Köpråd: Större kombi med 4WD

webkocken
20 oktober 2016 · 10 Inlägg

Större familjebil 4WD
Hej!
Idag har vi en Toyota Avensis -07 som vi har varit nöjda med.
Men, nu så har vi behov av en 4WD då vi kommer att flytta framöver och har då en brant backe att ta oss upp för året runt.
Dessutom har vi fått tillskott, så nu har vi grabb som åker bakåtvänd och en som sitter i bältesstol.
Avensisen har varit lite för kort känns det som, för om man hade äldsta grabben bakåtvänd så satt höger fram nästan med näsan i instrumentpanelen, så en lite större bil hade varit att föredra.
Sen så skadar det inte om den är relativt snål då det kommer bli några mil dagligen för att åka mellan hem och jobb, så en diesel bör det väl vara.

Pristanke: 170-200'

Det bör väl troligen vara en bil i storkombiklassen skulle jag tro. Har funderat på V70/XC70, Skoda Superb men Volvon drar ju ganska mycket vad jag förstått och Skodan är kanske i smalaste laget, eller?

webkocken
24 oktober 2016 · 10 Inlägg

Ingen med tips?

mb_pucken
24 oktober 2016 · 5 083 Inlägg

Mercedes e eller Skoda superb hade ja kollat på :-)
Bra bilar överlag :-)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
24 oktober 2016 ·

webkocken skrev:
Större familjebil 4WD
Hej!
Idag har vi en Toyota Avensis -07 som vi har varit nöjda med.
Men, nu så har vi behov av en 4WD då vi kommer att flytta framöver och har då en brant backe att ta oss upp för året runt.
Dessutom har vi fått tillskott, så nu har vi grabb som åker bakåtvänd och en som sitter i bältesstol.
Avensisen har varit lite för kort känns det som, för om man hade äldsta grabben bakåtvänd så satt höger fram nästan med näsan i instrumentpanelen, så en lite större bil hade varit att föredra.
Sen så skadar det inte om den är relativt snål då det kommer bli några mil dagligen för att åka mellan hem och jobb, så en diesel bör det väl vara.

Pristanke: 170-200'

Det bör väl troligen vara en bil i storkombiklassen skulle jag tro. Har funderat på V70/XC70, Skoda Superb men Volvon drar ju ganska mycket vad jag förstått och Skodan är kanske i smalaste laget, eller?

V70 är trängre än Avensisen.
A6 är rymligare likaså E-Klasse och så även Superb.
Fiat Freemont finns med diesel och 4wd utrymmet bör vara bättre än på Avensis.

Christian S
24 oktober 2016 · 4 815 Inlägg

kollat på Subaru Legacy/Outback?

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
torsen
25 oktober 2016 · 7 202 Inlägg

Beg Jeep Grand Cherokee?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang