

Bierstube skrev:
Är skeptisk. Använder endast datorn och har uppskattat enkelheten, lättbegripligheten, översikten och tror att det faktum att inga djupare it-kunskaper krävts för att kunna navigera på sidan gjort att användarantalet är högt. Hoppas funktionalitet kommer gå före utseende även i framtiden. En snabb och användarvänlig sida hoppas jag det ska fortsätta vara. Och varför ändra på ett vinnande koncept? Själv tycker jag sidan är optimal, som den är idag. Att den kan ses som "förlegad" jämfört med flashiga sidor är bara något positivt för garaget.org, för flashiga sidor tåler jag inte. De går tvärbort.

Du behöver inte vara skeptisk, eller ja, skeptisk kan du vara, men inte du behöver inte oroa dig smile

Vi har inte skapat en "flashig" ny sajt. Vi har fokuserat på att sajten ska vara lika enkel att använda i mobilen, i tablet och på desktop. Designen blir så kallat "responsiv", vilket i princip innebär att den anpassar sig automatiskt efter den enhet man använder (skärmstorleken).

Om något så har vi gjort sajten enklare och tydligare tycker jag. Luftigare design, tydligare navigering (samma upplägg som idag, så konceptet har vi inte ändrat på) och tydliga enkla sidor. Det är viktigt tycker jag. Så de som räknar med en ny flashig sajt med en massa tuff (och onödig) grafik, kolfiberlook överallt och dylikt kommer tyvärr att bli besvikna smile

Vi eftersträvar enkelhet och användbarhet.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
29 augusti 2016 · 11 780 Inlägg

LinnSundstrom skrev:
ändrade chatt förhållanden med? smile

spännande med något nytt!

Jag vet faktiskt inte vad du menar smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
DJ-SAAB
29 augusti 2016 · 274 Inlägg

Ser framemot detta, hoppas det bli en redig förändring som syns. Gilla när de kommer nya förändringar. big_smile

I'm with you till the end of the line
TurboLundin
29 augusti 2016 · 764 Inlägg

Härligt & grymt jobbat! Ser fram emot enklare användning via telefonen smile

Volvo 760 Turbo "Driftcar" (1983)
Low
29 augusti 2016 · 3 296 Inlägg

Äntligen!!

eastmotorsport -sommar ska de va....
29 augusti 2016 · 4 524 Inlägg

Kul! Alltid roligt med uppdatering och förändring.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
ss9000k
29 augusti 2016 · 11 Inlägg

Härligt, speciellt kul med en mobilversion!

Clarksson och Co. säger ju att de är på väg att göra något unikt i höst med: http://drivetribe.com/#home  ..Men i Sverige finns ju redan garaget.org som en variant. Dock saknas editioriellt content, men det kanske kommer nån gång det också smile

Fear38
29 augusti 2016 · 658 Inlägg

Härligt härligt

source011
29 augusti 2016 · 201 Inlägg

Äntligen! Som man har längtat! big_smile

"..batteriet till min klocka har jag glömt att byta ut, så den här da'n lär nog aldrig ta slut.."
Martee
2 september 2016 · 581 Inlägg

verkar spännande! men hoppas bara inte de blir som på alla nya uppdaterade ställen, att allt liknar windows 8/10 stilen som ärt skit-tråkig! big_smile

Volvo 240, tar dig vart du vill!
liten tråd om mek med bilen, konstigt va!
https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=323389
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
3 september 2016 · 1 899 Inlägg

Det ni gör brukar bli bra! Ser framemot den mobilanpassade delen smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
chrizz Administratör
6 september 2016 · 11 780 Inlägg

Ok, nu är det som så att vi har en bebis på gång som tidigt imorse bestämde sig för att det är dags att försöka bryta sig ut lite i förtid. Jag behöver nog inte förklara att allt annat är nedprioriterat just nu smile

Det innebär alltså att vi måste skjuta på lanseringen något. Rimligt nytt datum blir nog tidigast mot slutet av nästa vecka, men jag återkommer med info senare.

Allt gott!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
mkv Herr
16 september 2016 · 135 Inlägg

chrizz skrev:
Ok, nu är det som så att vi har en bebis på gång som tidigt imorse bestämde sig för att det är dags att försöka bryta sig ut lite i förtid. Jag behöver nog inte förklara att allt annat är nedprioriterat just nu smile

Det innebär alltså att vi måste skjuta på lanseringen något. Rimligt nytt datum blir nog tidigast mot slutet av nästa vecka, men jag återkommer med info senare.

Allt gott!

Väntar med spänning på lanseringen. Hoppas allting går bra med barnet och allt, familjen först.

/M

#! /bin/death
Volvo V60 D4 "Obscurum" (2014)
nitrousblu3_rs
24 september 2016 · 262 Inlägg

Har inte bebisen ploppat ut ännu? Tror vi alla är sugna på att se nya Garaget smile

chrizz Administratör
26 september 2016 · 11 780 Inlägg

Klints skrev:
Har inte bebisen ploppat ut ännu? Tror vi alla är sugna på att se nya Garaget smile

Jodå, jag uppdaterade förstainlägget precis nu smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang