Köpråd pigg sedan som inte går sönder så ofta

panda666
2 december 2016 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Jag ger 20.
Jag får kanske 40 eller 35.
Varför ska jag ge bort 15000 till dig?

lol om du ger 20 varför ska ja ge dig 40? är inte helt slut i huvet. inte än, kan ge dig det bilen är värd, annars behåller ja mitt skrot o väntar tills en fin e39 dyker upp. borde komma nån gång under livet.  men visa mig den så ger ja dig ett bud. helst innan jul om du kan, för då lämnas f10an in och vill helst ha nått innan för att kunna röra mig vid ledigheten.

För att det är ungefär vad den bilen är värd på marknaden för en hugad spekulant.
Du har väl efter någon månads sökande upptäckt hur prisbilden är?
Kommer om jag köper den begära 45 och se hur buden kommer.

Varför skulle jag slumpa den till dig menar du?

gör som du vill^^ ja kommer att hitta en bil förr eller senare, spelar ingen roll av vilken säljare.  var naiv och glömde för några minuter i vilken värld vi lever i^^ men tack endå. a javvist ja trodde du skulle hjälpa mig hitta en prisvärd e39, hehe mitt fel.

Evildan
2 december 2016 ·

Jag ska bara köra en skruvmejsel genom kylaren och displayerna samt justera antisladdsystem på traditionellt vis...om jag tar hem den dvs.

panda666
2 december 2016 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Sådant där billigt mög är bara besvär för en stor firma, just pga det där som Pandan skrev om garantier och dylikt.
Bara tjafs med det kundsegmentet som söker bil i det prisspannet, speciellt med just detta märke är det ngt mer speciella kunder.
Enklare för firman att släppa den som en het potatis.
(Ev en Cherokee 2005 i samma veva, 3.7 V6 men som är ju så satans jäkla fula.)

kan inte ni tipsa mig om nån som har en sådan e39 då? kan ja också köpa den billigt och hålla klaffen efter? varför låter ni det gå 100 sidor när ni vet och har kontakter? onödigt? skiter i garantier då, så länge sbok är ifylld och den känns fräsch.  ge mig lite tips på nån firma som har en sån da?

Det är just mitt kunnande inom branschen och märkesspecifika kunnande jag försökt dela med mig av till dig men du letar alltjämt finbil till skrothögspris. Det som kommer ut på blocket försvinner innan Haschim hinner snurra degen klart på pizzerian då småfirmorna som säljer beska bilar med alm-fälgar hinner hugga dom inom 20 minuter då dom har folk som bara letar hela dagarna.

Du har två alternativ då du saknar kontakter.
1. Köp en skrotbil för skrotbilspengar.
2. Köp en finbil för finbilspengar.

var inte orolig för mig  Mr kontakter, jag och min kamel jobbar och lever dag för dag, bilen kommer nån vacker dag ska du se.  Jag letar efter en bil i bruksskick som funkar mekaniskt med inte alltför mycket bucklor, letar inte efter pärlor och gråter inte ifall jag behöver byta nått som inte är jättedyrt, bara ibland.

Evildan
2 december 2016 ·

Drakkrogen ska kapas bort också.
Drag krog?
Drakrog?
Rakrog?
Kärt barn...

Evildan
2 december 2016 ·

panda666 skrev:

Evildan skrev:

panda666 skrev:

kan inte ni tipsa mig om nån som har en sådan e39 då? kan ja också köpa den billigt och hålla klaffen efter? varför låter ni det gå 100 sidor när ni vet och har kontakter? onödigt? skiter i garantier då, så länge sbok är ifylld och den känns fräsch.  ge mig lite tips på nån firma som har en sån da?

Det är just mitt kunnande inom branschen och märkesspecifika kunnande jag försökt dela med mig av till dig men du letar alltjämt finbil till skrothögspris. Det som kommer ut på blocket försvinner innan Haschim hinner snurra degen klart på pizzerian då småfirmorna som säljer beska bilar med alm-fälgar hinner hugga dom inom 20 minuter då dom har folk som bara letar hela dagarna.

Du har två alternativ då du saknar kontakter.
1. Köp en skrotbil för skrotbilspengar.
2. Köp en finbil för finbilspengar.

var inte orolig för mig  Mr kontakter, jag och min kamel jobbar och lever dag för dag, bilen kommer nån vacker dag ska du se.  Jag letar efter en bil i bruksskick som funkar mekaniskt med inte alltför mycket bucklor, letar inte efter pärlor och gråter inte ifall jag behöver byta nått som inte är jättedyrt, bara ibland.

Jag skulle inte ägna ett ögonblick åt att oroa mig för dig eller din kamel, du kan känna dig trygg i den tanken.

Med ett respektfullt bemötande och en förmåga till att handla flera enheter i klump eller att man även köper surdegarna gör att man skapar goda kontakter inom vilken säljande bransch som helst.

Mitt råd är med över 20år i branschen, köp något du har råd med och som fungerar.
Ska du envisas med att leta trasigt så är det bra om du har mekmöjlighet och kunskaper eller en kompis som gör det väldigt billigt.
Jag har haft 120kvm verkstad med möjlighet och kunskapen att reparera det mesta, både mekaniska fel och plåtjobb tidigare,  men hade jag behövt lämna bort jobben hade det inte genererat något överskott.

Evildan
2 december 2016 ·

Jag finner detta tröstlöst och enformigt, därav lämnar jag härmed tråden.
Lycka till Pandan, det tror jag du behöver.

panda666
2 december 2016 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:

panda666 skrev:

Evildan skrev:

Det är just mitt kunnande inom branschen och märkesspecifika kunnande jag försökt dela med mig av till dig men du letar alltjämt finbil till skrothögspris. Det som kommer ut på blocket försvinner innan Haschim hinner snurra degen klart på pizzerian då småfirmorna som säljer beska bilar med alm-fälgar hinner hugga dom inom 20 minuter då dom har folk som bara letar hela dagarna.

Du har två alternativ då du saknar kontakter.
1. Köp en skrotbil för skrotbilspengar.
2. Köp en finbil för finbilspengar.

var inte orolig för mig  Mr kontakter, jag och min kamel jobbar och lever dag för dag, bilen kommer nån vacker dag ska du se.  Jag letar efter en bil i bruksskick som funkar mekaniskt med inte alltför mycket bucklor, letar inte efter pärlor och gråter inte ifall jag behöver byta nått som inte är jättedyrt, bara ibland.

Jag skulle inte ägna ett ögonblick åt att oroa mig för dig eller din kamel, du kan känna dig trygg i den tanken.

Med ett respektfullt bemötande och en förmåga till att handla flera enheter i klump eller att man även köper surdegarna gör att man skapar goda kontakter inom vilken säljande bransch som helst.

Mitt råd är med över 20år i branschen, köp något du har råd med och som fungerar.
Ska du envisas med att leta trasigt så är det bra om du har mekmöjlighet och kunskaper eller en kompis som gör det väldigt billigt.
Jag har haft 120kvm verkstad med möjlighet och kunskapen att reparera det mesta, både mekaniska fel och plåtjobb tidigare,  men hade jag behövt lämna bort jobben hade det inte genererat något överskott.

Jag har märkt att alla bilar är skit oavsett märke, allt går sönder förr eller senare, spelar ingen roll om det är bmw-merca-audi-honda-toyota eller vem bryr sig. så lika bra ha nått motorstarkare och helst bakhjuls drivet,  yes yes kanske nått märke håller sig lite bättre än nån annan men i slutändan äre bara o jobba spara till nån dag nått skiter sig, men har inte hört att det är vanligt med nån grövre reparation på e39 6orna, eller lexus is200 eller mercor vad ja hört?

hehe du lever i din egna värld som mig, skillnaden är att jag har lite mer ödmjukhet eller vad kallar man det;)  du behöver inte alltid vara ett****

panda666
2 december 2016 · 4 250 Inlägg

Evildan skrev:
Jag finner detta tröstlöst och enformigt, därav lämnar jag härmed tråden.
Lycka till Pandan, det tror jag du behöver.

tack det var snällt, bättre än ingenting än lite tröst från en gammal veteran.  du kommer tbax;)

panda666
2 december 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Evil: Live to fight another day... Kan vi inte bara tagga ner alla, inte ta allt så förbannat "personligt" för att Panda inte gör som just "jag" vill? Eller vägrar förstå "mina" argument? Han kanske köper en Lexus till slut trots allt? Just nu är han inne i en "E39 period", låt oss hjälpa honom att hitta rimliga bilar iaf, sen får han avgöra vad han köper, och inte köper...

flera verkar ha kontakter o ja vet inte vad men ingen delar med sig, därav vetifan varför dom svarar på denna tråd, bara för att jävlas^^ folk har kontakter men hjälper inte att hitta en bil med schyst pris, nej dom vill ha en del av kakan^^glömmer vilken värld vi lever i ibland))smile

Mack Forum- och sitemoderator
2 december 2016 · 26 136 Inlägg

..och så har den här tråden spårat riktigt rejält i min mening..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
IceEyes Varningar: För många..
3 december 2016 · 2 552 Inlägg

Evildan skrev:

IceEyes skrev:

JohnMayLives skrev:
Är det bara jag som får Roy & Roger vibbar av den blå 240:n? Den är äääääntligen hittad big_smile

Jag får vibbar från filmen Mannen från Mallorca tongue

Var länge sedan jag hade en Volvo 164.

Du skulle ha behållit den, en sådan är inte billig idag.

By the way, förslag på fyllekäk någon? cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
panda666
10 december 2016 · 4 250 Inlägg

Så!  nu har ja åkt o provkört en långmilad e39 530 manuel!

det blev alltså en 530 sedan manuel  med 34k på mätaren! import samt runt 8 ägare + mig nu. Bilen kändes tight och bra vid körning, motor o låda kändes som smör. inge slitage alls kändes varken på motor eller låda, 530 motorn kunde va piggare, känndes väldigt död att accelerera med 4-5 växeln efter 100km/h vetifan kanske koppling börjar ge sig?^^ hade förbaskat mycket vibrationer i ratten efter 90km h? kanske behöver balansera däcken? fälgarna dåliga? kände/hörde inga klonk i fram eller bakvagn. annars kändes gas pedalen ganska ivrig, så fort man trampa på gasen så körde den på. a ja är inte klok i huvet för att köpa en sån skit bil;smile men skitsamma rasar den så rasar den. 34k mil men inga missljud i motorn eller låda så skitsamma^^ vad som helst kan hända.

Trevlig helg och bli inte galna nu;)

kan äntligen lämna f10 på bmw solna på månda nu för ansökan om goodwill!

Senast redigerat av panda666 (10 december 2016)

SportPilot Ubåtsingenjör
10 december 2016 · 7 229 Inlägg

panda666 skrev:
Så!  nu har ja åkt o provkört en långmilad e39 530 manuel!

det blev alltså en 530 sedan manuel  med 34k på mätaren! import samt runt 8 ägare + mig nu. Bilen kändes tight och bra vid körning, motor o låda kändes som smör. inge slitage alls kändes varken på motor eller låda, 530 motorn kunde va piggare, känndes väldigt död att accelerera med 4-5 växeln efter 100km/h vetifan kanske koppling börjar ge sig?^^ hade förbaskat mycket vibrationer i ratten efter 90km h? kanske behöver balansera däcken? fälgarna dåliga? kände/hörde inga klonk i fram eller bakvagn. annars kändes gas pedalen ganska ivrig, så fort man trampa på gasen så körde den på. a ja är inte klok i huvet för att köpa en sån skit bil;smile men skitsamma rasar den så rasar den. 34k mil men inga missljud i motorn eller låda så skitsamma^^ vad som helst kan hända.

Trevlig helg och bli inte galna nu;)

kan äntligen lämna f10 på bmw solna på månda nu för ansökan om goodwill!

grattis smile är nog en fin bil ! Inget konstigt om kopplingen börjar bli dålig efter 34 000 är inget konstigt, vibrationerna tror jag som du är obalans

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
panda666
10 december 2016 · 4 250 Inlägg

CHEEVA skrev:

panda666 skrev:
Så!  nu har ja åkt o provkört en långmilad e39 530 manuel!

det blev alltså en 530 sedan manuel  med 34k på mätaren! import samt runt 8 ägare + mig nu. Bilen kändes tight och bra vid körning, motor o låda kändes som smör. inge slitage alls kändes varken på motor eller låda, 530 motorn kunde va piggare, känndes väldigt död att accelerera med 4-5 växeln efter 100km/h vetifan kanske koppling börjar ge sig?^^ hade förbaskat mycket vibrationer i ratten efter 90km h? kanske behöver balansera däcken? fälgarna dåliga? kände/hörde inga klonk i fram eller bakvagn. annars kändes gas pedalen ganska ivrig, så fort man trampa på gasen så körde den på. a ja är inte klok i huvet för att köpa en sån skit bil;smile men skitsamma rasar den så rasar den. 34k mil men inga missljud i motorn eller låda så skitsamma^^ vad som helst kan hända.

Trevlig helg och bli inte galna nu;)

kan äntligen lämna f10 på bmw solna på månda nu för ansökan om goodwill!

grattis smile är nog en fin bil ! Inget konstigt om kopplingen börjar bli dålig efter 34 000 är inget konstigt, vibrationerna tror jag som du är obalans

tack!^^ kanske bara är så. kändes som att den acca segt med 5an i över 100kmh. eller ananrs vet ja inte, men ser bra ut annars förutom lite rost på baklucka samt en fetare spricka stöt bak vänster.

panda666
10 december 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Släng i 3:an för acc vid 100 big_smile. 4:an och 5:an är för farmor, och farfar big_smile. Iaf, vibbarna kan vara fälgar/däck eller mer troligt nån halvkass bussning fram, eller att skivorna sett sina bästa dar. Inga dyra grejer. Får man fråga i vilken prishärad objektet låg? Sub 20? Och, håll tummarna big_smile.

a han va jävligt hård med priset men kan säga att ja fick den för under 25, den va rätt fin faktiskt med skin sport säten. m paket in o ut.  skivor o belägg runtom såg väldigt fräscha ut.  inget vibration eller missljud när man bromsar, bara att ratten skakar fan när man kör över 80-90km h. hoppas det är obalans i däcken?  var ingen glapp när i framvagn när ja körde bilen. kanske lämnar in på jobbet o kollar däcken först. han sa iaf att det är ingen obalans med sommardäcken, inga ratt skakningar  med sommardäcken. måste ju betyda att vinterhjulen har obalans?

panda666
11 december 2016 · 4 250 Inlägg

Nu är bmwn lämnad i solna bavaria för kontroll/goodwill. får se vad som händer, kommer att ringa dom imorn och säga vad som har hänt till verkstan. Kommer med nyheter så fort ja vet nått!  ha en trevlig sönda allihopa!

panda666
11 december 2016 · 4 250 Inlägg

JohnMayLives skrev:
Härligt. Det är nu det börjar, på riktigt big_smile

hoppas nu^^ dom kan kika på den nu så fort dom får över tid, se va dom säger.

viccoA
12 december 2016 · 3 109 Inlägg

panda666 skrev:

JohnMayLives skrev:
Släng i 3:an för acc vid 100 big_smile. 4:an och 5:an är för farmor, och farfar big_smile. Iaf, vibbarna kan vara fälgar/däck eller mer troligt nån halvkass bussning fram, eller att skivorna sett sina bästa dar. Inga dyra grejer. Får man fråga i vilken prishärad objektet låg? Sub 20? Och, håll tummarna big_smile.

a han va jävligt hård med priset men kan säga att ja fick den för under 25, den va rätt fin faktiskt med skin sport säten. m paket in o ut.  skivor o belägg runtom såg väldigt fräscha ut.  inget vibration eller missljud när man bromsar, bara att ratten skakar fan när man kör över 80-90km h. hoppas det är obalans i däcken?  var ingen glapp när i framvagn när ja körde bilen. kanske lämnar in på jobbet o kollar däcken först. han sa iaf att det är ingen obalans med sommardäcken, inga ratt skakningar  med sommardäcken. måste ju betyda att vinterhjulen har obalans?

Ja under 25 borde du gett. Runt 12500 kr är vad den är värd enligt din beskrivning.

panda666
12 december 2016 · 4 250 Inlägg

viccoA skrev:

panda666 skrev:

JohnMayLives skrev:
Släng i 3:an för acc vid 100 big_smile. 4:an och 5:an är för farmor, och farfar big_smile. Iaf, vibbarna kan vara fälgar/däck eller mer troligt nån halvkass bussning fram, eller att skivorna sett sina bästa dar. Inga dyra grejer. Får man fråga i vilken prishärad objektet låg? Sub 20? Och, håll tummarna big_smile.

a han va jävligt hård med priset men kan säga att ja fick den för under 25, den va rätt fin faktiskt med skin sport säten. m paket in o ut.  skivor o belägg runtom såg väldigt fräscha ut.  inget vibration eller missljud när man bromsar, bara att ratten skakar fan när man kör över 80-90km h. hoppas det är obalans i däcken?  var ingen glapp när i framvagn när ja körde bilen. kanske lämnar in på jobbet o kollar däcken först. han sa iaf att det är ingen obalans med sommardäcken, inga ratt skakningar  med sommardäcken. måste ju betyda att vinterhjulen har obalans?

Ja under 25 borde du gett. Runt 12500 kr är vad den är värd enligt din beskrivning.

haha precis, säg det till säljaren. han ville ha 30.  nä bilen går bra. Märkte precis idag att den inte har en fläkt bakom kylaren?^^^^^är det ok att den inte har en fläkt där bakom kylaren?? första gången ja vart med detta, bilen kokar inte eller så, den kommer upp i temp ganska snabbt/till mitten alltså, och stannar där.

Pratade med bmw idag, dom sa att han som sköter goodwill säger att ja inte kan få goodwill.  Dom har alltså inte hunnit felsöka eller ansöka om goodwill. men hans kollega sa att ja inte kan få goodwill^^ sen sa dom att första felsökning skulle gå på 2000k och om dom inte kan hitta felet då skulle dom ta felsökning nr2 alltså ta ner lådan o kolla. ja sa att ja inte hörde nått sånt när ja snacka me verkstan förr, att dom skulle bara felsöka för 2k o sen klart. nu ändrar dom sig till att nr 2 skulle ta ner lådan...det skulle ja stå förr om ja inte får goodwill. ja bad dom göra första felskökningen och sen får vi ta det därifrån, sen sa ja att ja vill söka goodwill genom sverige eller tyskland vetifan. Men tyskland iaf och påpekade att andra har fått det och att flera lådor har gått sönder.  Känns väldigt hopplöst just nu och ser inte ifall det är möjligt, han påpekade såklart att bilfan var gammal och att ja skuylle ta de me försäkring men ja sa att ingen vill hjälpa och att försäkringen täcker inte skiten.

får se nu vad som händer, 530in funkar iaf bra än så länge, ratten skakar inte längre efter balanseringen idag, trots en skev fälg^^^ så livet pipar mig lite just nu men det är bara att betala och gå vidare ifall gubbarna på bmw skiter i mig.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
12 december 2016 · 17 470 Inlägg

panda666 skrev:

viccoA skrev:

panda666 skrev:

a han va jävligt hård med priset men kan säga att ja fick den för under 25, den va rätt fin faktiskt med skin sport säten. m paket in o ut.  skivor o belägg runtom såg väldigt fräscha ut.  inget vibration eller missljud när man bromsar, bara att ratten skakar fan när man kör över 80-90km h. hoppas det är obalans i däcken?  var ingen glapp när i framvagn när ja körde bilen. kanske lämnar in på jobbet o kollar däcken först. han sa iaf att det är ingen obalans med sommardäcken, inga ratt skakningar  med sommardäcken. måste ju betyda att vinterhjulen har obalans?

Ja under 25 borde du gett. Runt 12500 kr är vad den är värd enligt din beskrivning.

haha precis, säg det till säljaren. han ville ha 30.  nä bilen går bra. Märkte precis idag att den inte har en fläkt bakom kylaren?^^^^^är det ok att den inte har en fläkt där bakom kylaren?? första gången ja vart med detta, bilen kokar inte eller så, den kommer upp i temp ganska snabbt/till mitten alltså, och stannar där.

Ingen elfläkt framför kylen heller? Kolla det. Första bästa kö en stund och en styck kokande BMW... De brukar inte gilla kok något vidare.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang