F10 manuel går ej att lägga i backen, hjälp

panda666
28 september 2016 · 4 250 Inlägg

Beangt skrev:
Tror inte bmw kommer stå för det tyvärr med tanke på milen dom är ganska hårda när garantin gått ut men håller tummarna!

tror inte heller. ska göra ett försök, annars säljer ja skitet för högst möjliga bud. ska försöka hitta låda att byta, är det nån som vet om det är bara att leta efter en vanlig 6 växlad låda som tillhör en 520d? eller måste det vara exakt nummer som min?

panda666
29 september 2016 · 4 250 Inlägg

Har snackat med bmw idag, dom tar 2000 för det första för felsökning, första lediga tid i november. sen ska det ta tid innan dom bestämmer sig ifall dom hjälper med goodwill eller inte. och hur mycket dom tänker hjälpa. mellan 0-100% ingen aning alls. finns en gammal låda som jag kan byta på verkstad där det kommer kosta mig runt 36k, om jag inte hittar billigare låda. så är läget just nu. ^^

zemet
29 september 2016 · 4 037 Inlägg

Evildan skrev:
Det kan omöjligt vara något som havererat,  det är ju en BMW och enligt vad du återkommande skrivit är dom helt skottsäkra.
Hade det varit något annat märke som kan gå sönder hade jag tänkt mig att det är växellådan eller kopplingen eller bägge som havererat men du behöver inte vara orolig för BMW går ju aldrig sönder.
Men i dom fall dom ändock har gjort det så är det ändå inga fattiga luffare som kör dom bilarna och en reparationsnota om 30-40 loppor är inga problem.

Hahahahahahaha
Detta tyckte jag var riktigt jävla roligt efter att ha läst flertalet diskussioner mellan dig och panda här på forumet:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
panda666
29 september 2016 · 4 250 Inlägg

zemet skrev:

Evildan skrev:
Det kan omöjligt vara något som havererat,  det är ju en BMW och enligt vad du återkommande skrivit är dom helt skottsäkra.
Hade det varit något annat märke som kan gå sönder hade jag tänkt mig att det är växellådan eller kopplingen eller bägge som havererat men du behöver inte vara orolig för BMW går ju aldrig sönder.
Men i dom fall dom ändock har gjort det så är det ändå inga fattiga luffare som kör dom bilarna och en reparationsnota om 30-40 loppor är inga problem.

Hahahahahahaha
Detta tyckte jag var riktigt jävla roligt efter att ha läst flertalet diskussioner mellan dig och panda här på forumet:)

hehe a ja håller med, han är en riktigt rolig kille, prius snubben. Han är säkert så glad att min bmw paja att han sitter i duschen varje dag och leker med sin tarzan och tänker på mig:)

caromania Forummoderator
29 september 2016 · 9 296 Inlägg

panda666 skrev:
Har snackat med bmw idag, dom tar 2000 för det första för felsökning, första lediga tid i november. sen ska det ta tid innan dom bestämmer sig ifall dom hjälper med goodwill eller inte. och hur mycket dom tänker hjälpa. mellan 0-100% ingen aning alls. finns en gammal låda som jag kan byta på verkstad där det kommer kosta mig runt 36k, om jag inte hittar billigare låda. så är läget just nu. ^^

Surt. Vi får hoppas att den första felsökningen hittar felet så inte BMW behöver skicka faktura på 10k till bara i felsökning när det väl blivit november. Självklart ett litet skott i plånboken när sånt händer även om 36k inklusive arbete ju inte är så mycket pengar trots allt?

Har du lån kvar på bilen eller är den avbetald, så att säga äger du den själv eller äger någon bank den? Tar för givet att du äger den fullt ut och då ser du ju trots allt ingen förlust i det även om du kommer få sälja den väldigt billigt med en beggad utbyteslåda.

Nej, tråkigt för er. hmm Det lär ju även betyda att du får byta ner dig i dina och andras ögon vilket aldrig är roligt. Håller tummarna för att ni hittar något vettigt istället.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
29 september 2016 · 4 250 Inlägg

förstår vad ni säger men har ett jobb ja måste sköta också, kan inte sitta på telefon hela dan och tjata på bmw. får se vad som händer. hittar vi en beggad låda så blir de byte snabbt o sälja skitfan bilfan fort. har privat lån så ja kan sälja bilen när som helst, men pengar är pengar, jag får en kick i u rumpan nu men jag vet att ja aldrig kommer köpa nyare bil igen. blir gammalt för mig från o med nu. nytt är bara skräp. tackar alla för de goda orden och medlidande^^ blir nog minst 20k att laga.

panda666
29 september 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Bull! Stå på dig o be de ta in bilen akut, de kan om de vill. De vet lika väl som du att det till 99% är lådbyte som gäller. Stå på dig jag tror du har rimliga chanser att få en ny låda på goodwill. Testa o kontakta en annan BMW ÅF om de du kontaktat nu är sega. Eller ta kontakt med HK o klaga ordentligt? Felsökningen i detta fall är nog mest att kolla diverse loggar i bilen för o se om den varit med om något "ovanligt", säg en övervarvning där man "våldat i fel växel", hittar man inget sånt plus att den servats korrekt så kommer de få krypa till korset, helt eller delvis.

Jag bablade och tjatade på en brud i solna bavaria på telefon runt 1 timme idag, chefen började få mens på att ja va på telefon så lång tid. Det är inte så lätt. dom säger att det är det som gäller. dom är fullbokade överallt. även danderyd och välingby. blir nog att byta tillbaka till e39 eller nån lexus. får se^^

Evildan
30 september 2016 ·

Kostnaden för reparationen landar alltså där jag initialt gissade och 36000kr är väl inga stora pengar att lägga ut, till och med en fattig luffare som kör Skoda (jag) går i land med det utan att börja grina.
Har inte kunnat svara i tråden innan då jag tillbringat mycket tid i duschen. Ett annat alternativ för TS kan väl vara att renovera den trasiga växellådan? Inte svårt och då delar till BMW tydligen inte är särskilt dyra (har jag läst på forumet) så bör den kostnaden bli lägre än 36000kr?
// Priussnubben. Ja det är ett sammansatt ord.

panda666
30 september 2016 · 4 250 Inlägg

Hehe tacksam för alla svar och hjälp, håller på och väntar på en snubbe som renoverar lådor. tydligen så håller han på och renoverar en sådan växellåda just nu^^ han vill ha 15k för den när han är klar. sen byter vi skiten och säljer bilfan. får se ifall jag byter mot en annan bil eller ifall ja säljer skiten_^^

vad finns det för sportig/pålitlig sedan för runt 150k^^?behöver inte ha mke hästar men se sportig ut.

Evildan
30 september 2016 ·
Evildan
30 september 2016 ·

Här kanske du får bra betalt för din i inbyte?
https://m.blocket.se/alvsborg/Lexus_IS_ … 12&w=3

Evildan
30 september 2016 ·

JohnMayLives skrev:
Finns det andra bilar än Toyota eller Lexus? Skall du ha en "sportig" bil så behåller du nuvarande, du är bra snett ute som skiter/pissar i brallan, varmt skönt o mysigt i början, men sen då? Skall du byta så kika på nån trevlig sportig Alfa?

Det finns massor med andra märken.
En begagnad Alfa-Romeo är alltså vad du rekommenderar till någon med snävt reparationskonto och i princip obefintligt med mekförmåga? Genomtänkt.

Det finns en lämplig bil inom den koncernen som körs av en av världens mest namnkunniga biljournalister boendes i London och ses ofta i en rosa/lila randig tröja.

http://celebrity-car.com/sites/default/ … 56-onx.jpg

Evildan
30 september 2016 ·

JohnMayLives skrev:
Det spelar ingen roll vilket märke man köper när vi pratar om 3-5 år gamla bilar, de flesta är inte skruvvänliga. Alfa gör i regel sportiga bilar, ofta snygga. Kolla nya Giulia tex, eller varför inte 159? Läckerbitar ljusår före BMW eller valfri tysk för den delen, designmässigt!
Som sagt skall han ha nåt " sportigt" så är det enda rätta att behålla nuvarande kärra, för även om den inte är "sportig" i ordets rätta bemärkelse så är den åtminstone kommunikativ med föraren, det upplevs ofta som "sportigt". Men visst en LFA är sportig.

Slutligen, gör inte detta till en Prius/Toyota/Lexus tråd (det brukar bli så när du är med verkar det som)?

Sportig och kommunikativ skriver du, nervöst uppträdande på vägar med minsta ojämnheter anser jag.

Jag skrev ingenting om Prius innan det var någon som helt oförhappandes nämnde den på något för mig oförståeligt vis helt ur sammanhanget. Lexus skrev jag inte heller något om innan TS själv ventilerade sina tankar på att införskaffa en sådan. Jag får alltså enligt dig inte svara på inlägg.
Du vill alltså på något vis påstå dig ha censorskap i forumet? Med vilken rätt då?
Var inte så rabiat utan ta och sätt i dig en kexchoklad så sockret kommer i nivå.
Ha en trevlig kväll.

panda666
30 september 2016 · 4 250 Inlägg

Det är jäkligt svårt o välja bil. vet inte om jag vågar behålla f10an, om lådan paja redan vid 13k mil vafan ska gå efter då? skiten är fullservad också, ej buskörd. har knappt hunnit köra 5 månader. Lexus verkar va snyggt, från årsmodell 14 ännu snyggare, synd bara automat. några andra förslag på pålitliga sedaner?
tänkte gå tbax till e39 annars men har redan haft flera, e60 vet ja inte heller om det är värt att skaffa. så är helt förvirrad nu^^tusan ska man ha?

Presidento Of World
30 september 2016 · 3 324 Inlägg

Insignia OPC? Sportig och 325hk.

Fast det var kanske inte det du ville ha riktigt? Är i varjefall ett tips som jag tycker är "snygg" bil

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
caromania Forummoderator
30 september 2016 · 9 296 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Det spelar ingen roll vilket märke man köper när vi pratar om 3-5 år gamla bilar, de flesta är inte skruvvänliga.

Men nu får det väl räcka? Hur många 3-5år gamla bilar behöver man överhuvudtaget skruva med själv? (Jo kanske BMW om de behagar rasa titt o tätt?) Eller tänker du att han ska skaffa en nästan ny bil för 300k och sedan "serva" den själv? Seriously Double O Seven?

Panda, du verkar ha fått upp ögonen på något sätt. Mitt absolut seriösa råd är att du lagar bilen sjysst, med kvitton, garantier och på en firma som vet vad fan de gör. Inte hos Lers-Eriks på hörnet. Utan att du skickar lådan med bussfrakt till Östertäljes allehanda etc. Ja, det kommer säkert kosta 10k mer på den seriösa firman, men du kommer kunna sälja din bil för så mycket mer om du vill sälja den. Eller så behåller du den och hoppas på det bästa. Inte fan kan du ha sån otur att den rasar igen? (Iofs BMW så jag lovar inget.)

Jag har en Lexus. En Gs300 gamla modellen. Det är en riktig gubb-bil ska du veta. Jävligt fin. Pålitlig. Tyst som döden. Grym kvalitet, skrammelfri och verkar vara ihopskruvad av alver och dvärgar. Drar ganska lite soppa trots 250hästar ur 3 liters V6a. När man servar den får man en fotmassage och lite on-top. Dessutom tvättar de och vaxar bilen. Även bagagerummet är skinande rent efteråt. Men likförbannat kan jag inte rekommendera den till dig. Du söker något annat, mer maskulint och macho. Nu använde jag lite överdrivna attribut men du fattar vad jag menar. Mitt mest seriösa råd är att du avvaktar. Lyft snoken ur BMW-träsket. Kolla på annat. Japp, kolla på japaner. Kära ner dig i en asiatiska så kommer du inte ångra dig. Eller så ser du till att acceptera att dra kortet när det rasar. Förresten, visste du att en gs450h gör 0-100 på strax över 5s? Fast den håller.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
30 september 2016 · 4 250 Inlägg

caromania skrev:

JohnMayLives skrev:
Det spelar ingen roll vilket märke man köper när vi pratar om 3-5 år gamla bilar, de flesta är inte skruvvänliga.

Men nu får det väl räcka? Hur många 3-5år gamla bilar behöver man överhuvudtaget skruva med själv? (Jo kanske BMW om de behagar rasa titt o tätt?) Eller tänker du att han ska skaffa en nästan ny bil för 300k och sedan "serva" den själv? Seriously Double O Seven?

Panda, du verkar ha fått upp ögonen på något sätt. Mitt absolut seriösa råd är att du lagar bilen sjysst, med kvitton, garantier och på en firma som vet vad fan de gör. Inte hos Lers-Eriks på hörnet. Utan att du skickar lådan med bussfrakt till Östertäljes allehanda etc. Ja, det kommer säkert kosta 10k mer på den seriösa firman, men du kommer kunna sälja din bil för så mycket mer om du vill sälja den. Eller så behåller du den och hoppas på det bästa. Inte fan kan du ha sån otur att den rasar igen? (Iofs BMW så jag lovar inget.)

Jag har en Lexus. En Gs300 gamla modellen. Det är en riktig gubb-bil ska du veta. Jävligt fin. Pålitlig. Tyst som döden. Grym kvalitet, skrammelfri och verkar vara ihopskruvad av alver och dvärgar. Drar ganska lite soppa trots 250hästar ur 3 liters V6a. När man servar den får man en fotmassage och lite on-top. Dessutom tvättar de och vaxar bilen. Även bagagerummet är skinande rent efteråt. Men likförbannat kan jag inte rekommendera den till dig. Du söker något annat, mer maskulint och macho. Nu använde jag lite överdrivna attribut men du fattar vad jag menar. Mitt mest seriösa råd är att du avvaktar. Lyft snoken ur BMW-träsket. Kolla på annat. Japp, kolla på japaner. Kära ner dig i en asiatiska så kommer du inte ångra dig. Eller så ser du till att acceptera att dra kortet när det rasar. Förresten, visste du att en gs450h gör 0-100 på strax över 5s? Fast den håller.

Jo det blir nog att laga skiten och sen sälja tror jag, vet ej vad kommer att rasa senare^^ helt sjukt, dom gamla is 200 då? lexus? håller dom bra? brukar kosta runt 20.000. eller kanske ska skaffa en med runt 100.000. eller byta in mot en från 2013-2014?^^ dom är snygga. jo man vill helst undvika mera saftiga räkningar. trodde ju aldrig att lådan skulle rasa, sista ja tänkte på^^.  tack för din fina råd och text:)

caromania Forummoderator
30 september 2016 · 9 296 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Jag kommenterade Evils mening om "mekvana".

På en 3-5år gammal bil behövs ingen mekvana om man inte räknar in bottennapp som Alfa etc men det antar jag att du inte gör? Jag trodde du menade generellt. Om det är Evil som rekommenderar 3-5 år gammal opålitlig dynga där mekvana behövs så ska jag ta honom i örat.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
30 september 2016 ·

caromania skrev:

JohnMayLives skrev:
Jag kommenterade Evils mening om "mekvana".

På en 3-5år gammal bil behövs ingen mekvana om man inte räknar in bottennapp som Alfa etc men det antar jag att du inte gör? Jag trodde du menade generellt. Om det är Evil som rekommenderar 3-5 år gammal opålitlig dynga där mekvana behövs så ska jag ta honom i örat.

Då jag är väldigt välduschad är det inte någon sanitär olägenhet att smeka mina öron, att ta i dom i mening av straff är ingalunda behövligt då jag aldrig skulle tipsa någon, oavsett luffare eller knös, att köpa ngt skräp som behöver hemmekas tre år gammalt.

caromania Forummoderator
30 september 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:

caromania skrev:

JohnMayLives skrev:
Jag kommenterade Evils mening om "mekvana".

På en 3-5år gammal bil behövs ingen mekvana om man inte räknar in bottennapp som Alfa etc men det antar jag att du inte gör? Jag trodde du menade generellt. Om det är Evil som rekommenderar 3-5 år gammal opålitlig dynga där mekvana behövs så ska jag ta honom i örat.

Då jag är väldigt välduschad är det inte någon sanitär olägenhet att smeka mina öron, att ta i dom i mening av straff är ingalunda behövligt då jag aldrig skulle tipsa någon, oavsett luffare eller knös, att köpa ngt skräp som behöver hemmekas tre år gammalt.

Star arse på TV, då är det lätt att tappa tråden. Vi förlåter dig för din klarsynthet. Personligen kan jag bli lite förbannad när jag summerar dina inlägg som faktiskt prickar in alla attribut på pricken.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang