Vad säger polisen om enkellåda?

ekke_m
2 december 2016 · 6 Inlägg

Hej! Detta kommer bli en a-traktor tråd. Är så jäkla trött på dubbla lådor och är sugen på och sätta upp enkellåda istället. Undrar vad polisen säger om man kör med enkellåda och varvreg? Och a-traktorn är reggad med dubbla...
Vet att det finns trådar ungefär likadana som är skapade runt 2008 typ och där har folk blivit stoppade med enkellåda och varvreg säger folket. De säger att det gått bra alla gånger och klarat sig utan ombesiktning osv. Undrar om det är så idag också. Och om jag bara isåfall kan smälla upp enkellådan och varvreg utan att vara skraj för snuten? smile

Aronson
2 december 2016 · 914 Inlägg

Om du råkar ut för "tunga artilleriet" dvs fordonsgruppen LTG då går det åt skogen.
Om du bara råkar ut för en vanlig "radiobil" så kanske de ej fattar läget.

Putteliten
2 december 2016 · 9 074 Inlägg

Det är samma regler nu som 2008! Dubbla växellådor och varvtalsregulator!

Mack Forum- och sitemoderator
2 december 2016 · 26 136 Inlägg

Eftersom forumsreglerna  är uppdaterade och diskussioner angående exempelvis epatraktorer numer är tillåtna så låter jag för stunden den här tråden stå kvar.
Men sajten riktar sig fortfarande mot personer över 18 år, så håll nivån hög!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
mb_pucken
2 december 2016 · 5 087 Inlägg

Dom flesta poliser som sysslar med trafik har koll på a-traktorer och risken är stor att a-trallan får infinna sig hos bilprovningen för en registrering efter en koll av konstapeln.
När jag rulla a-traktor så blev jag stoppad ett flertal  gånger och vid alla tillfällen så kontrollerades att den bakre lådan satt på plats.

Senast redigerat av mb_pucken (2 december 2016)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
ekke_m
2 december 2016 · 6 Inlägg

mb_pucken skrev:
Dom flesta poliser som sysslar med trafik har koll på a-traktorer och risken är stor att a-trallan får infinna sig hos bilprovningen för en registrering efter en koll av konstapeln.
När jag rulla a-traktor så blev jag stoppad ett flertal  gånger och vid alla tillfällen så kontrollerades att den bakre lådan satt på plats.

Aha, kanske bäst att fixa till de dubbla ordentligt istället då. Är inte typen som gillar ombess och sånt. Hehe det är bara dåligt att den bakre rasar varje jäkla gång man sladdar eller börnar till lite grann...

ekke_m
2 december 2016 · 6 Inlägg

Mack skrev:
Eftersom forumsreglerna  är uppdaterade och diskussioner angående exempelvis epatraktorer numer är tillåtna så låter jag för stunden den här tråden stå kvar.
Men sajten riktar sig fortfarande mot personer över 18 år, så håll nivån hög!

Ojdå förlåt. Blir väll sista tråden för mig då..

Mack Forum- och sitemoderator
2 december 2016 · 26 136 Inlägg

ekke_m skrev:

Mack skrev:
Eftersom forumsreglerna  är uppdaterade och diskussioner angående exempelvis epatraktorer numer är tillåtna så låter jag för stunden den här tråden stå kvar.
Men sajten riktar sig fortfarande mot personer över 18 år, så håll nivån hög!

Ojdå förlåt. Blir väll sista tråden för mig då..

Håll nivån hög och du är mer än välkommen att fortsätta biddra till forumet.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang