Är det värt att köpa denna bil?

Raiztlin
15 oktober 2016 · 2 Inlägg

Hej jag har noll kunskap om bilar och vet ej vad man bör titta på eller fråga efter så hjålp uppsakttas.
https://www.blocket.se/uppsala/Volvo_v4 … 10&w=1

jaka54
15 oktober 2016 · 5 719 Inlägg

Hej!
Det enkla svaret är att provköra och kolla att allt funkar!
För 10000-11000 kr får man inte mycket men har du tur är bilen välbehållen.

Jesper328
15 oktober 2016 · 2 366 Inlägg

Om vi nu antar att du inte har några större krav på en bil så skulle du kunna få något bättre än en V40 för dom pengarna.
Har haft ett gäng sådana, allt från 1.8 till T4, och varenda en har strulat för mig.
Men sen så är det ju gamla bilar också så det får man ta. smile

Up the RA
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 oktober 2016 · 17 468 Inlägg

Han har "lyckats" att inte få med reg-nummer. Varför det? Har han haft den i 10 dagar? Kamrem bytt, jaha finns kvitto med AO (arbbetsorder). Annonsen ser ut som en handlarannons. Jag är mycket misstänksam... Börja med och ring och se om Johan heter Johan.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
666_Beast
15 oktober 2016 · 1 863 Inlägg

Snö på bilderna? Om man nu vill sälja en bil så tar man väl nya färska bilder.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
15 oktober 2016 · 17 468 Inlägg

666_Beast skrev:
Snö på bilderna? Om man nu vill sälja en bil så tar man väl nya färska bilder.

Går inte. Köparen av bilen hade så bråttom och lägga ut den igen... Med nybytt kamrem big_smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Raiztlin
15 oktober 2016 · 2 Inlägg

Tack för alla svaren fick lite att tänka på nu.

zleepy Trucker
15 oktober 2016 · 1 391 Inlägg

Köp något annat än en V40...

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Muttley
15 oktober 2016 ·

För att svara seriöst.
Man köper inte en v40

smile

Blixnabb
15 oktober 2016 · 245 Inlägg

V40 2,0T helt rätt bil om man vill ha lite pulver i motorn men vill komma undan med låga kostnader.
Mycket kan gå fel på en gammal bil så det är ett vågspel men för 10 papp så vad har man att förlora
Rost i skärmkanter och då framförallt i framskärmarna bör man kolla efter.
Bes och skattad ja men hur länge, vet sådana som skriver så men det är bara 1 vecka kvar innan det blir körförbud.
Gamla bilder ser bilen ut så idag?
Kolla efter oljedroppar på motor vxl låda, bromsar hur ser skivorna ut (speciellt bak)
Här hittar du mer info http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=44525

M123
15 oktober 2016 · 962 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

666_Beast skrev:
Snö på bilderna? Om man nu vill sälja en bil så tar man väl nya färska bilder.

Går inte. Köparen av bilen hade så bråttom och lägga ut den igen... Med nybytt kamrem big_smile

Kan hålla med dig men det diffar 5000 mil mellan bytet och vad som anges i annonsen ang hur långt bilen gått. Men det står att den är nyservad.
Sen håller jag även med om att visar man inte reg-nummer luktar det inte godis och jag själv gör mig inte besväret att svara på sådana annonser.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Slash Saabifierad
16 oktober 2016 · 2 026 Inlägg

Copy+paste-annons, det skulle inte förvåna mig om Johan egentligen är Abdula.
Skattad och besiktigad, troligtvis månaden ut.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
mr_green
16 oktober 2016 · 847 Inlägg

Just årsmodell 2000 ska ju ha lite bättre motor om man vill trimma. Sen e ju dessa bilar rätt rostbenägna. Men är den rostfri o i övrigt bra skick så kan det va en kul bil.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
16 oktober 2016 · 4 917 Inlägg

Jag begriper , mig inte på varför man skriver " svensksåld  ", är det nån slags garanti,  eller vad ?
Hade det varit nån skillnad om man skrivit , typ import, ärliga mil ?
Nån  som är insatt och kan förklara för en gubbe?

Senast redigerat av tommen1 (16 oktober 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
torsen
16 oktober 2016 · 7 234 Inlägg

Men svensktillverkad är den banne mig inte.
En "vidareutvecklad" Remjohan från Nederländerna.

Blixnabb
17 oktober 2016 · 245 Inlägg

tommen1 skrev:
Jag begriper , mig inte på varför man skriver " svensksåld  ", är det nån slags garanti,  eller vad ?
Hade det varit nån skillnad om man skrivit , typ import, ärliga mil ?
Nån  som är insatt och kan förklara för en gubbe?

Troligen vill personen göra som "alla andra" på Blocket som vill sälja sin bil.
Förr när det var vanligt att en viss biltyp oftast var importerad så användes frasen "svensk såld" idag verkar det gått inflation i ordet, har sett bilar som det rent ut står import på men det ändå står svensk såld på, undrar om det räknas att någon har köpt och sålt den i Sverige en gång i mellan...
Ärliga mil är en intressant formulering då det oftast inte säger mer än att det finns servicebok, vilken man kan manipulera.
Om det står import i klartext så bör man kolla från vilket land och om motorn finns i Sverige sedan tidigare, Italienska Volvo brukar ha lite lustiga motorer tex.

Varför man inte visar reg numret är likadant, "alla andra gör så" brukar det heta när man ringer och frågar om det är rätt bil på bilden eller vad de försöker dölja, har förståelse om säljaren har en mycket ovanlig bil eller speciell utrustning som man inte vill att fel ögon ser och därför utelämnar regnr.
Hjälpte en granne för några år sedan med hans Skoda, när han kom med en trasa som han skulle hänga över plåten när jag skulle ta kort så undrade jag varför, han svarade "så gör ju alla andra", tack och gonatt.

I mina ögon så finns det ett antal varningsklockor i annonsen som ringer, det kan vara rätt eller så är det en person som tittat alldeles för mycket på andras annonser och det är typ första gången den lägger upp något, som någon sa tidigare kopiera och klistra in allt som du hittar, luktar lite "händiga Berras bilar" men ring och hör, är det inte Johan som svarar så tacka och lägg på om det nu är Johan så be att få reg nummer och fler nytagna bilder.

granadadr
20 oktober 2016 · 7 287 Inlägg

okänt nr,, kollade bara för skojs skull
,, har ts ringt??

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang