Välkommen till nya Garaget!

chrizz Administratör
21 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Djo skrev:

chrizz skrev:

Djo skrev:

Såfort jag klickar på en bild på datorn kommer jag tillbaks till garaget och bilden börjar ladda upp.

Då kanske inte webbläsaren har stöd för det. Jag vet inte vad du använder, men Chrome, Firefox, Safari mfl är det bara markera så många bilder du  vill och sen sen trycka "öppna" så laddas de upp i albumet eller bilen. Ingen funktion ska ladda upp direkt så fort du väljer bilden iallafall (om du nu inte dubbelklickar på bilden), utan du måste markera först, sen klicka "Öppna" eller vad det nu står i din webbläsare.

Använder chrome gör jag hm knepigt.

Aha ja nu såg jag jag kan inte klika på varje enskild bild utan lär klicka i hörnet och dra över markeringen på dom bilder jag vill ha jaha hm ja då lär man se till att lägga dom bilder man vill ha i en mapp och sedan ladda upp men då vet jag iallafall.

Du håller in CTRL eller CMD om du kör Mac för att markera flera. Det är så generellt i operstivsystemet alltså, och har inget med sajten att göra smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Djo
21 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

chrizz skrev:

Djo skrev:

chrizz skrev:
Då kanske inte webbläsaren har stöd för det. Jag vet inte vad du använder, men Chrome, Firefox, Safari mfl är det bara markera så många bilder du  vill och sen sen trycka "öppna" så laddas de upp i albumet eller bilen. Ingen funktion ska ladda upp direkt så fort du väljer bilden iallafall (om du nu inte dubbelklickar på bilden), utan du måste markera först, sen klicka "Öppna" eller vad det nu står i din webbläsare.

Använder chrome gör jag hm knepigt.

Aha ja nu såg jag jag kan inte klika på varje enskild bild utan lär klicka i hörnet och dra över markeringen på dom bilder jag vill ha jaha hm ja då lär man se till att lägga dom bilder man vill ha i en mapp och sedan ladda upp men då vet jag iallafall.

Du håller in CTRL eller CMD om du kör Mac för att markera flera. Det är så generellt i operstivsystemet alltså, och har inget med sajten att göra smile

Okej nej kör inte Mac men tack för svaren iallafall smile

Aha nu ser jag förlåt är nyvaken haha men ska testa CTRL wink

Ja men dåså tack för hjälpen nu är jag med igen toppen det funkade ju redigt bra big_smile

Senast redigerat av Djo (21 oktober 2016)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
22 oktober 2016 · 6 473 Inlägg

Går det inte hämta BBCode från foton i bilar/gamla bilar? Hittar inte nån länk iaf.

Sen är det vissa foton i mitt fotoalbum som inte verkar vilja funka längre ?
man ser minityren men det går inte klicka upp stor bild.
exempel: www.garaget.org/mypage/gallery_image.ph … age=110448

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
24 oktober 2016 · 1 004 Inlägg

Skulle uppdatera min ena bil med bild. men det går inte att trycka på "ladda upp bild" knappen, Blir  bara en sån där röd plutt när jag för muspekaren över.. Eller har jag missat nåt?

"My drinkingteam has a racingproblem"
chrizz Administratör
24 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

farbrorbozze skrev:
Går det inte hämta BBCode från foton i bilar/gamla bilar? Hittar inte nån länk iaf.

Sen är det vissa foton i mitt fotoalbum som inte verkar vilja funka längre ?
man ser minityren men det går inte klicka upp stor bild.
exempel: www.garaget.org/mypage/gallery_image.ph … age=110448

Det är fixat nu. Tack för tipset!

REG-SKYLTEN skrev:
Skulle uppdatera min ena bil med bild. men det går inte att trycka på "ladda upp bild" knappen, Blir  bara en sån där röd plutt när jag för muspekaren över.. Eller har jag missat nåt?

Vilken av bilarna har du problem med?

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
24 oktober 2016 · 1 004 Inlägg

chrizz skrev:

farbrorbozze skrev:
Går det inte hämta BBCode från foton i bilar/gamla bilar? Hittar inte nån länk iaf.

Sen är det vissa foton i mitt fotoalbum som inte verkar vilja funka längre ?
man ser minityren men det går inte klicka upp stor bild.
exempel: www.garaget.org/mypage/gallery_image.ph … age=110448

Det är fixat nu. Tack för tipset!

REG-SKYLTEN skrev:
Skulle uppdatera min ena bil med bild. men det går inte att trycka på "ladda upp bild" knappen, Blir  bara en sån där röd plutt när jag för muspekaren över.. Eller har jag missat nåt?

Vilken av bilarna har du problem med?

Det var min Dodge, men nu funkade det! Även mitt tidigare problem med att trycka vänsterpil när jag skrev bildbeskrivning var fixat märkte jag.
Så nu är allt frid o fröjd, å reg-skylten är nöjd.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2016 · 10 276 Inlägg

Här och där dyker det upp inlägg som avslutas med tex: 😢😊

Exempel:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316417

Är det handhavandefel av användaren eller någon liten bugg? smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Djo
27 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Brådhis skrev:
Här och där dyker det upp inlägg som avslutas med tex: 😢😊

Exempel:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316417

Är det handhavandefel av användaren eller någon liten bugg? smile

//Brådhis

Hände mig när jag var på mobilen och använde mobilen frågetecken och smilies märkte jag kanske är så för övriga också vet ej ?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
chrizz Administratör
27 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

Det är emojies eller vad det heter. Inget vi har stöd för så tecknen visas bara istället, men kanske borde vi filtrera ut det eller eventuellt använda det. Vi får kika på det. Vi vill inte ha en jäkla massa fula gubbar i forumet dock så jag vet inte riktigt hur vi ska göra :)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
27 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:
Det är emojies eller vad det heter. Inget vi har stöd för så tecknen visas bara istället, men kanske borde vi filtrera ut det eller eventuellt använda det. Vi får kika på det. Vi vill inte ha en jäkla massa fula gubbar i forumet dock så jag vet inte riktigt hur vi ska göra smile

Fick även sånna tecken vid kommentar av bild utan jag använde smileys eller annat. Men annan grej, om jag har bil offline och ändrar bilder, dvs tar bort en bild och flyttar den till bildarkivet så måste jag "gå ur" min bil och sen tillbaka för att ladda upp nya bilden.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
27 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:
Det är emojies eller vad det heter. Inget vi har stöd för så tecknen visas bara istället, men kanske borde vi filtrera ut det eller eventuellt använda det. Vi får kika på det. Vi vill inte ha en jäkla massa fula gubbar i forumet dock så jag vet inte riktigt hur vi ska göra smile

Fick även sånna tecken vid kommentar av bild utan jag använde smileys eller annat. Men annan grej, om jag har bil offline och ändrar bilder, dvs tar bort en bild och flyttar den till bildarkivet så måste jag "gå ur" min bil och sen tillbaka för att ladda upp nya bilden.

Det gäller alla textfält egentligen. När man infogar en emoji från mobilen (en smiley typ) så infogas de tecknen. Det är upp till oss vad vi gör av de sen. Vi får kika på det, för det är inte snyggt iaf med sånna tecken.

Vi ska kika på det där med bilderna. Det låter som att det kan vara en bugg av nått slag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
M123
27 oktober 2016 · 962 Inlägg

På mobilen har inte tänkt om det är lika på datorn men iaf, jag saknar en pil för sista sidan. Rullista är bra men ibland vill man (jag) alltså hoppa snabbt till sista sidan med bara ett tryck. Har en tråd många sidor får man bläddra mycket för att komma till en aktuell sida.
Är kanon med den där pilen nästa och föregående. Skulle bara ha varit en lika till.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
eastmotorsport -sommar ska de va....
27 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:

chrizz skrev:
Det är emojies eller vad det heter. Inget vi har stöd för så tecknen visas bara istället, men kanske borde vi filtrera ut det eller eventuellt använda det. Vi får kika på det. Vi vill inte ha en jäkla massa fula gubbar i forumet dock så jag vet inte riktigt hur vi ska göra smile

Fick även sånna tecken vid kommentar av bild utan jag använde smileys eller annat. Men annan grej, om jag har bil offline och ändrar bilder, dvs tar bort en bild och flyttar den till bildarkivet så måste jag "gå ur" min bil och sen tillbaka för att ladda upp nya bilden.

Det gäller alla textfält egentligen. När man infogar en emoji från mobilen (en smiley typ) så infogas de tecknen. Det är upp till oss vad vi gör av de sen. Vi får kika på det, för det är inte snyggt iaf med sånna tecken.

Vi ska kika på det där med bilderna. Det låter som att det kan vara en bugg av nått slag.

Hej igen. Det är inte från mobilen dessa uppdateringar gjordes utan från stationär dator, pc med crome.
// Urb.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
chrizz Administratör
28 oktober 2016 · 11 783 Inlägg

eastmotorsport skrev:
Fick även sånna tecken vid kommentar av bild utan jag använde smileys eller annat. Men annan grej, om jag har bil offline och ändrar bilder, dvs tar bort en bild och flyttar den till bildarkivet så måste jag "gå ur" min bil och sen tillbaka för att ladda upp nya bilden.

Fixat bildproblematiken nu.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
eastmotorsport -sommar ska de va....
28 oktober 2016 · 4 524 Inlägg

chrizz skrev:

eastmotorsport skrev:
Fick även sånna tecken vid kommentar av bild utan jag använde smileys eller annat. Men annan grej, om jag har bil offline och ändrar bilder, dvs tar bort en bild och flyttar den till bildarkivet så måste jag "gå ur" min bil och sen tillbaka för att ladda upp nya bilden.

Fixat bildproblematiken nu.

mvh

Toppen smile

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
1 november 2016 · 306 Inlägg

Hur ska man få in bilderna från sitt fotoalbum till forumet skogsvrak/skogsfynd när det inte finns någon BBCode att kopiera?.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
chrizz Administratör
1 november 2016 · 11 783 Inlägg

Blinkersolja skrev:
Hur ska man få in bilderna från sitt fotoalbum till forumet skogsvrak/skogsfynd när det inte finns någon BBCode att kopiera?.

Skriv svar -> Bilder-knappen och välj album och klicka på de bilder du vill infoga. Bbcode infogas automatiskt åt dig.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Blinkersolja <<<<<MÅNGA SOM BEHÖVER FYLLA PÅ MED DET.
1 november 2016 · 306 Inlägg

chrizz skrev:

Blinkersolja skrev:
Hur ska man få in bilderna från sitt fotoalbum till forumet skogsvrak/skogsfynd när det inte finns någon BBCode att kopiera?.

Skriv svar -> Bilder-knappen och välj album och klicka på de bilder du vill infoga. Bbcode infogas automatiskt åt dig.

Jag som liksom många andra har inte lärt oss nya Garaget ännu men tack för hjälpen.

*RÖSTA OCH KOMMENTERA GÄRNA MIN SILVERPIL* http://www.garaget.org/?car=398821...........*FÖRR VAR DET NU FAST JÄVLIGARE VAR DET DESTO VÄRRE MEN SÅHÄR JÄVLA DÅLIGT HAR DET TA MIG FAN ALDRIG VARIT SÄMRE.*
Skoda OCTAVIA RS II 2,0 TFSI. "BLUE VISION X3M EDITION.270 HK." (2008)
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
6 november 2016 · 205 Inlägg

Synd.. jag tycker hela sajten blivit tråkig ful och värdelös..
Trist för jag gillade garaget.org förut.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
rcy
15 november 2016 · 1 705 Inlägg

Verkar som om citeringen blir lite lustig när man citerar inlägg med infogade bilder i.
Se exempelvis http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p4384077
Av någon anledning hänger "?width=150" med i citeringen och sabbar länken.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang