Audi A6 Quattro 2.8 V6 -98 Behöver hjälp med startspärren

Dennis431
5 december 2016 · 6 Inlägg

Tjena som ni kanske redan förstår så behöver jag hjälp med startspärren. Det börja så här när jag köpte bilen fick jag med en nyckel och som ni kanske förstår så tappa jag bort den så jag har nu gått till Audi och köpte en nyckel men utan startspärr för 800. Men dom på Audi kan fixa en nyckel med startspärr men det kostar 2500 och då. Måste jag först ta bilen till dom ja nu är det möjligt att jag kan göra det för jag har en nyckel så jag kan låsa upp bilen och låsa upp rattlåset men måste ju endå ta bilen till dom och det är ungefär 5 mil men det jag undrar fall det är nån som vet hur man kopplar bort startspärren eller kodar om. Det kan också va en fördel om ni bor rätt nära Västerås-Sala

Fall nån hjälper mig med startspären får ni bra betalt

eller fall ni vet nån som kan hjälpa en

Senast redigerat av Dennis431 (5 december 2016)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 december 2016 · 17 466 Inlägg

Dennis431 skrev:
Tjena som ni kanske redan förstår så behöver jag hjälp med startspärren. Det börja så här när jag köpte bilen fick jag med en nyckel och som ni kanske förstår så tappa jag bort den så jag har nu gått till Audi och köpte en nyckel men utan startspärr för 800. Men dom på Audi kan fixa en nyckel med startspärr men det kostar 2500 och då. Måste jag först ta bilen till dom ja nu är det möjligt att jag kan göra det för jag har en nyckel så jag kan låsa upp bilen och låsa upp rattlåset men måste ju endå ta bilen till dom och det är ungefär 5 mil men det jag undrar fall det är nån som vet hur man kopplar bort startspärren eller kodar om. Det kan också va en fördel om ni bor rätt nära Västerås-Sala

Fall nån hjälper mig med startspären får ni bra betalt

eller fall ni vet nån som kan hjälpa en

Fråga på lokala verkstäder om de har utrustning för att koda in nyckeln. Så kommer du bra mycket billigare undan. Och ja: den måste kodas in. Inget man pillar med själv för då kan det lätt kosta mer än vad bilen är värd.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
simlar
5 december 2016 · 5 524 Inlägg

Finns ju immobilizer emulatorer, vet dock ej om dom funkar eller var man kopplar in dom.
http://www.ebay.com/itm/VAG-Immo-immobi … mp;vxp=mtr

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Dennis431
5 december 2016 · 6 Inlägg

ska titta lite på det där tack

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang