Volvo 940 vilken turbo ???

Klme
4 september 2016 · 1 Inlägg

Tjenare, jag har ett avgashus från en Volvo 940ftt och undrar om det finns någon original turbo från Saab som passar dessa avgashus har en turbo från en v40 t4 men den turbon va alldeles för liten en 13c . men det är antagligen något typ 15t eller vad dem heter som sitter på Saab som jag har fått höra att dessa kanske funkar? Så därför undrar jag ifall det är någon här som vet ifall det finns något liknade som passar ifrån Saab på volvos avgashus ?  ( impeler och så passar inte från t4:an )

simlar
5 september 2016 · 5 516 Inlägg

Alla Mitsubishi TD04 turbos passar på 940ins avgashus.
Man kan dock bli tvungen att borra ett nytt hål för styrstiftet för att turbon ska bli vriden åt rätt håll.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
torpis Forummoderator
5 september 2016 · 10 572 Inlägg

Klme skrev:
Tjenare, jag har ett avgashus från en Volvo 940ftt och undrar om det finns någon original turbo från Saab som passar dessa avgashus har en turbo från en v40 t4 men den turbon va alldeles för liten en 13c . men det är antagligen något typ 15t eller vad dem heter som sitter på Saab som jag har fått höra att dessa kanske funkar? Så därför undrar jag ifall det är någon här som vet ifall det finns något liknade som passar ifrån Saab på volvos avgashus ?  ( impeler och så passar inte från t4:an )

Du har fått mycket om bakfoten. Börjar med att flytta din tråd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang