BMW 520 läcker glykol

Isacnii
23 oktober 2016 · 16 Inlägg

Hej!

Jag har en BMW 520 touring -03 som börjat läcka glykol då motorm är kall... den läcker alltså inte då jag kör eller då motorn är varm, men om jag låter den stå t.ex. Över natten så är det en stor blöt glykolfläck under bilen dagen efter. Lyckas inte se var det kommer ifrån exakt men verkar komma från motorn/sidan av motorn, någon som vet vad det kan vara?

Mvh isac

Senast redigerat av Isacnii (24 oktober 2016)

Jesper328
24 oktober 2016 · 2 365 Inlägg

Helt 100 på att det är glykol?
Bästa är nog att ta en bra lampa och kolla om du ser vart det är blött, alternativt känna dig runt med handen och sedan återkomma.

Kan ju vara en del grejer, men det känns lite konstigt att det inte läcker när du kör.
Läcker den vid kallstart och isåfall hur mycket?

Känns annars som det kan vara avrinningen från A/Cn, men då är det ju bara vatten.

Up the RA
Isacnii
24 oktober 2016 · 16 Inlägg

Jesper328 skrev:
Helt 100 på att det är glykol?
Bästa är nog att ta en bra lampa och kolla om du ser vart det är blött, alternativt känna dig runt med handen och sedan återkomma.

Kan ju vara en del grejer, men det känns lite konstigt att det inte läcker när du kör.
Läcker den vid kallstart och isåfall hur mycket?

Känns annars som det kan vara avrinningen från A/Cn, men då är det ju bara vatten.

Yes helt hundra att det är glykol, måste fylla på glykol 2 gånger i veckan minst, ibland mer...

Har försökt hissa upp bilen och se, men det går inte se vart det kommer ifrån... det ända jag kan se är att det set ut att  komma från övre delen av motorn på vänstra sidan.

Har varit och provtryckt bilen men då läcker ingenting, utan bara då bilen stått några timmar så den är riktigt kall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang