760 -90 frågor

SebastianReineling
23 oktober 2016 · 3 Inlägg

Hejsan,

Råkade köpa mig en 760 som är reggad med D24TIC.
Saken är att motorn är kass(som jag visste) och då är jag väldigt sugen på att sätta i någon annan go motor!

Så vad är mest värt?

D24 / Sedan sälja & köpa en 760 kaross som inte är reggad med D24 osvosv.
M50B25 / Vad behövs att göras? Beskriv gärna så noggrant som möjligt!
M60B30  / ---||---
T5 / ---||---

Även vad som ska göras för att få den reggad.

Kikar även runt medans jag lägger ut detta, men hade varit väldigt hjälpsamt om någon KUNNIG inom detta som har gjort det kan beskriva så jag får en uppfattning om vad som skal göras.

OBS: Osäker om detta är rätt tråd att posta i, men då för jag ursäkta mig i förväg!

Tack i förhand!
MVH Sebastian

Senast redigerat av SebastianReineling (23 oktober 2016)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 oktober 2016 · 17 465 Inlägg

SebastianReineling skrev:
Hejsan,

Råkade köpa mig en 760 som är reggad med D24TIC.
Saken är att motorn är kass(som jag visste) och då är jag väldigt sugen på att sätta i någon annan go motor!

Så vad är mest värt?

D24 / Sedan sälja & köpa en 760 kaross som inte är reggad med D24 osvosv.
M50B25 / Vad behövs att göras? Beskriv gärna så noggrant som möjligt!
M60B30  / ---||---
T5 / ---||---

Även vad som ska göras för att få den reggad.

Kikar även runt medans jag lägger ut detta, men hade varit väldigt hjälpsamt om någon KUNNIG inom detta som har gjort det kan beskriva så jag får en uppfattning om vad som skal göras.

OBS: Osäker om detta är rätt tråd att posta i, men då för jag ursäkta mig i förväg!

Tack i förhand!
MVH Sebastian

Leta upp en bättre beg D24 igen. Bilen är värd en slant med en sådan maskin. Dessutom är det ingen raketforskning med databoxar osv på den gamla VW-snurran. "Bara att byta" smile

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SebastianReineling
23 oktober 2016 · 3 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

SebastianReineling skrev:
Hejsan,

Råkade köpa mig en 760 som är reggad med D24TIC.
Saken är att motorn är kass(som jag visste) och då är jag väldigt sugen på att sätta i någon annan go motor!

Så vad är mest värt?

D24 / Sedan sälja & köpa en 760 kaross som inte är reggad med D24 osvosv.
M50B25 / Vad behövs att göras? Beskriv gärna så noggrant som möjligt!
M60B30  / ---||---
T5 / ---||---

Även vad som ska göras för att få den reggad.

Kikar även runt medans jag lägger ut detta, men hade varit väldigt hjälpsamt om någon KUNNIG inom detta som har gjort det kan beskriva så jag får en uppfattning om vad som skal göras.

OBS: Osäker om detta är rätt tråd att posta i, men då för jag ursäkta mig i förväg!

Tack i förhand!
MVH Sebastian

Leta upp en bättre beg D24 igen. Bilen är värd en slant med en sådan maskin. Dessutom är det ingen raketforskning med databoxar osv på den gamla VW-snurran. "Bara att byta" smile

Jo det är sant :p Blir nog till att fixa till den ordentligt med D24 till vintern sen se om jag kan byta rätt av emot en byggd bil istället, Lite lat utav mig hehe..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang