JKDesigns Garage...

Motivera, underhålla och lära mig och andra likasinnade på vägen :)
  • 305 Följare
  • 2 208 175 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 december 2021
JKDesign
22 november 2016 · 4 442 Inlägg

to0b skrev:

JKDesign skrev:

to0b skrev:
Kan rekommendera att eventuellt kapa några av några mm på plasten. Tror att man får en finare spridning på ljuset då. Jag orkade inte göra det det, men funderar på att prova.

Hmm, förstår inte riktigt vart jag skulle kapa för bättre spridning? Dioden sitter ju fritt längst fram.

Om man kapar längden några mm så kommer ju dioden att hamna länge bak i förhållande till "väggen" i mätarhuset som den lyser upp. Du kommer se när du skall sätta i dioden i kretskortet att den skulle kunna vara något kortare och ändå passa i sockeln. På så sätt sprider sig ljuset bredare till skillnad från en längre diod som koncentrerar ljuset på en mindre yta av mätartavlan.

Då är jag helt med wink har ju några extra dioder som ja kan testa på!

Tackar!

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
23 november 2016 · 4 442 Inlägg

Woop woop, hoppas få dom innan helgen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-1ea4f0e104fa01a36ce6da57213ea040.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-9ca184172e2f821494567bc2102eceb2.jpg

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
mrpalmer
23 november 2016 · 796 Inlägg

På min gamla og9-5 -01 kombi åkte jag 19x9.5" et30 med 30mm spacers. 215/35-19" däck.

Skärmarna var valsade så mycket de gick...
https://www1.garaget.org/archive/108/107245/129052/129052-3439925.jpg

http://www.garaget.org/?car=129052&image=3450321

http://www.garaget.org/?car=129052&image=3446138

Senast redigerat av mrpalmer (23 november 2016)

Hemma bra, garaget BÄST!
JKDesign
23 november 2016 · 4 442 Inlägg

mrpalmer skrev:
På min gamla og9-5 -01 kombi åkte jag 19x9.5" et30 med 30mm spacers. 215/35-19" däck.

Skärmarna var valsade så mycket de gick...
http://www1.garaget.org/archive/108/107 … 439925.jpg

http://www.garaget.org/?car=129052&image=3450321

http://www.garaget.org/?car=129052&image=3446138

Nice! Då ska ju 10" et35 inte vara några problem, kanske behöver spacers t.o.m wink

Smalare däck kanske behövs iom att det sitter 245/35 19 nu.

Senast redigerat av JKDesign (23 november 2016)

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
JKDesign
24 november 2016 · 4 442 Inlägg

Att få kinapaket är alltid lika kul för man hinner alltid glömma att man köpt dom smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-17c86b19c3f61beee2af983fd24dcdee.jpg
Litet men väl paketerat, inslaget i 4-5 lager bubbelplast + liten ask. Väldigt deluxe för att vara kina.
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-fed49be7a376c43d4cb98472c42435ca.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-234147b90f5ea9983c8c79f1713b58b4.jpg

Sen har fälgarna kommit, MEN!
Bussgods lossade dom 3mil för tidigt!!!

Ingen ko på isen, men rätt ska va rätt! Dom ska lösa det under morgondagen.

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
JKDesign
25 november 2016 · 4 442 Inlägg

Ny dag och nya leveranser!

Ett stycke dimljus
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8594aec1db1aa30359a00bda7635370a.jpg

Sen har jag hämtat ut fälgarna, bak fälgarna är sjukt fläskiga! Hade velat ha lite bredare läpp men man kan ju inte få allt wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-18a1584c3b67b38201c3c877584aebf4.jpg

8" vs 10"
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-21d587741b884c57d5b337b8f05b0156.jpg

Gått med lite negativ camber?? !
https://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4b5ee26882d7ae0959ff16ae3ec41ac3.jpg


Blir nya däck 1strl mindre både fram och bak så det blir 215 fram och 235 bak.

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
jojje81 George
25 november 2016 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:
Ny dag och nya leveranser!

Ett stycke dimljus
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-8594aec1db1aa30359a00bda7635370a.jpg

Sen har jag hämtat ut fälgarna, bak fälgarna är sjukt fläskiga! Hade velat ha lite bredare läpp men man kan ju inte få allt wink
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-18a1584c3b67b38201c3c877584aebf4.jpg

8" vs 10"
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-21d587741b884c57d5b337b8f05b0156.jpg

Gått med lite negativ camber?? !
http://www1.garaget.org/gallery/images/144/143813/143813-4b5ee26882d7ae0959ff16ae3ec41ac3.jpg


Blir nya däck 1strl mindre både fram och bak så det blir 215 fram och 235 bak.

Fan vad fett det kommer bli!

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Montecarlo
27 november 2016 · 444 Inlägg

Fälgarna är grymt snygga! Blir kul att se på bilen sen

JKDesign
27 november 2016 · 4 442 Inlägg

Montecarlo skrev:
Fälgarna är grymt snygga! Blir kul att se på bilen sen

Tackar! Funderar på att lacka om centrumet till någon mörkare färg!

Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
JKDesign
3 december 2016 · 4 442 Inlägg

Tjena,

Har inte rört 9-5an alls än så länge och det finns en tanke bakom det hela.
Planen är att besiktiga nu så snart som möjligt, för att sedan kunna skruva lite och köra till maj 2018 wink

I mitt huvud finns det 3 alternativ på motor uppgradering.

1. Snik varianten, men rör ändå på sig hyffsat

*3" dp + custom cat-back.
*siemens deka 875cc
*snäppet värre bränslepump än org
*steg 3 biopower 315hk / 440nm, laddar ca 1.2bar (prog finns)

2. Lite roligare men fortfarande sånt jag gjort innan

Som alt 1 +
*Fmic + tryckrör
*b234i kammar
*T5 kolvar/stakar
*nordic st3++ ca 330hk / 500nm laddar 1,5bar ( prog finns )

3. Riktigt rolig maskin big_smile

*förstärkt låda med quafie diff
*6puckad fjädrad sinterlamell
*1000cc spridare
*custom grenrör för topmount!
*Gt3076r,holset hx35-40,Borg warner s200-300...
*Extern wg
*mappning minst 400hk, med målet kring 500hk


Disskusion förs med en firma angående sponsring och blir det som jag vill kan det bli jäkligt skoj till våren big_smile

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
volvoglracing
3 december 2016 · 531 Inlägg

Valet är lätt, kör på tredje alternativet så behöver du inte uppgradera mer sen utan får det du vill ha direkt. Mer kostnader till en början men billigare än att bygga om sen. smile

jojje81 George
3 december 2016 · 1 956 Inlägg

volvoglracing skrev:
Valet är lätt, kör på tredje alternativet så behöver du inte uppgradera mer sen utan får det du vill ha direkt. Mer kostnader till en början men billigare än att bygga om sen. smile

Håller helt å hållet med dig vilvoracing!

JK
Dock e det stora agregat du har på listan.
Satsa på ett agregat som inte tar så stor plats men levererar lika. Kostar givetvis mer men du har igen det på många andra sätt smile

Senast redigerat av jojje81 (3 december 2016)

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
3 december 2016 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

volvoglracing skrev:
Valet är lätt, kör på tredje alternativet så behöver du inte uppgradera mer sen utan får det du vill ha direkt. Mer kostnader till en början men billigare än att bygga om sen. smile

Håller helt å hållet med dig vilvoracing!

JK
Dock e det stora agregat du har på listan.
Satsa på ett agregat som inte tar så stor plats men levererar lika. Kostar givetvis mer men du har igen det på många andra sätt smile

Tips på sådana agg mottages wink att köra större än 19t kompressorn på td04 agget verkar bara vara bullshit, tänker mest på att det finns upp till 22t.

Senast redigerat av JKDesign (3 december 2016)

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
3 december 2016 · 1 956 Inlägg

Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
limpa97
3 december 2016 · 411 Inlägg

jojje81 skrev:
Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Bra turbo för billig peng smile Den måste ju fungera bra till 9000 också?

jojje81 George
3 december 2016 · 1 956 Inlägg

limpa97 skrev:

jojje81 skrev:
Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Bra turbo för billig peng smile Den måste ju fungera bra till 9000 också?

Ja.. samma motor så smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
JKDesign
3 december 2016 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:
Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Den hamnar ju högt upp på listan, alltid trott att man behövde gå upp på gt3071-76 för att kunna passera 500hk

Känns ju gott att den är kullagrad till skillnad från dom billigare holset/borg warner

Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
jojje81 George
3 december 2016 · 1 956 Inlägg

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Den hamnar ju högt upp på listan, alltid trott att man behövde gå upp på gt3071-76 för att kunna passera 500hk

Känns ju gott att den är kullagrad till skillnad från dom billigare holset/borg warner

Det har hänt grymt mycket med turbos dom senaste 2åren så banseturbos för att få grym effekt är ett minne blott wink

Denna skulle jag kunna tänka mig ifall min nuvarade säckar ihop.
http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5001s.html

Tänk att en gt35 klarade bara 750hk förut. Nu e det samma storlek men klarar 1000 big_smile

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
JKDesign
3 december 2016 · 4 442 Inlägg

jojje81 skrev:

JKDesign skrev:

jojje81 skrev:
Här har du antagligen den ultimara turbon till din bil. Lite större utvändigt än td04 men betydligt mindre än holset osv.

T25 fläns för en diskret installation om man vill köra med org grenrör.

http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5008s.html

Den hamnar ju högt upp på listan, alltid trott att man behövde gå upp på gt3071-76 för att kunna passera 500hk

Känns ju gott att den är kullagrad till skillnad från dom billigare holset/borg warner

Det har hänt grymt mycket med turbos dom senaste 2åren så banseturbos för att få grym effekt är ett minne blott wink

Denna skulle jag kunna tänka mig ifall min nuvarade säckar ihop.
http://www.gikturbo.se/performance/turb … 5001s.html

Tänk att en gt35 klarade bara 750hk förut. Nu e det samma storlek men klarar 1000 big_smile

Ja det är helt sjukt vad det måste gått framåt i utvecklingen! Får börja spara nu smile

Sjukt mycket enklare att bygga sleeper nu för tiden wink

Saab 9-5 AERO SS "Luckapålut" (2004)
Saab 9-5 NG AERO TTID4 2011 "Luckapålut" (2011)
Saab Ng9-5 Aero Turbo6 XWD HIRSCH "Fullutrustad" (2011)
-Norgren-
3 december 2016 · 95 Inlägg

Haha älskar hur ni kallar 12.000 för en billig peng wink

Men skall man ha ut några hästar så krävs de ju.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang