Golf mk5 r32 projekt

Ett stance bygge med ett högljutt millteksystem som kommer höras på gatorna! De blir brett & lågt!
  • 94 Följare
  • 80 250 Visningar
  • Uppdaterades senast 10 februari 2018
mjjansson
6 oktober 2016 · 600 Inlägg

Brev i brevlådan är aldrig fel om de är till bilen ! smile

Va ett stycke kolfiber vinyl till växelspakskåpan från " Wish"!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-a81f25de3d55768289d21f3ee4046569.jpg

Bild efter montering kommer, sen blir de att gå loss på resten av allt de silvriga i bilen med mer kolfiber vinyl !

mjjansson
7 oktober 2016 · 600 Inlägg

Jaha ja bättre Start på helgen kan man väl ha..
Slutade med att bilen vart bärgad från e4an efter att remmen gick av o läckande kylarvätska så får se hur detta slutar..


https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-f3c8131720d075e4a4df9b978e58b6d1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-6aac50ccbf6fc4fa028585c547fbdded.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-485a0365c3650f7c19a5e9ad37f20b14.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-9ffaba6055b1b2cf7544a724e4583f97.jpg

mjjansson
9 oktober 2016 · 600 Inlägg

Söndagen började me att åka o hämta bilen där jag lämnade den i fredags!

Nu blir de att kolla över hur mkt skada remmen gjorde när den gick av, bilen starta iaf så de va Skönt!


https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-8a8fa7d5af7ca44d747883e4f1b61f23.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-4f1163eb6d5e7dbc52f085a40062257e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-bf9bcabd81a89aaac35f46428cfd10e7.jpg

Rickard-v
9 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Men den åkte ju bärgare. Hur hamnade den på en gräsmatta i ett villaområde?

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
mjjansson
10 oktober 2016 · 600 Inlägg

Rickard-v skrev:
Men den åkte ju bärgare. Hur hamnade den på en gräsmatta i ett villaområde?

Va påväg ut till föräldrarna så de va närmare att köra ut den dit! Va rätt less när de hände så tog närmaste alternativet :p

mjjansson
11 oktober 2016 · 600 Inlägg

Nu lever bilen igen!! big_smile

Efter att ha haft problem med hur remmen skulle sitta så är den nu på plats och inget annat hade gått sönder så är bilen hel igen!

Började riva lite inredning idag o plocka bort lite lister som ska få lite kolfiber vinyl big_smile
Ska även byta ut några av knapparna och ljusvred till golf r:ens design 😉

Passar även på att plocka bort bakrutetorkarnen o dit med en plugg ist ! 😅

Lite bilder på kaoset just nu!

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-5b0d643488fac8dd9d8ef35064f34cc7.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-750b8549b88e2e2bcd5eb7efb770d33a.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-774a7c3792802d3790210270242e657e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-f411eae7bdc696005f1f712a7deed1b1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-7faf910d9b6511c0fa1c94a3096ca2ee.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-bc3e4c70ce4ca602f3a98dc17b0c2f9e.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-b4ff4b96a67957689c81b3f40ab8301d.jpg

mjjansson
16 oktober 2016 · 600 Inlägg

Full fart har de vart ute i garaget i helgen !
Folierat de sista delarna och monterat dit pluggen på bakrutan o sen även dippat märket ibak! wink
Mycket snyggare vart den ibak, lite bredare fälgar så ska de allt bli grymt ! smile
Tog även bort isolermattan som sitter på motorhuven då den knappt satt kvar ! :p

https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-03d408f0ed22c4a79dd11143e02e0bc8.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-66e39f8722031226999e67bcf420b524.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-8cdeae5d63ff1617e9fb008ece11d215.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-b7fe9bd3bb9c89560cb38e98f62aa9f1.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-6eb326628f99f431e4e65ba703894786.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-8104e4c7436087f27a9139b531d7171a.jpg

Nu när allt som ska vara kolfiber inne i bilen är klart så blir de att kika på va man kan göra utvändigt!
Finns en del delar som skulle göra sig snyggt i kolfiber !  Men de blir till våren smile

Saahlin
17 oktober 2016 · 32 Inlägg

Vart köpte du täcklocket till bakrutan?

mjjansson
18 oktober 2016 · 600 Inlägg

Saahlin skrev:
Vart köpte du täcklocket till bakrutan?

Köpte den från en engelsk sida för dryga 80kr, http://www.killallwipers.com ! smile p

mjjansson
21 oktober 2016 · 600 Inlägg

Fundering på om någon här kör med d2 coilovers?

Super rea på dessa nu och hört gått om dom, så är ett knapp tryck ifrån att beställa dessa till r32:an!

Ska man eller inte ? big_smile

TomBjorklund VAGIS Car Club
21 oktober 2016 · 1 093 Inlägg

D2 är samma som BC, yellowspeed och K-sport i samma prisklass, fungerar dugligt och har inget negativt att säga om dem eg.

Ang avgassmällar och flammor lär du göra en hel del för att få till det, börja med att fimpa kattarna och sedan eg modifiera programvaran att släppa igenom mer oförbränt bränsle.

Betydligt mycket enklare på turbobilen du langade bild på än på R32an.

Kan rekommendera AK-tuning om du vill ha ett trevligt steg 1 som ger lite extra drag även på de högre växlarna. Kör det i min R32a och är nöjd, dock sitter det ett helsystem från SuperSprint som både öppnar upp och lever rövare. På en sugmotor finns det inte mycket mer att göra för att få ut effekt.

Nästa steg är att kliva på kompressor eller turbo (som jag gör i min A3 3,2), annars kan man tyvärr slänga grova pengar på ganska lite effektökning ur VR6an

//Tom

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Rickard-v
21 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Jovisst finns det mkt att göra o trimma en sugmotor.

Men det kostar o kräver mkt jobb.
Matchporta kanaler o insug. Kanaler och exgrenröret. Porta/putsa kanaler i toppen.
Byta kamaxlar och en riktig mappning på det så har du ca 290 med 98oktan. Ju högra oktan mera effekt (med rätt mapp)
(nytt avgassystem och rejs-kat såklart)

En djupdykning är att riva hela motorn o viktjustera alla delar och balansera.
Så kan du varva 1000-1500 varv till om du har rätt kammar och hårdare ventilfjädrar.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
TomBjorklund VAGIS Car Club
21 oktober 2016 · 1 093 Inlägg

Rickard-v skrev:
Jovisst finns det mkt att göra o trimma en sugmotor.

Men det kostar o kräver mkt jobb.
Matchporta kanaler o insug. Kanaler och exgrenröret. Porta/putsa kanaler i toppen.
Byta kamaxlar och en riktig mappning på det så har du ca 290 med 98oktan. Ju högra oktan mera effekt (med rätt mapp)
(nytt avgassystem och rejs-kat såklart)

En djupdykning är att riva hela motorn o viktjustera alla delar och balansera.
Så kan du varva 1000-1500 varv till om du har rätt kammar och hårdare ventilfjädrar.

Kan man inte porta själv så och får köpa någons kammar som har tröttnat så kostar det jobbet och materialet mer än hälften av ett komplett kompressor eller turbo kit dock

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Rickard-v
21 oktober 2016 · 2 665 Inlägg

Ja men det trimmet är nästan lagligt då det inte syns.

En kompressor eller turbo konvertering kan aldrig bli laglig.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
TomBjorklund VAGIS Car Club
21 oktober 2016 · 1 093 Inlägg

Rickard-v skrev:
Ja men det trimmet är nästan lagligt då det inte syns.

En kompressor eller turbo konvertering kan aldrig bli laglig.

Du kommer inte igenom besiktningen med så vassa kammar som det blir + avgas med race eller utan kattar smile

Polare i Malmö som provat på R32 smile

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
mjjansson
22 oktober 2016 · 600 Inlägg

TomBjorklund skrev:
D2 är samma som BC, yellowspeed och K-sport i samma prisklass, fungerar dugligt och har inget negativt att säga om dem eg.

Ang avgassmällar och flammor lär du göra en hel del för att få till det, börja med att fimpa kattarna och sedan eg modifiera programvaran att släppa igenom mer oförbränt bränsle.

Betydligt mycket enklare på turbobilen du langade bild på än på R32an.

Kan rekommendera AK-tuning om du vill ha ett trevligt steg 1 som ger lite extra drag även på de högre växlarna. Kör det i min R32a och är nöjd, dock sitter det ett helsystem från SuperSprint som både öppnar upp och lever rövare. På en sugmotor finns det inte mycket mer att göra för att få ut effekt.

Nästa steg är att kliva på kompressor eller turbo (som jag gör i min A3 3,2), annars kan man tyvärr slänga grova pengar på ganska lite effektökning ur VR6an

//Tom

Jo har hört gott om alla men tror nog de lutar åt d2 med tanke på kampanjen som ligger på dom nu!

Hade vart fränt! Men börjar med att bygga ihop ett system utan kattar i vinter o se hur de blir! wink blir nog att behålla milltek slutburken men kanske öppnar upp den o rensar ut den, så får man nog ett schysst ljud! wink

Jo lite sugen är man allt på ett steg 1 för att få lite mer flås i den, hört lite blandat om att trimma dessa motorer? Pallar DSG lådan o allt ?

Rickard-v skrev:
Jovisst finns det mkt att göra o trimma en sugmotor.

Men det kostar o kräver mkt jobb.
Matchporta kanaler o insug. Kanaler och exgrenröret. Porta/putsa kanaler i toppen.
Byta kamaxlar och en riktig mappning på det så har du ca 290 med 98oktan. Ju högra oktan mera effekt (med rätt mapp)
(nytt avgassystem och rejs-kat såklart)

En djupdykning är att riva hela motorn o viktjustera alla delar och balansera.
Så kan du varva 1000-1500 varv till om du har rätt kammar och hårdare ventilfjädrar.

Får se hur de blir me det, hade man haft ett varmgarage o tid så kanske man hade kunna fixa de! Men får nog lägga tiden på utsidan först o sen gå in djupare ! smile

Senast redigerat av mjjansson (22 oktober 2016)

TomBjorklund VAGIS Car Club
22 oktober 2016 · 1 093 Inlägg

mjjansson skrev:

TomBjorklund skrev:
D2 är samma som BC, yellowspeed och K-sport i samma prisklass, fungerar dugligt och har inget negativt att säga om dem eg.

Ang avgassmällar och flammor lär du göra en hel del för att få till det, börja med att fimpa kattarna och sedan eg modifiera programvaran att släppa igenom mer oförbränt bränsle.

Betydligt mycket enklare på turbobilen du langade bild på än på R32an.

Kan rekommendera AK-tuning om du vill ha ett trevligt steg 1 som ger lite extra drag även på de högre växlarna. Kör det i min R32a och är nöjd, dock sitter det ett helsystem från SuperSprint som både öppnar upp och lever rövare. På en sugmotor finns det inte mycket mer att göra för att få ut effekt.

Nästa steg är att kliva på kompressor eller turbo (som jag gör i min A3 3,2), annars kan man tyvärr slänga grova pengar på ganska lite effektökning ur VR6an

//Tom

Jo har hört gott om alla men tror nog de lutar åt d2 med tanke på kampanjen som ligger på dom nu!

Hade vart fränt! Men börjar med att bygga ihop ett system utan kattar i vinter o se hur de blir! wink blir nog att behålla milltek slutburken men kanske öppnar upp den o rensar ut den, så får man nog ett schysst ljud! wink

Jo lite sugen är man allt på ett steg 1 för att få lite mer flås i den, hört lite blandat om att trimma dessa motorer? Pallar DSG lådan o allt ?

Dit med sportkattar och behåll slutburken, du vinner mer effekt och ljud på nya grenrör, raka rör  kommer få den att låta som ett jetplan tyvärr. Blir inte varken roligt eller vackert.

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
mjjansson
22 oktober 2016 · 600 Inlägg

TomBjorklund skrev:

mjjansson skrev:

TomBjorklund skrev:
D2 är samma som BC, yellowspeed och K-sport i samma prisklass, fungerar dugligt och har inget negativt att säga om dem eg.

Ang avgassmällar och flammor lär du göra en hel del för att få till det, börja med att fimpa kattarna och sedan eg modifiera programvaran att släppa igenom mer oförbränt bränsle.

Betydligt mycket enklare på turbobilen du langade bild på än på R32an.

Kan rekommendera AK-tuning om du vill ha ett trevligt steg 1 som ger lite extra drag även på de högre växlarna. Kör det i min R32a och är nöjd, dock sitter det ett helsystem från SuperSprint som både öppnar upp och lever rövare. På en sugmotor finns det inte mycket mer att göra för att få ut effekt.

Nästa steg är att kliva på kompressor eller turbo (som jag gör i min A3 3,2), annars kan man tyvärr slänga grova pengar på ganska lite effektökning ur VR6an

//Tom

Jo har hört gott om alla men tror nog de lutar åt d2 med tanke på kampanjen som ligger på dom nu!

Hade vart fränt! Men börjar med att bygga ihop ett system utan kattar i vinter o se hur de blir! wink blir nog att behålla milltek slutburken men kanske öppnar upp den o rensar ut den, så får man nog ett schysst ljud! wink

Jo lite sugen är man allt på ett steg 1 för att få lite mer flås i den, hört lite blandat om att trimma dessa motorer? Pallar DSG lådan o allt ?

Dit med sportkattar och behåll slutburken, du vinner mer effekt och ljud på nya grenrör, raka rör  kommer få den att låta som ett jetplan tyvärr. Blir inte varken roligt eller vackert.

Okej tack för tipset, blir de nog att satsa på något i den stilen istället ! smile
Jo me raka rör brukar de alltid sluta med att de låter förfärligt mkt :p

mjjansson
23 oktober 2016 · 600 Inlägg

Bjuder på en liten höst bild!
https://www1.garaget.org/gallery/images/121/120733/120733-186556a3e20bb1a1c9bf713870f29039.jpg

Riktigt nöjd med bilen såhär långt!! big_smile

Saahlin
24 oktober 2016 · 32 Inlägg

Söker coils till min 5a, dock en gti! Vilka har kampanj på d2? smile
Bra projekt och fin bil förövrigt!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang