Volvo 142 Custom

LångtidsProjekt Låg. Påbörjade detta projekt 2007, men saker kom i vägen ett par år.....Planen är fortfarande samma som då, luftfjädring, vitmotor (nu 960 3.0), V40 panel... Resten får komma som det kommer.
  • 726 Följare
  • 901 310 Visningar
  • Uppdaterades senast 5 oktober 2019
Bierstube
20 september 2016 · 616 Inlägg

Paulit skrev:
Vad roligt att någon fortfarande minns mitt objekt!! big_smile

Självklart är vi många som följer projektet med stort intresse. Fortsätt jobba på. Hoppas det ska gå vägen och du inte ska ta på dig för mycket annat som gör att den 142:a tråden handlar om nedprioriteras alltför mycket.

Berglund_89
20 september 2016 · 1 475 Inlägg

YOU CAN DO IT! cool

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Djo
21 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Hur går det för dig med bygget ? big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Paulit
21 oktober 2016 · 684 Inlägg

Djo skrev:
Hur går det för dig med bygget ? big_smile

Kan väl inte påstå att det går med bygget, men NÅNTING har hänt iallafall.
Egentligen inget med bilen, men garaget däremot...
Hade den gula 245:an där inne förut, och den tog ju upp all plats därinne.
Den har jag nu förpassat ut därifrån och ställt 142:an på plats!!!

Nu fattas bara suget, men det kommer förhoppningsvis krypande här snart. Alla andra projekt har ju lagts i malpåse nu över vintern..

MR_T
21 oktober 2016 · 2 340 Inlägg

Gör något roligt på bilen så kommer suget. Själv vart jag så less jobba på dörrar så jag lämnade ena dörren halvvägs och jobbade på arslet istället smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Djo
21 oktober 2016 · 10 157 Inlägg

Paulit skrev:

Djo skrev:
Hur går det för dig med bygget ? big_smile

Kan väl inte påstå att det går med bygget, men NÅNTING har hänt iallafall.
Egentligen inget med bilen, men garaget däremot...
Hade den gula 245:an där inne förut, och den tog ju upp all plats därinne.
Den har jag nu förpassat ut därifrån och ställt 142:an på plats!!!

Nu fattas bara suget, men det kommer förhoppningsvis krypande här snart. Alla andra projekt har ju lagts i malpåse nu över vintern..

Låter ju toppen det smile !

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Paulit
21 oktober 2016 · 684 Inlägg

MR_T skrev:
Gör något roligt på bilen så kommer suget. Själv vart jag så less jobba på dörrar så jag lämnade ena dörren halvvägs och jobbade på arslet istället smile

Blir nästan sur när jag går in och kollar din byggtråd. Det händer ju nåt hela tiden, förutom när du reser.
Blir lite avundsjuk på din ork.
Tror jag är lite utbränd faktiskt, kanske har fastnat i väggen lite grann... big_smile

Din plåt ser skitbra ut!!!!!

Berglund_89
22 oktober 2016 · 1 475 Inlägg

Dear Mr. Paulit, please have a look at my '71 Volvo 140 with an BW35 gearbox, you maybe will find the will to continue on yours. wink

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Domino_d Det som inte finns går att bygga!
21 november 2016 · 8 Inlägg

Hej igen,

Jag håller fortfarande på med bytet till V40 panel i 245an.
Finns det någon möjlighet att få lite kort på dina fästen för balken?

eller rent av köpa dina fästen om du ändå skulle förkasta idén?

här kommer en teaser på min lösning för instrumenthus, V40hus med 240 elektronik.
http://forumbilder.se/FBMFG/v40-och-240-matare-med-farg.jpg

Det som inte finns, går att bygga :)
Men använd skyddsglasögon!
Volvo 740 GLE 16v "Physical Pleasure" (1990)
Volvo 780 Bertone "Azzurolightning" (1987)
Antoneng
21 november 2016 · 245 Inlägg

Ska följas verkar väldigt intressant smile

Paulit
21 november 2016 · 684 Inlägg

Domino_d skrev:
Hej igen,

Jag håller fortfarande på med bytet till V40 panel i 245an.
Finns det någon möjlighet att få lite kort på dina fästen för balken?

eller rent av köpa dina fästen om du ändå skulle förkasta idén?

här kommer en teaser på min lösning för instrumenthus, V40hus med 240 elektronik.
http://forumbilder.se/FBMFG/v40-och-240 … d-farg.jpg

Najs instrumenthus!

Tar lite foton på panelinfästningen vid tillfälle, förhoppningsvis hinner jag under veckan!

Milkman Lillen
27 januari 2017 · 213 Inlägg

Sympatiläser iaf.
Är lika oinspirerad jag så jag ger dig stöd istället smile

Senast redigerat av Milkman (27 januari 2017)

Volvo 142 "VWolvo" (1970)
MR_T
2 april 2017 · 2 340 Inlägg

Hur går det med suget?

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
Paulit
4 april 2017 · 684 Inlägg

MR_T skrev:
Hur går det med suget?

Bortblåst. Dessutom varit utomlands. Fälgar har jag dock köpt, ska bara ta mig till fälgbreddaren för att få prisuppgift..
Ska bygga mig ett litet garage till här också, plus en ny vedbod, och det gamla garaget ska rivas (inte den där projektet står),så det tar tid. Har också en 142 -68 som jag har låtit få motorn helrenoverad, fattas lite svetsjobb och lack. Inget farligt, men många bäckar små. Har också kvar 245:an jag började rostlaga, den står också halvfärdig. Det var nog den som gjorde att jag ruttnade lite...

Men skam den som ger sig, plötsligt händer det!!! big_smile

Paulit
4 april 2017 · 684 Inlägg

Paulit skrev:

MR_T skrev:
Hur går det med suget?

Bortblåst. Dessutom varit utomlands. Fälgar har jag dock köpt, ska bara ta mig till fälgbreddaren för att få prisuppgift..
Ska bygga mig ett litet garage till här också, plus en ny vedbod, och det gamla garaget ska rivas (inte den där projektet står),så det tar tid. Har också en 142 -68 som jag har låtit få motorn helrenoverad, fattas lite svetsjobb och lack. Inget farligt, men många bäckar små. Har också kvar 245:an jag började rostlaga, den står också halvfärdig. Det var nog den som gjorde att jag ruttnade lite...

Men skam den som ger sig, plötsligt händer det!!! big_smile

Ditt projekt går dock som tåget, fantastiskt!!!! Keep it up!!

MR_T
4 april 2017 · 2 340 Inlägg

Paulit skrev:

Paulit skrev:

MR_T skrev:
Hur går det med suget?

Bortblåst. Dessutom varit utomlands. Fälgar har jag dock köpt, ska bara ta mig till fälgbreddaren för att få prisuppgift..
Ska bygga mig ett litet garage till här också, plus en ny vedbod, och det gamla garaget ska rivas (inte den där projektet står),så det tar tid. Har också en 142 -68 som jag har låtit få motorn helrenoverad, fattas lite svetsjobb och lack. Inget farligt, men många bäckar små. Har också kvar 245:an jag började rostlaga, den står också halvfärdig. Det var nog den som gjorde att jag ruttnade lite...

Men skam den som ger sig, plötsligt händer det!!! big_smile

Ditt projekt går dock som tåget, fantastiskt!!!! Keep it up!!

Hvete vad du har projekt, låter som det räcker livet ut yikes.
Kanske kommer förbi på en kaffe med rodden nästa sommar och kollar hur det går smile

Thor Hot Rod "Modern Hot Rod" (2019)
WilliamP
22 oktober 2017 · 4 Inlägg

Någon progress under sommaren?

Paulit
13 november 2017 · 684 Inlägg

WilliamP skrev:
Någon progress under sommaren?

Nix. Har byggt mig ett litet garage här, så det har tagit all min tid tyvärr...
Garaget börjar närma sig färdig, men det ska in nåt annat där fram till våren dock.

Bierstube
14 november 2017 · 616 Inlägg

Paulit skrev:
Nix. Har byggt mig ett litet garage här, så det har tagit all min tid tyvärr...
Garaget börjar närma sig färdig, men det ska in nåt annat där fram till våren dock.

Angående 142-projektet då?
Var står den nu om inte i nåt garage och vad är planen för den? Att den ska fortsätta stå inom överskådlig tid någonstans utanför ett garage?

Paulit
25 december 2017 · 684 Inlägg

Bierstube skrev:

Paulit skrev:
Nix. Har byggt mig ett litet garage här, så det har tagit all min tid tyvärr...
Garaget börjar närma sig färdig, men det ska in nåt annat där fram till våren dock.

Angående 142-projektet då?
Var står den nu om inte i nåt garage och vad är planen för den? Att den ska fortsätta stå inom överskådlig tid någonstans utanför ett garage?

Den står kvar där den stått, tillsammans med en bil till, men står bara över vintern, till dess hoppas jag att jag är klar med det jag pysslar med i det nya garaget.. DÅ ska det fixas liiite till med en annan 140, och efter DET är klart, så är tanken att fortsätta med projektet.. 

Har varit rätt tungt att smälla upp ett garage från grunden helt själv på kvällar och helger, så har lite paus just nu, man börjar helt enkelt bli lite äldre... big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang