Fläkten funkar men kommer inget i utblåset 760

skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Hejsan har skaffat en 760 89, du funkar hur bra som häls, men det  ändå är att de inte kommer något i utblåset men fläkt motorn funkar som den ska. Har hört att de är vakuum styrt stämmer de?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2016 · 17 379 Inlägg

skaggetkrille skrev:
Hejsan har skaffat en 760 89, du funkar hur bra som häls, men det  ändå är att de inte kommer något i utblåset men fläkt motorn funkar som den ska. Har hört att de är vakuum styrt stämmer de?

Jo. Vacuumläcka brukar stänga allt. Inget pys bakom panelen när du vrider på vredet?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Arly165 Bakhjulsdriven
4 december 2016 · 334 Inlägg

Se över vakuum anslutningen till klimatanläggningen den ska sitta på motorns insug.

Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

skaggetkrille skrev:
Hejsan har skaffat en 760 89, du funkar hur bra som häls, men det  ändå är att de inte kommer något i utblåset men fläkt motorn funkar som den ska. Har hört att de är vakuum styrt stämmer de?

Jo. Vacuumläcka brukar stänga allt. Inget pys bakom panelen när du vrider på vredet?

Man hör bara fläkten men inget annat, vet inte om de är spjället som inte öppnas som de ska

skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Arly165 skrev:
Se över vakuum anslutningen till klimatanläggningen den ska sitta på motorns insug.

Okey får kolla när man kommer hem, har aldrig hållit på med Volvo motor så vet ej exakt vart de sitter

Arly165 Bakhjulsdriven
4 december 2016 · 334 Inlägg

Är det V6? Inte grejat med den motorn själv men kolla efter en vakuumslang som kommer från kupén och går till motorn.

Chevrolet Impala SS "Grocery Getter" (1996)
Volvo 744-892 GLT 16 VALVE "Magnum opus" (1989)
Volvo 704-862 "760 Turbo" (1984)
skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Arly165 skrev:
Är det V6? Inte grejat med den motorn själv men kolla efter en vakuumslang som kommer från kupén och går till motorn.

Det är en rak 6 på den

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2016 · 17 379 Inlägg

skaggetkrille skrev:

Arly165 skrev:
Är det V6? Inte grejat med den motorn själv men kolla efter en vakuumslang som kommer från kupén och går till motorn.

Det är en rak 6 på den

Då har du bytt maskin. Det sitter en v6. PRV/B280.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 december 2016 · 14 007 Inlägg

Läste på nätet att 760 -88 hade V6:a liksom att jag hade en 760 -90 som också hade en V6:a. Då borde 89:an också ha V6:a. Tror att det är bytt motor på din 89:a.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Vettemannen skrev:
Läste på nätet att 760 -88 hade V6:a liksom att jag hade en 760 -90 som också hade en V6:a. Då borde 89:an också ha V6:a. Tror att det är bytt motor på din 89:a.

/Benny

Kan vara de har inte kollat så mycket på motorn, men nu var ju inte de som är problemet är ju utblåset från fläkten wink

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2016 · 17 379 Inlägg

skaggetkrille skrev:

Vettemannen skrev:
Läste på nätet att 760 -88 hade V6:a liksom att jag hade en 760 -90 som också hade en V6:a. Då borde 89:an också ha V6:a. Tror att det är bytt motor på din 89:a.

/Benny

Kan vara de har inte kollat så mycket på motorn, men nu var ju inte de som är problemet är ju utblåset från fläkten wink

Hehe... PRV-motorn blir nog snart problem den med smile

Men som sagts ovan, vacuumsugrör på bromscylinder? Är bromsarna bra?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
skaggetkrille
4 december 2016 · 36 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

skaggetkrille skrev:

Vettemannen skrev:
Läste på nätet att 760 -88 hade V6:a liksom att jag hade en 760 -90 som också hade en V6:a. Då borde 89:an också ha V6:a. Tror att det är bytt motor på din 89:a.

/Benny

Kan vara de har inte kollat så mycket på motorn, men nu var ju inte de som är problemet är ju utblåset från fläkten wink

Hehe... PRV-motorn blir nog snart problem den med smile

Men som sagts ovan, vacuumsugrör på bromscylinder? Är bromsarna bra?

Bromsarna de tar hur bra som hälst inget fel på besiktning som ja gjorde häromdagen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang