Välkommen till nya Garaget!

JossanB
30 september 2016 · 497 Inlägg

chrizz skrev:

JossanB skrev:
Jag gillar uppfräschningen av sidan! big_smile

Men något jag önskar framöver är en knapp som tar en direkt till första olästa inlägget i en tråd, ex projekttrådar tenderar att bli rätt långa och i nuläget får man scrolla väldigt mycket (speciellt på mobilen). Den här funktionen finns på ett annat ej bilrelaterat forum som jag hänger mycket på så jag hoppas det kan gå att lösa här också, en jäkligt smidig funktion är det iallafall smile

Det finns redan faktiskt på fler ställen. T.ex. i trådlistan. Finns en knapp "nya inlägg" som tar dig direkt till ditt första olästa inlägg. I listan över forumaktivitet får du upp en meny med en liknande knapp om du trycker på pratbubblan bredvid rubriken. Inget glasklart så sätt men det är nått special vi gjorde bara för mobilen. Det funkar inte på datorn, men då får man upp samma meny om man håller musen över rubriken bara.

I forumlistan på datorn är det bara hålla musen över trådnamnet så finns en knapp till senaste inlägget.

Mvh

Toppen! Då är det bara jag som letat lite dåligt smile

Dream as if you could live forever. Live as if you only have today.
Suprans projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=308981
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
30 september 2016 · 2 456 Inlägg

Seriöst är sidan hackad eller ???? fan såg mer proffsigt ut i förra skruden sad

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
ViktorHD
30 september 2016 · 5 Inlägg

Djo skrev:
Tyvärr är allt vitt, för mig flyter alla inlägg ihop och jag får svårt att läsa och urskilja inlägg.
(...)

Svarte_Orm skrev:
Jag tyckte det blev mycket svårare att se. Jo, jag ser att vartannat inlägg är ljusgrått men jag tyckte allt var mycket tydligare förut med riktiga ramar runt inläggen och användaren med info till vänster.
(...)

Brådhis skrev:
Även jag tycker det är för ljust och saknar ramar mellan olika områden. Säkert ovana i viss mån, men lite "garaget för synskadade" är det för mig, dvs allt känns stort jämfört med förut.
(...)

Eurobandit skrev:
(...)
Bakgrunden är alltför ljust och kan vara störande när man bläddrar andras sidor, projekt, i forumet och tja överallt i princip.
(...)

skanepiraten skrev:

Brådhis skrev:
I mitt fall handlar det inte om att man inte ser skillnaden mellan ljusgrå och vit, utan snarare att det är för liten skillnad och att det är jobbigt med kritvit skärm. Andra "forum" har tex svagt ljusgrå bakgrund vilket är mycket behagligare.

//Brådhis

+1

Önskar funktionen att kunna ändra eller välja imellan detta "ljusa" tema och ett mycket mörkare eller flera olika steg smile

Får just nu skruva ner ljusstyrkan på min skärm för att inte bli helt bländad ^^ hmm

Annars trevlig uppfräschning smile

john_petrucci skrev:
Hej!

Schysst med ny design, toppenjobb! :-)
Dock så får jag också bidra med synpunkten om att det blir väldigt ljust, förra designen var helt okej att kvällssurfa med i och med mörka kanter. Nu blir så bländad så att man nästan måste kisa, ganska obekvämt.

Laddade ner ett addon till Chrome så att man kan manipulera element, och satte bakgrunden till svart, mycket behagligare för ögat och lättare att läsa innehåll. Så här tyckte jag var skönt för mig till slut: http://i.imgur.com/NRSu0e7.png
Detta är ju dock bara en personlig preferens, vet inte vad annat folk känner om den vita bakgrunden.

Kanske "night mode" vore något? smile

Själv använder jag ett mörkt tema och tillägget Dark Reader när jag vill ha mörkare skärm, det sistnämnda inverterar automatiskt svart och vitt på alla hemsidor(förutom bilder, dom får mindre gult och mörkare rödfärg) och har en smidig knapp med på/av och inställningar.

http://i.imgur.com/99d4fnR.png
Så här ser det ut då.(aktivitetsfältet är svart eftersom jag använder ett högkontraststema till Windows) Det intressanta är att jag ser skillnad på bakgrunderna med tillägget aktiverat, men inte utan....men som sagt är väl det min skärm.

Djo skrev:

chrizz skrev:
Jag har kommit en bit med forumupplägget så det ska bli tydligare, och att vi även får med bilarna. Men det var knepigare än jag trodde att få till det bra. Jag måste låta ändringarna sjunka in lite innan vi går vidare med de. Men vi är på rätt väg tror jag, och det blir helt klart trevligare om man ser bilarna direkt i inläggen iallafall. Labbar även med större profilbild i samband med inläggen. Bara en sån sak gjorde att det blev tydligare var gränsen gick mellan inläggen så de inte flyter ihop.

Låter väldigt bra detta !! otroligt trevligt när ni tar åt er av våra åsikter och fixar och gör om så vi medlemmar blir nöjda !!

Ska ni ha tack för big_smile

Håller med här, det märks att chrizz jobbar hårt för att det ska bli bra och verkligen bryr sig om användarna! (Y)

Mina fordon:
-69 Volvo 142
-77 Suzuki K50 / Zündapp HPD
(Bottnia Moppers forum)
Rickard-v
30 september 2016 · 2 665 Inlägg

Minst 1280pixlar varför? Skärmarna blir mindre o mindre oftast.
Jag som fotonerd sitter vid en högupplöst IPS 25" men lade in bilder i 800pix om de inte var så viktiga o bra. De förminskas ju i alla fall så de passar in.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
PhilipHofling
1 oktober 2016 · 387 Inlägg

chrizz skrev:

Hybridsmurfen skrev:

chrizz skrev:

Prova igen, det borde fungera som det ska nu.

Ser ut som det ska fungera ja. Tack.

Hur lägger man in en bild från sitt fotoalbum (PHP) så att den kommer upp direkt i kommentaren :-)

http://www1.garaget.org/gallery/images/1/2/2-4348447564dc189a1b0199281dfcf723.jpg

Jag antar att du menar foruminlägg. Det finns en knapp "Bilder" med lite alternativ ovanför där du skriver texten. Antingen redigera inlägg, nytt eller citera. Det finns inte med i snabbsvar längst ned alltså.

Hur lägger jag upp nya bilder i mina fotoalbum? smile har lite problem med att hitta den funktionen! Alltså bilder från mina bilder på telefonen så man lägger upp dem så man kan ta dem i från fotoalbumen till användning här! smile

M123
1 oktober 2016 · 962 Inlägg

Nya sidan är på tok för ljus, ja för vit! Blir dra paralleller till tandläkaren eller sjukhus, fattas bara surrande lysrörarmaturer eller skrikande tandläkarborrar, jag gillar det inte.
Annars laddar den bra och är överskådlig med att hitta grejer.
Så bra jobbat. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Hamilton
1 oktober 2016 · 8 864 Inlägg

Att sidan skulle vara för ljus som många tycker håller jag inte med om, fungerar lika bra på en random Samsung som en kalibrerad Eizo. 

Tycker sidan fungerar perfekt på mobil och surfplatta som merparten av internetanvändarna i dag använder.

Fotograf på tierpidag.se
chrizz Administratör
1 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Det finns faktiskt jättemånga småsaker, främst i mobilen, som iallafall jag stör mig på och vill fixa. Sånt åtminstone jag egentligen inte tänkt på innan jag börjat använda sajten skarpt och för nöjes skull. Jag fyller på min lilla todo-lista för layout-justeringar löpande iaf, så det kommer bli bättre och bättre. Det är målet iaf smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 oktober 2016 · 17 465 Inlägg

Hamilton skrev:
Att sidan skulle vara för ljus som många tycker håller jag inte med om, fungerar lika bra på en random Samsung som en kalibrerad Eizo. 

Tycker sidan fungerar perfekt på mobil och surfplatta som merparten av internetanvändarna i dag använder.

Ja, sidan är bra mycket rappare i svarstid nu. Men tycker inläggen är svårlästa för de flyter ihop.

Efterlyser (som de flesta andra):
- Större profil/avtarbild
- Att de bilar man äger syns
- Tydlig övergång mellan inläggen i forum

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Eurobandit DET VAR BÄTTRE FÖRR!
1 oktober 2016 · 314 Inlägg

Nu har jag märkt att det går att se vilka som följer mitt projekttråd. Det är ett plus!
Och just ja ytterligare 1 borttagen funktion är att bilderna inte längre blir större om man klickar på dem. Det hade varit trevligt om den funktionen kom tillbaka big_smile

Senast redigerat av Eurobandit (1 oktober 2016)

Youtube.com/Theeurobandit
Bierstube
1 oktober 2016 · 616 Inlägg

Eurobandit skrev:
Och just ja ytterligare 1 borttagen funktion är att bilderna inte längre blir större om man klickar på dem. Det hade varit trevligt om den funktionen kom tillbaka big_smile

Dock får man upp de stora bilderna om man högerklickar och väljer "visa bild". Jag tycker det är ett bra system. Däremot (som det påpekats tidigare) ser jag gärna att funktionen som möjliggör att man kan bläddra mellan bilder med piltangenterna återinförs.

TurboTias Permanently Banned
1 oktober 2016 · 343 Inlägg

Tänkte flytta över lite bilder från min bil till fotoalbum, men hittar inte var jag gör det... bara raderar eller ändrar bildtext...
I övrigt tycker jag nya sidan är ett lyft! En modernisering var på tiden! Keep it up!

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!
BMW 330d "M Performance" (2016)
Toyota Supra Turbo "AGs i Norrköping" (1989)
chrizz Administratör
1 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

TurboTias skrev:
Tänkte flytta över lite bilder från min bil till fotoalbum, men hittar inte var jag gör det... bara raderar eller ändrar bildtext...
I övrigt tycker jag nya sidan är ett lyft! En modernisering var på tiden! Keep it up!

Vi upptäckte ett problem med det efter driftsättning, så vi ianktiverade det tillfälligt. Vi löser det förmodligen under nästa vecka.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chrizz Administratör
1 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Bierstube skrev:

Eurobandit skrev:
Och just ja ytterligare 1 borttagen funktion är att bilderna inte längre blir större om man klickar på dem. Det hade varit trevligt om den funktionen kom tillbaka big_smile

Dock får man upp de stora bilderna om man högerklickar och väljer "visa bild". Jag tycker det är ett bra system. Däremot (som det påpekats tidigare) ser jag gärna att funktionen som möjliggör att man kan bläddra mellan bilder med piltangenterna återinförs.

Noterar bläddring med pilarna och ordnar det inom kort. Har helt glömt att vi hade haft den funktionen då jag aldrig använde det själv smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
twin_cam Smålänning
2 oktober 2016 · 7 877 Inlägg

Snyggt jobbat! Bättre än jag vågade hoppas på! smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
avse
2 oktober 2016 · 169 Inlägg

Saknar att senaste forumsinläggen visas längst ned på sidan!

CarpeDiem German Engineering
3 oktober 2016 · 9 081 Inlägg

chrizz skrev:

CarpeDiem skrev:
Videoklippet jag har i presentationen är borta, nu är det bara en länk.

Ah, se där. Vi har missat att ta hänsyn till bbcode där verkar det som. Låt det vara som det är så hoppar det igång igen imorgon när vi fixat det.

Har hållt igång hjärncellerna mycket idag, är helt slut så nu tänker jag dricka vidare på min välförtjänta öl, och ta en till bit hemmagjord äpplepaj med vaniljsås wink

Videoklippet är fortfarande borta, när kommer det igång? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
chrizz Administratör
3 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

CarpeDiem skrev:

chrizz skrev:

CarpeDiem skrev:
Videoklippet jag har i presentationen är borta, nu är det bara en länk.

Ah, se där. Vi har missat att ta hänsyn till bbcode där verkar det som. Låt det vara som det är så hoppar det igång igen imorgon när vi fixat det.

Har hållt igång hjärncellerna mycket idag, är helt slut så nu tänker jag dricka vidare på min välförtjänta öl, och ta en till bit hemmagjord äpplepaj med vaniljsås wink

Videoklippet är fortfarande borta, när kommer det igång? smile

Ah, juste. Fokuserade på forumet och glömde bort det där. Kikar på det smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Rayburn33 Vikken idiot
3 oktober 2016 · 30 Inlägg

Var är arkiveringsknappen? Går inte att flytta bilder till fotoalbum. Tycker att allt är rörigare nu, svårare att överskåda uppdaterade favoritbilar. Man sitter och scrollar bort sig. Nya sidan får 2 av 5.

BMW E90 330i "WTCC" (2007)
eastmotorsport -sommar ska de va....
3 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

Börjar vänja mig vid nya utförandet. Allt är ju lite ovant till en början med nya funktioner och nytt utseende men nu är jag snart överens med sidan igen smile Bra jobbat tycker jag!
Jag kan dock inte se hur jag byter bild bland mina bilar och kunna spara gamla bilden med dess kommentarer i bilens fotoalbum. Känns som jag raderar den helt och därför frågar jag.
Sen behövde jag inte vara inloggad tidigare för att komma till mina favoritprojekttrådar, det behövs nu.
Sen ser jag som nån tidigare  påpekade inte antalet besökare aktuell dag på mina bilar.
Slutligen skulle jag uppskatta om ej aktiva bilar och användare kan påminnas eller tas bort, det är trist med gamla ej aktuella saker på sidan. // Das var alles smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang