Köpråd: Automatväxlad bil för kaffepengar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Så har då 15000:- att lägga på en automatkälke. Den ska köras fram och tillbaka till ICA-affären som ligger 2-3 kilometer bort. Cirka 2-4 gånger i månaden. Någon långresa på 12 mil kan det bli med ett par gånger per år. Mer sällan då om inte vår Prius råkar vara hemma.

Tittat på följande annonser:

Saab 9-5 Aero -00 med ny tändkassett och diverse annat bytt såklart. Är Saab skräp?
https://www.blocket.se/halland/Saab_9_5 … 15&w=2

Volvo 850 GLT -97
https://www.blocket.se/alvsborg/Volvo_8 … 15&w=2

Volvo 740GL -88
https://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_ … 15&w=2

Har ringt på samtliga och ligger på 10000:- i inköp. Får väl ha lite marginal. Alla har sina "skönhetsfel" men är besiktigade och har vinterdäck.

Bubblare:
Mercedes C240 i perfekt mekaniskt skick som jag faktiskt kört ett antal gånger. Ser för jävlig ut men priset är därefter. AC Fungerar utan anm. Nordens kunnigaste MB-verkstad har den som lånebil just nu. Lutar åt den kan jag säga. Åsikter?

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-4a9dd5688406af0302ed2db5f930dc79.jpg

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
caromania Forummoderator
24 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

Fan den jag länkade var ju manuell... sad

Senast redigerat av caromania (24 oktober 2016)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Den här burken blev jag redigt sugen på. 13 lappar i näven bilhandlare imellan...

https://www.blocket.se/halland/Toyota_C … 15&w=2

AC kyler och servad varje år sedan ny. Ahh....

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
24 oktober 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
Den här burken blev jag redigt sugen på. 13 lappar i näven bilhandlare imellan...

https://www.blocket.se/halland/Toyota_C … 15&w=2

AC kyler och servad varje år sedan ny. Ahh....

De ä la baara å kööpa!

Evildan
24 oktober 2016 ·

Jakten är över! Jag vet hur svag TS är för dom här så fler förslag är överflödiga.
https://m.blocket.se/goteborg/Renault_L … 15&w=1

caromania Forummoderator
24 oktober 2016 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/goteborg/Honda_Legend_ny_besikt_skatt_16500kr_69417546.htm?ca=15&w=1

Oh vad sås den ska dra! Älskart! big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
24 oktober 2016 · 4 917 Inlägg

Ska bli spännande att se köpet..
Blir till att träna lite däcksparkning..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

caromania skrev:

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/goteborg/Honda_Legend_ny_besikt_skatt_16500kr_69417546.htm?ca=15&w=1

Oh vad sås den ska dra! Älskart! big_smile

Lustigt men "Alexander" hade jag lite svårt att förstå. En skum dialekt... Men bilen verkade ärlig. Skit i den. Säkert bra men hellre en bil som jag begriper mig på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
SportPilot Ubåtsingenjör
24 oktober 2016 · 7 229 Inlägg

hade ju satsat på den enda utav dessa bilar med sportiga egenskaper, dvs Volvo 740

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Arly165 Bakhjulsdriven
24 oktober 2016 · 335 Inlägg

Med tanke på TS befintliga fordonspark samt det förväntade användningssättet så borde Camry vara det självklara valet. Fabrikatet är ju dessutom känt för sin driftsäkerhet.

Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Arly165 skrev:
Med tanke på TS befintliga fordonspark samt det förväntade användningssättet så borde Camry vara det självklara valet. Fabrikatet är ju dessutom känt för sin driftsäkerhet.

Ja, Camry ligger bra till. Även 740GL. Men Mersan står här på orten och jag kan få den hemkörd imorgon. Hatar att vara utan bil.  Får dock köra hem säljaren 1 mil. Kan leva med det. Det lutar åt den som ni förstår. Sen vad fan jag ska ha en vässad 6:a på cirka 180hk till i en minibil kan man diskutera. Men jag vet att bilen är bra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tontbil
24 oktober 2016 · 209 Inlägg

Köp MB, tvätta den utvändigt och invändigt. Så kommer du känner dig som kung när du åker fram å tillbaka Ica.
Sen kan nog verkstad fixa upp problem ifall det kommit om du behöver snällt.

Året 1947 börja den svenska kriget hos ungdomar mellan Volvo och Saab. Att ena bilmärke är bättre än den andra.
Volvo 940 FTT "Hovvarpner" (1993)
Evildan
24 oktober 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:

Arly165 skrev:
Med tanke på TS befintliga fordonspark samt det förväntade användningssättet så borde Camry vara det självklara valet. Fabrikatet är ju dessutom känt för sin driftsäkerhet.

Ja, Camry ligger bra till. Även 740GL. Men Mersan står här på orten och jag kan få den hemkörd imorgon. Hatar att vara utan bil.  Får dock köra hem säljaren 1 mil. Kan leva med det. Det lutar åt den som ni förstår. Sen vad fan jag ska ha en vässad 6:a på cirka 180hk till i en minibil kan man diskutera. Men jag vet att bilen är bra.

Köp babybenz nu!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
24 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Arly165 skrev:
Med tanke på TS befintliga fordonspark samt det förväntade användningssättet så borde Camry vara det självklara valet. Fabrikatet är ju dessutom känt för sin driftsäkerhet.

Ja, Camry ligger bra till. Även 740GL. Men Mersan står här på orten och jag kan få den hemkörd imorgon. Hatar att vara utan bil.  Får dock köra hem säljaren 1 mil. Kan leva med det. Det lutar åt den som ni förstår. Sen vad fan jag ska ha en vässad 6:a på cirka 180hk till i en minibil kan man diskutera. Men jag vet att bilen är bra.

Köp babybenz nu!

Håller på. Priset tjatas det om just nu. 5 eller 7 tusen...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Tontbil
24 oktober 2016 · 209 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Ja, Camry ligger bra till. Även 740GL. Men Mersan står här på orten och jag kan få den hemkörd imorgon. Hatar att vara utan bil.  Får dock köra hem säljaren 1 mil. Kan leva med det. Det lutar åt den som ni förstår. Sen vad fan jag ska ha en vässad 6:a på cirka 180hk till i en minibil kan man diskutera. Men jag vet att bilen är bra.

Köp babybenz nu!

Håller på. Priset tjatas det om just nu. 5 eller 7 tusen...

Köp!
Bättre bil kan man inte skaffa för 5,7 tusen

Året 1947 börja den svenska kriget hos ungdomar mellan Volvo och Saab. Att ena bilmärke är bättre än den andra.
Volvo 940 FTT "Hovvarpner" (1993)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 oktober 2016 · 7 229 Inlägg

oraklet säger volvo 740 wink

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Provat en (totalslut) 945 med över 45000 mil på mätaren idag. Den går bort. Växellådan mådde inte bra. Maskin verkade inte heller göra det.

Det lutar fortfarande åt en MB C240. Just nu är den utlånad av Mercedesverkstaden och kommer tillbaka på fredag. Pratade med säljaren precis. Hederliga killar och bilen är som jag påpekat ovan i kanonskick. Bortsett från rost då. Priset är satt till 7000:- inkl. fina dubbdäck. Mersamärket på huven finns kvar... bara det.

Ringt på många bilar idag. Samtliga i denna prisklass är behäftade med någon form av problem. Säljarna pratar ofta knackig svenska och har ägt bilen i 10 dagar...

Fick fan köra Scooter till ICA idag. Kallt!!!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Evildan
25 oktober 2016 ·

Hybridsmurfen skrev:
Provat en (totalslut) 945 med över 45000 mil på mätaren idag. Den går bort. Växellådan mådde inte bra. Maskin verkade inte heller göra det.

Det lutar fortfarande åt en MB C240. Just nu är den utlånad av Mercedesverkstaden och kommer tillbaka på fredag. Pratade med säljaren precis. Hederliga killar och bilen är som jag påpekat ovan i kanonskick. Bortsett från rost då. Priset är satt till 7000:- inkl. fina dubbdäck. Mersamärket på huven finns kvar... bara det.

Ringt på många bilar idag. Samtliga i denna prisklass är behäftade med någon form av problem. Säljarna pratar ofta knackig svenska och har ägt bilen i 10 dagar...

Fick fan köra Scooter till ICA idag. Kallt!!!

Scooter...vad kostade fisken?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
25 oktober 2016 · 17 477 Inlägg

Evildan skrev:

Hybridsmurfen skrev:
Provat en (totalslut) 945 med över 45000 mil på mätaren idag. Den går bort. Växellådan mådde inte bra. Maskin verkade inte heller göra det.

Det lutar fortfarande åt en MB C240. Just nu är den utlånad av Mercedesverkstaden och kommer tillbaka på fredag. Pratade med säljaren precis. Hederliga killar och bilen är som jag påpekat ovan i kanonskick. Bortsett från rost då. Priset är satt till 7000:- inkl. fina dubbdäck. Mersamärket på huven finns kvar... bara det.

Ringt på många bilar idag. Samtliga i denna prisklass är behäftade med någon form av problem. Säljarna pratar ofta knackig svenska och har ägt bilen i 10 dagar...

Fick fan köra Scooter till ICA idag. Kallt!!!

Scooter...vad kostade fisken?

Räkor 89:-/kg. Färska. 452 gram.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang