Lampan som lyser upp utrymmet i bakluckan - HUR får jag igång den? v70 D5-04

Lesliey
3 december 2016 · 105 Inlägg

Till mitt problem. Jag har vid något tillfälle stängt av belysningen i bakluxkan på grund av att hunden ofta sitter där med öppen lucka och jag inte vill dra batteri.'
Nu när vinter och elände med mörker är här så skulle jag vilja få tillbaka belysningen. Hur gör jag?'
I andra bilar finns ju en knapp vid lampan? Och i denna finns knappar för belysningen fram och även den i baksätet.

Hjälp mig bli av med mörkret! Tack!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 december 2016 · 14 039 Inlägg

Lesliey skrev:
Till mitt problem. Jag har vid något tillfälle stängt av belysningen i bakluxkan på grund av att hunden ofta sitter där med öppen lucka och jag inte vill dra batteri.'
Nu när vinter och elände med mörker är här så skulle jag vilja få tillbaka belysningen. Hur gör jag?'
I andra bilar finns ju en knapp vid lampan? Och i denna finns knappar för belysningen fram och även den i baksätet.

Hjälp mig bli av med mörkret! Tack!

Sätt på belysningen där du stängde av den. Det kan väl inte vara svårare än så?

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (4 december 2016)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Brådhis * Voff voff *
4 december 2016 · 10 275 Inlägg

Lesliey skrev:
Till mitt problem. Jag har vid något tillfälle stängt av belysningen i bakluxkan på grund av att hunden ofta sitter där med öppen lucka och jag inte vill dra batteri.'
Nu när vinter och elände med mörker är här så skulle jag vilja få tillbaka belysningen. Hur gör jag?'
I andra bilar finns ju en knapp vid lampan? Och i denna finns knappar för belysningen fram och även den i baksätet.

Hjälp mig bli av med mörkret! Tack!

Det finns ingen knapp för detta. Antingen har du kopplat ur själva lamp-enheten eller så har helt enkelt lampan gått. Dock är väl sistnämnda lite tveksamt eftersom bilen själv släcker all innerbelysning om ingen rört den på 20 minuter (eller vad det nu är...).

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Lesliey
4 december 2016 · 105 Inlägg

Ska jag prova att byta lampa ocjh säkring alltså? Det sjuka är ju att jag minns att jag kopplade ur den men inte hur, blir tokig!!

torsen
4 december 2016 · 7 230 Inlägg

Finns det ingen liten dörr/luck-kontakt som jordar och får belysningen att fungera, som du kanske drog kabeln av när du stängde av bagagerumsbelysningen?

Lesliey
5 december 2016 · 105 Inlägg

Visst är det 24volts i bussar/lastbilar och 12 i bilar?  Hittade en lampa 5 watt/12 volt, funkade ett tag medan sean slutade den fungera??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 december 2016 · 14 039 Inlägg

Lesliey skrev:
Visst är det 24volts i bussar/lastbilar och 12 i bilar?  Hittade en lampa 5 watt/12 volt, funkade ett tag medan sean slutade den fungera??

Om du hittade en 12-voltslampa och satte den i en 12-voltsbil borde det fungera. Eller hur menar du, var kommer 24 volt in i bilden?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
marcus80 Sir
5 december 2016 · 935 Inlägg

Du har 12 volt i bilen. Antagligen var lampan dålig redan innan eftersom den brann ut direkt.

Benny, tror han misstänote att det är 24 volt i bilen pga lampan gick rätt fort.

Varför läser ingen instruktionsboken??
Och varför kan ingen stava ordentligt längre??
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
5 december 2016 · 14 039 Inlägg

marcus80 skrev:
Du har 12 volt i bilen. Antagligen var lampan dålig redan innan eftersom den brann ut direkt.

Benny, tror han misstänote att det är 24 volt i bilen pga lampan gick rätt fort.

Ja, så kan det vara.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang