Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 024 317 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
eL0F
14 september 2016 · 1 090 Inlägg

är det volvo-träffen? smile eller vad menar ni?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
14 september 2016 · 2 571 Inlägg

Jepp, Skokloster är Volvo only, Barkarby är ju... Barkarby. big_smile Du och jag var ju ute på Skokloster för något år sen väl?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
14 september 2016 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Jepp, Skokloster är Volvo only, Barkarby är ju... Barkarby. big_smile Du och jag var ju ute på Skokloster för något år sen väl?

ja just det big_smile ska man följa med?

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
15 september 2016 · 2 571 Inlägg

Kör ba kör! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
15 september 2016 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Kör ba kör! wink

dag och tid? big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
15 september 2016 · 2 571 Inlägg

Lördag, 11-15. Sen vette tusan vad alla ska göra mellan 15 och 19 när Barkarby drar igång, men man kanske tar o tvättar bilen igen? wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
15 september 2016 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Lördag, 11-15. Sen vette tusan vad alla ska göra mellan 15 och 19 när Barkarby drar igång, men man kanske tar o tvättar bilen igen? wink

jag kanske kan haka på morgonen cool Barkarby är jag alldeles för gammal och skäggig för!

vart ska ni mötas?

Senast redigerat av orkavaradu (15 september 2016)

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 september 2016 · 2 571 Inlägg

Det händer ju som bekant inte alltför mycket här längre.
En snabb svängom till Skoklosterträffen, en lite längre visit till Barkarbyträffen där jag passade på att montera solglasögonfacket i taket.
Glömde helt att ta med mitt nya vattenfall och mina dörrhandtag som jag tänkte montera...

Nåja, jag velar igen om sommarfälgarna och behöver lite tips och idéer.
Mina 19" Dotz Roadster trivs jag med, sjysta fälgar, men de är kantstötta här och var och att lämna in på lagning är inte ens att överväga - jag kan köpa nya för samma kostnad som Intera tar.

Byta fälgarna mot några andra? Kanske. Men jag antar att andrahandsvärdet är sisådär. Förvisso nya däck sedan i somras, men det gör ju också att det svider lite extra om jag ska behöva byta till ett par fälgar där däcken bara har några 100 mil kvar. Att hitta någon med fräscha däck som vill byta känns långt bort (ja kanske 15" då...) big_smile

Så jag funderar på om man ska göra en radikal förändring på dessa och köra fattigmansversionen, plastidip. Framförallt nu när jag såg att det fanns metalizer och pearlizer till dippen! Då kan jag även slipa ner ojämnheterna som blivit på de högblanka fälgbanorna.

Den här färgen med metalizer är ju vrålsnygg, men jag är osäker på om den funkar mot den blåa bilen:
http://cdn1.bigcommerce.com/server4700/410a5/product_images/uploaded_images/copper-metalizer.jpg

Denna är annars lite lugnare och mörkare:
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/s--o0CfUVGs--/c_scale,fl_progressive,q_80,w_800/1149675419167632303.jpg



Eftersom fälgarna har så smala ekrar så är jag rädd för att alltför mörk färg gör att fälgarna försvinner, jag vill inte nödvändigtvis att de ska poppa (nej, inte röda eller rosa) men de får ju gärna synas. Jag gillar de ju som sagt.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Soness
26 september 2016 · 233 Inlägg

Den sista bilden borde vara typ brons va? Sjukt snyggt ju, vill ha det på mina framtida sommarfälgar... (som du redan vet) big_smile

hyrbil skrev:
Det händer ju som bekant inte alltför mycket här längre.
En snabb svängom till Skoklosterträffen, en lite längre visit till Barkarbyträffen där jag passade på att montera solglasögonfacket i taket.
Glömde helt att ta med mitt nya vattenfall och mina dörrhandtag som jag tänkte montera...

Nåja, jag velar igen om sommarfälgarna och behöver lite tips och idéer.
Mina 19" Dotz Roadster trivs jag med, sjysta fälgar, men de är kantstötta här och var och att lämna in på lagning är inte ens att överväga - jag kan köpa nya för samma kostnad som Intera tar.

Byta fälgarna mot några andra? Kanske. Men jag antar att andrahandsvärdet är sisådär. Förvisso nya däck sedan i somras, men det gör ju också att det svider lite extra om jag ska behöva byta till ett par fälgar där däcken bara har några 100 mil kvar. Att hitta någon med fräscha däck som vill byta känns långt bort (ja kanske 15" då...) big_smile

Så jag funderar på om man ska göra en radikal förändring på dessa och köra fattigmansversionen, plastidip. Framförallt nu när jag såg att det fanns metalizer och pearlizer till dippen! Då kan jag även slipa ner ojämnheterna som blivit på de högblanka fälgbanorna.

Den här färgen med metalizer är ju vrålsnygg, men jag är osäker på om den funkar mot den blåa bilen:
http://cdn1.bigcommerce.com/server4700/ … alizer.jpg

Denna är annars lite lugnare och mörkare:
https://i.kinja-img.com/gawker-media/im … 632303.jpg



Eftersom fälgarna har så smala ekrar så är jag rädd för att alltför mörk färg gör att fälgarna försvinner, jag vill inte nödvändigtvis att de ska poppa (nej, inte röda eller rosa) men de får ju gärna synas. Jag gillar de ju som sagt.

Glad amatör.
BMW 328i (1995)
Antinoxious - Always Faithful
26 september 2016 · 507 Inlägg

Jag dippade ju mina fälgar som påminner om dina lite i designen, det var ett rent helvete att dippa alla dessa ekrar så de blev jämt!

Såhär blev det iallafall!
https://www1.garaget.org/gallery/images/194/193325/193325-ee6c810a7aa2148c6d776abf338ff634.jpg

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
eL0F
26 september 2016 · 1 090 Inlägg

funderar på att dippa mina oxå.. köra samma fast dra på nya vinterdäck big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
26 september 2016 · 2 571 Inlägg

Soness: Då kanske man skulle köra på det bara för att då? wink

Anti: Just ja! Jag är dock inte helsåld på vitt på min blåa färg, det lär ju funka men fan, dessa dammiga bromsklossar man har liksom... big_smile Antar att man får lägga förbaaaannat tunna lager vid dippingen för att det ska täcka bra (efter 100 lager) och utan rinningar? Hur många burkar gjorde du av med?

orkavaradu: Do it! Din färg på bilen är ju lite mer tacksam gällande färgvariationer.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
eL0F
27 september 2016 · 1 090 Inlägg

hyrbil skrev:
Soness: Då kanske man skulle köra på det bara för att då? wink

Anti: Just ja! Jag är dock inte helsåld på vitt på min blåa färg, det lär ju funka men fan, dessa dammiga bromsklossar man har liksom... big_smile Antar att man får lägga förbaaaannat tunna lager vid dippingen för att det ska täcka bra (efter 100 lager) och utan rinningar? Hur många burkar gjorde du av med?

orkavaradu: Do it! Din färg på bilen är ju lite mer tacksam gällande färgvariationer.

blev lite sugen på Bronze/guld oxå big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Antinoxious - Always Faithful
27 september 2016 · 507 Inlägg

Nej menade inte att du skulle ha samma färg givetvis, Mer resultat mässigt en bild bara smile Ångrar det än idag att jag tog vitt, eller att jag dippade dom överhuvudtaget. Suck. smile

Körde många tunna lager, en hel burk per fälg, och då var det den riktiga varan och inte biltemas dynga big_smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 september 2016 · 2 571 Inlägg

Nä såklart, men vitt förväntade jag mig nästan som förslag också. Många äldre Imprezor körde ju med vita fälgar och den blåa lacken är väl inte heeeelt långt ifrån den jag har. smile
Äsch, köp nån flaska PrickBort på Rusta, spraya på dippen, vänta en stund, fram med högtrycken. Flyger bort som ingenting.

Ja för detta så lär jag köpa riktiga Plastidip och inte beställa eftermarknads-dip. big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
JimBo__
28 september 2016 · 1 804 Inlägg

Tror din skulle passa riktigt bra med vita fälgar. Men är ett heeeeeeelvete att hålla rent tongue

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
28 september 2016 · 507 Inlägg

Den går inte att hålla ren tyvärr, möjligtvis om du tvättar dom 2 gånger i veckan, men frågan är ju hur länge dippen håller isåfall?
Den är ju såpass "matt" och sträv, så att smuts och bromsdam sätter sig gott smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
JimBo__
28 september 2016 · 1 804 Inlägg

Jaa, jag hade pulverlackade vita fälgar på en gammal 850, bara det var jobbigt. Ska man gno så som jag fick göra på dom så lär dippen försvinna direkt 😂

Meguiars_sverige
Volvo V60 Polestar "Nr 708" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 september 2016 · 2 571 Inlägg

Ja fy, det kan jag tänka mig, måste vara ett helvete med vita fälgar. big_smile
Nä, det kanske får bli lite test med de bronsfärgade... Måste få tid till att Photoshoppa lite bara.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
30 september 2016 · 2 571 Inlägg

Finns det någon här i Malmö som har lust att hjälpa mig med en grej?

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang