Sälja en gammal men populär bil.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 oktober 2016 · 17 379 Inlägg

Roffe ska läggas ut imorgon. En Manuell Yaris. Tänkte hänga ut den för 9500:- så nerringd lär jag bli... Fast jag vill inte sälja den till vem som helst. Så bråttom är det inte. Vad skriver man i annonsen? Det finns någon mening som är ok. "Köparen förbehåller sig rätten att sälja till den man finner acceptabel?"

Vill undvika vissa köpare som kommer och bjuder "5000 kompis"...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Utmarks-Loke
21 oktober 2016 · 5 809 Inlägg

Trodde först det var priusen du skulle sälja men då hade du väl annonserat här på forumet eftersom alla här vill ha en sådan.

Det kan vara värt att betala för blockets hemliga telefonnummer så du blir av med alla idioter när yarisen slutligen blir såld. Eller åtminstone ha ett anonymt kontantkort. Att sälja gamla bilar är inte som det var förr...

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
21 oktober 2016 · 4 917 Inlägg

Jag kommer och sparkar på dina däck och  låtsas vara kunnig.
Sen provkör jag bilen utan  dig ..
smile

Senast redigerat av tommen1 (21 oktober 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
M123
21 oktober 2016 · 962 Inlägg

Finns väl ingen mening att annonsera vilken målgrupp det gäller man vill sälja till.
Det sållar man väl bort i det tysta med att den är såld eller fått handpenning osv. Tycker själv iaf att annonser med allehanda konstiga avvisade fraser bara får en att inte vilja göra affärer med den människa då den blir att framstå som ett huvud kort.

Sen om man inte vill pruta så PoK är rätt tydligt hur prisbilden ser ut på det man annonserat ut. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
21 oktober 2016 · 17 379 Inlägg

Nej du Svarte Orm. Priusen stannar ett par år till. Eller längre.

Tommen1: Lär ju inte släppa iväg någon på provkörning utan att jag är med...

Givetvis tar jag Blockets hemliga nummer. Sen har jag vissa regler som ska följas för en eventuell köpare. De ska visa att kontanter finns eller att de har dessa på kontot. Jag tar Swish. Sen bör köparen vara mantalsskriven i detta fina land i minst 20 år. Annars är den "såld" som det heter.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
M123
22 oktober 2016 · 962 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:
Nej du Svarte Orm. Priusen stannar ett par år till. Eller längre.

Tommen1: Lär ju inte släppa iväg någon på provkörning utan att jag är med...

Givetvis tar jag Blockets hemliga nummer. Sen har jag vissa regler som ska följas för en eventuell köpare. De ska visa att kontanter finns eller att de har dessa på kontot. Jag tar Swish. Sen bör köparen vara mantalsskriven i detta fina land i minst 20 år. Annars är den "såld" som det heter.

Vissa saker är väl självkla som med betalningen.
Men ser inte relevans i längden på ett medborgarskap och mantalsskrivning i en försäljning, vet inte heller hur relevant det är huruvida ett land är.
Sen vet jag inte heller hur man som privatperson kan äga den kontrollen, vad jag kan förstå ser du ju bara en mantalsskrivning och inte längden på denna.

Ser inte heller hur man som moderator kan uttrycka sig på det viset i ett forum som vad jag vet inte sätter olika värde i vart man är mantalsskriven eller hur länge man varit i ett land.

Men lycka till med försäljningen du. smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
zleepy Trucker
22 oktober 2016 · 1 391 Inlägg

Du verkar överskatta din bil, 9500 för en 16år gammal liten skokartong, sällan smile

Tvivlar på du blir nerringd, bli glad om du får ett skambud på 5000 wink

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
22 oktober 2016 ·

zleepy skrev:
Du verkar överskatta din bil, 9500 för en 16år gammal liten skokartong, sällan smile

Tvivlar på du blir nerringd, bli glad om du får ett skambud på 5000 wink

https://mobil.blocket.se/sodermanland?w … &ca=12
Prisbilden är inte som på tyska skolådor utan japanska sushilådor står sig bra prismässigt.

TS: Du kan skriva att säljaren förbehåller sig fri prövningsrätt = du säljer till vem du vill. Vilket iofs redan är vedertaget juridiskt då du som privat säljare alltid har rätten att bestämma vem som får köpa varan.
Sälj den till någon trucker. 😆

Evildan
22 oktober 2016 ·

https://m.blocket.se/alvsborg/Toyota_Ya … 12&w=3
Det här var ett uppslag till att slippa 10976346 frågor. Smart säljare!!

caromania Forummoderator
22 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

Ja 9500 kan man säkert kränga iväg den för även om det med handen på hjärtat är jävligt lite bil att åka runt i.
Det där med vem man säljer till måste få stå för var och en men handlar det om struntsummor och man tar betalt i cash och kör med kontantkort i mobilen så ser jag inga problem i att sälja en gammal bil till vare sig Idi Amin eller Hitler.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
zleepy Trucker
22 oktober 2016 · 1 391 Inlägg

Evildan skrev:
https://mobil.blocket.se/sodermanland?w=3&q=yaris&mye=2001&sp=1&cg=1020&ca=12
Prisbilden är inte som på tyska skolådor utan japanska sushilådor står sig bra prismässigt.

TS: Du kan skriva att säljaren förbehåller sig fri prövningsrätt = du säljer till vem du vill. Vilket iofs redan är vedertaget juridiskt då du som privat säljare alltid har rätten att bestämma vem som får köpa varan.
Sälj den till någon trucker. 😆

Priset kanske "står" sig, men bara för dom ligger ute på blocket för ett visst pris betyder inte att dom säljs för det, nästan alla i länken du skickade hade "prissänkningspil" på sig.. smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Evildan
22 oktober 2016 ·

zleepy skrev:

Evildan skrev:
https://mobil.blocket.se/sodermanland?w=3&q=yaris&mye=2001&sp=1&cg=1020&ca=12
Prisbilden är inte som på tyska skolådor utan japanska sushilådor står sig bra prismässigt.

TS: Du kan skriva att säljaren förbehåller sig fri prövningsrätt = du säljer till vem du vill. Vilket iofs redan är vedertaget juridiskt då du som privat säljare alltid har rätten att bestämma vem som får köpa varan.
Sälj den till någon trucker. 😆

Priset kanske "står" sig, men bara för dom ligger ute på blocket för ett visst pris betyder inte att dom säljs för det, nästan alla i länken du skickade hade "prissänkningspil" på sig.. smile

12 av 60 har en röd pil och det är alltså nästan alla.
Det blir bra så.

Muttley
22 oktober 2016 ·

zleepy skrev:
Du verkar överskatta din bil, 9500 för en 16år gammal liten skokartong, sällan smile

Tvivlar på du blir nerringd, bli glad om du får ett skambud på 5000 wink

Har du sålt en fickpengsbil någon gång?    Man blir ju sjukt nerringd, alla bilar som kostar under 15 tusen väcker alla jävla stolpskott från storstäderna som ska pruta och är fan och hans moster.
Står de sen toyota på lådan så blir de bara värre.

Sålde själv en toyota celica för några år sen för under 10 tusen, fick stänga telefonen när jag skulle sova.

-jimmy
22 oktober 2016 · 377 Inlägg

Sälja bilar på blocket är hemskt, iallafall gammalt och billigt "skit".
Bättre och ge bort bilen till någon man tycker synd om eller låta den bli nedsmält och bli annat. smile

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 oktober 2016 · 17 379 Inlägg

-jimmy skrev:
Sälja bilar på blocket är hemskt, iallafall gammalt och billigt "skit".
Bättre och ge bort bilen till någon man tycker synd om eller låta den bli nedsmält och bli annat. smile

Ska iväg på middag idag så får väl lägga in den senare eller till morgonen. Längtar inte direkt men om man får 8-9k så varför inte? Det är pengar man kan köpa mycket skräp för.
Men som du påpekar: Usch. Halva Göteborg kommer att ringa "Hallå? Bilen kompis? fem tysssen?"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
-jimmy
22 oktober 2016 · 377 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

-jimmy skrev:
Sälja bilar på blocket är hemskt, iallafall gammalt och billigt "skit".
Bättre och ge bort bilen till någon man tycker synd om eller låta den bli nedsmält och bli annat. smile

Ska iväg på middag idag så får väl lägga in den senare eller till morgonen. Längtar inte direkt men om man får 8-9k så varför inte? Det är pengar man kan köpa mycket skräp för.
Men som du påpekar: Usch. Halva Göteborg kommer att ringa "Hallå? Bilen kompis? fem tysssen?"

Så sant så..
Du får uppdatera oss sen, så vi vet hur det har gått. Hehe.

Utmarks-Loke
22 oktober 2016 · 5 809 Inlägg

5000kr är precis vad de bjuder för min bil jag har ute för 10.000kr, och som jag skrivit "prutat och klart" på roll

spillolja
22 oktober 2016 · 4 014 Inlägg

Billiga småbilar finns det marknad för

sålde förra året en Renault Clio från 1999  med >21.000mil för över 11.000:-

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 379 Inlägg

Jorå så att...

Diverse märkliga figurer har ringt givetvis. De vanliga sistapriset-kompisarna givetvis. Samt en och annan normal köpare.

Roligast var en -vad jag misstänker- sjukt besvärlig herre som skulle veta hela bilens historik. Han ville ha en ny bil för 9 papp smile

Sen de andra som spelar ut kortet "Det är långt till dig så..?" Det är inte långt från Göteborg är svaret.

Nu kommer det i eftermiddag en intresserad som bara behöver en andrabil hemma. Perfekt. Inget tjafs om priser eller skick. Han frågade bara om den var bra, och det är den. Var nöjd så.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
-jimmy
24 oktober 2016 · 377 Inlägg

Alltid lika spännande.
Hoppas han bara provkör o ger pengarna i hand o åker hem.

Och det där med att folk har långt att åka. Vad är det för fel på folk?

Senast redigerat av -jimmy (24 oktober 2016)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang